Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) met een longeerzweep, zo leer je het hem het beste. Bokt hij? *klap* met de zweep (je raakt m nog niet aan) als hij het nog is probeerd geef je hem een tikje op zijn kont, vaak leren ze zo dat dit geen aardig gedrag is.
3Hearts schreef:Kijk of je eerst (zonder mens, anders is het nogal zielig) met een longeerzweep, zo leer je het hem het beste. Bokt hij? *klap* met de zweep (je raakt m nog niet aan) als hij het nog is probeerd geef je hem een tikje op zijn kont, vaak leren ze zo dat dit geen aardig gedrag is.

Maar ze willen ook kunnen longeren met hem, bijv. als ze niet kunnen rijden door omstandigheden. Er komt wel een keer een meisje mee met een verzorgpony die elke dag rijd, en die dat echt wel weet. Misschien lukt het met haar, misschien niet. sammyvriend schreef:Hij is al beleerd hoorMaar ze willen ook kunnen longeren met hem, bijv. als ze niet kunnen rijden door omstandigheden. Er komt wel een keer een meisje mee met een verzorgpony die elke dag rijd, en die dat echt wel weet. Misschien lukt het met haar, misschien niet.
Het baasje is 11.

merrieveulen schreef:rijden is niet essentieel voor een paard. ik zou me eerst eens bezig houden met de basisopvoeding, wederzijds respect. overigens betwijfel ik (niet om je af te kammen, maar het geeft stof tot nadenken wellicht) of je echt ervaren genoeg bent. een shet is verschrikkelijk sterk, en daarnaast behoorlijk intelligent. deze pony mist een goede basis, kan niet fatsoenlijk met mensen omgaan. je hebt een hoop ervaring nodig om dat te corrigeren.

WiDri schreef:Met je eens.. Waar mijn paardje toen heeft gestaan stond ook een shetlander.. Zonder respect.. draaide zich om en begon te steigeren. Ik heb les gehad met dubbele lijnen.. Om hem niet meer te laten om draaien zeg maar.. En gelijk de zweep erachter.. Zo is het bij ons opgelost ..
Is dat alles behalve rijden? Maar hoe moeten we het dan precies doen enz. Want ik weet het even niet meer
. Ook is het niet mijn (verzorg)pony, dus ik heb er eigenlijk niks over te zeggen maarjah ik kan wel (jullie) tips geven. Wel kunnen we verder alles doen met het paardje, zoals als hij vast staat er gewoon op gaan zitten (zonder zadel). Je kunt er alles mee. Ook gaat hij super makkelijk achteruit 

sammyvriend schreef:Ik denk dat jullie wel eens gelijk kunnen hebben dat we niet genoeg ervaring hebben. Want ik weet niet eens wat grondwerk isIs dat alles behalve rijden? Maar hoe moeten we het dan precies doen enz. Want ik weet het even niet meer
. Ook is het niet mijn (verzorg)pony, dus ik heb er eigenlijk niks over te zeggen maarjah ik kan wel (jullie) tips geven. Wel kunnen we verder alles doen met het paardje, zoals als hij vast staat er gewoon op gaan zitten (zonder zadel). Je kunt er alles mee. Ook gaat hij super makkelijk achteruit
Maarjah, ik hoor het wel,
Groetjes van Lidewei.
sammyvriend schreef:Ik denk niet dat we de pony kapotmaken. Het baasje is nog erger vind ik, pony is 7 en kon nog niet eens voetje geven!![]()
![]()
![]()
![]()
Dat hebben mn vriendinnen hem aangeleerd, maarjah...
Staat ook helemaal alleen op een weitje, terwijl er 3 meter verder, op het zelfde huis 2 geitjes staan![]()
Het baasje is 11.
Ik denk dat Nissan (pony) er alleen maar goed aan doet, anders zou hij ook maar 3 keer per week rijden...
We (tenminste ik) weet wel waar ik mee bezig ben. Maar zouden jullie ook antwoord willen geven op mijn eerste vraag?
Maar die eigenaar is een meisje van 11 :S sammyvriend schreef:Ik was niet boos hoorMaar die eigenaar is een meisje van 11 :S
Maarjah, ik kan er zelf niks aan doen. Ik denk niet dat het meisje naar me zal luisteren als ik aan kom: Ik denk niet dat je met die pony om kunt gaan, dus ik zou hem verkopen!
sammyvriend schreef:Hij is al beleerd hoorMaar ze willen ook kunnen longeren met hem, bijv. als ze niet kunnen rijden door omstandigheden. Er komt wel een keer een meisje mee met een verzorgpony die elke dag rijd, en die dat echt wel weet. Misschien lukt het met haar, misschien niet.
Anneline schreef:Zoiets heb ik dus ook,
Ik verzorg een pony & een paard.
Het paard heb ik altijd kunnen longeren met alle gemak en zelfs zonder zweep! Nu draait het de hele tijd naar me toe en begint te bokken naar de zweep! Dan trekt hij bijvoorbeeld ineens de andere kant op etc.Het ligt niet aan mij, dat dacht ik eerst maar bij de eigenaresse die heb al zovaak heeft gelongeerd doet hij het ook!
Ik maak mijn stem zwaar en spreek hem toe geef kleine tikjes op de grond etcetcetc, niks helpt!
Over de pony hoef ik niet eens te beginnen, wat een draak is dat met longeren!
Typische welsh.
Wat kan ik hier aan doen?
Slijmslijm