Eigenaar van verzorgpony... een klein probleempje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendyyyy

Eigenaar van verzorgpony... een klein probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 20:24

Ik rijd op een pony van 27 jaar (ik weet het oud.. :S maar het gaat super) die pony is van het nichtje van mijn moeder alleen toen zij er nog zelf op reed, wat nooit goed gebeurd is ze heeft hem 2-3 jaar verwaarloosd, heeft ze nooit bijv met andere paarden erbij kunnen rijden... ik heb toch doorgezet en het gaan nu heel goed.. Maar omdat veel mensen tegen haar zeggen Wat leuk dat er weer wat met dat paard gedaan word enz. gaat zij heel boos reageren en ik wil dus aan een dressuurwedstrijdje mee gaan doen en dat vond ze niet zo'n goed idee met al die paarden enz. maar ik denk dat zij het gewoon niet leuk vind dat het mij wel gelukt is en haar niet. en ik ben tog wel een beetje bang dat ik mijn lieve verzorgpony kwijtraak... Huilen Huilen Boos! Moet ik hier afspraken over maken en zi ja, heeft iemand dan een voorbeeld??

P.s. ik hoef er niks voor te betalen dus ik heb alk heel erg veel geluk... dus daarmee kan het niet mis gaan met geld...

Wendy

ikke20

Re: Eigenaar van verzorgpony... een klein probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:48

zeg erbij dat je alles zelf betaald van de wedstrijden. transport enz ook voor jou eigen kosten zijn je in overlegop wedstrijd gaat(dus van te voren overleggen welke wedstrijd in te schrijven) michien dat dit wat wil werken.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:21

Echt afspraken maken is lastig denk ik. Lachen

Het is nu eenmaal haar pony, en als zij niet wilt dat jij op wedstrijd gaat en jij wil wel, dan heeft zíj het laatste woord daarin. Wrang, maar dat is nu eenmaal zo.

Maar een keertje overleggen en uitpraten is misschien sowieso wel een goed idee. Jij verzorgt de pony toch voor haar? Dan maak je toch afspraken over training en dergelijke?

Ik denk dat je het in een iets breder perspectief moet zien. Wat ik nu lees is `Ik kan het veel beter, dus moet met die pony kunnen doen wat ik wil want zij doet het toch niet goed´. Dat is nou niet de juiste insteek om te vragen of je misschien op wedstrijd mag.

Wendyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 21:03

Dat is echt niet wat ik denk hoor...... maar ik vind het gewoon niet normaal als je je paard verwaarloosd en het wel leuk vind als er iemand anders voor wil zorgen en eigenlijk.. is ze er zelf een beetje bang voor.. niet om gewoon te rijden maar wel om dingen die het paard niet leuk vind te proberen... En ik ken haar langer dan vandaag (het is familie) en ze is altijd snel jaloers of voelt zich snel gepasseerd.
Als je denkt dat ik er zo over denkt heb je het mis, Maar ik vond het gewoon een beetje raar...

Wendyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 21:05

Het klinkt zo heel negatief maar ik ben er nu een beetje zat van... Ik snap best dat het haar pony uis enz.. maar zij laat ons merken dat ze zich gepasseerd voelt.. onnodig als het aan mij licht