ik heb (zgan)nieuwe petrie standaard laarzen gekocht via marktplaats.. heb ze net gepast en ze zitten goed, iets te hoog nog maar ze moeten nog inzakken... nu is de kuitmaat goed maar wel iets aan de ruime kant, en 's avonds zijn je kuiten meestal dikker dan 's ochtends toch? nu twijfel ik nogal of ik ze hou of toch terug doe, dat kan namelijk heb ik overlegd met degene waar ik ze van heb gekocht,.... de laarzen zijn wel echt heeel mooi!! er zit ook een rits in de laars, die kan je er zeker niet uit laten halen he? worden petrie's wijder als je er mee gaat rijden of valt dat wel mee??
Missch kun je er beter even mee gaan rijden; als er nét twee vingers tussenpassen, kun je het overwegen. Past je hele hand erin zou ik echt m'n twijfels hebben. Ik wil ook heel graag leren laarzen en heb ook een aanbod 2e hands staan. Toch heb ik mezelf voorgenomen dat als'ie echt niet past, hij echt niet past. Anders ga je je over 2 maanden ergeren aan het feit dat ze niet goed zitten.
Als het puur een 'schoonheidsdingetje' is zou ik me niet zo'n zorgen maken, maar dat hangt natuurlijk ook af van de prijs die je ervoor wilt / gaat betalen.
ik werk in een schoenenwinkel... het is idd een verschil als je ze s'ochtends of s'avonds aantrekt vooral als je de hele dag hebt gelopen gaan je voeten kuiten opzetten en vooral in de zomer... je kan proberen of je er een smallere rits in kan laten zetten maar je moet zeker weten dat het een goede schoenmaker is want ze kunnen ritsen goed verpesten en dat zou erg zonde zijn van je laarzen en aangezien ze ook wel wat koste... suc6 ermee! groetjes sophie
Heel makkelijk gezegd kosten deze laarzen nieuw een goede € 400,00. Het ligt er dus aan hoeveel je er nu voor moet betalen of je de afwijking in je maat wil accepteren.
Mijn ervaring is dat men het met laarzen van marktplaats.nl niet zo nauw neemt als met de laarzen die ik hier aflever.
maar je kan er wel een smallere rits in laten zetten maar stel nou dat je een keer op een avond gaat rijden als je kuiten dus wat opgezetter ofzo zijn? dan zit ie miss te strak? ik zou er denk ik ff naar laten kijken door iemand die der verstand van heeft;)
bedankt voor alle reactie's! ik heb vandaag met de laarzen gereden maar ze zijn echt te wijd bij de kuit, heb dus toch besloten om de laarzen terug te sturen, wel jammer want het zijn hele mooie laarzen.... maargoed bedankt allemaal!!