Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Die van mij is net 5 en heeft er regelmatig ook een handje van. Maar als het zo plotseling is, kan het best dat er iets medisch aan de hand is. Momenteel is mijn mannetje ook vervelender dan normaal, bij hem is dat omdat hij "in love" is op een hengstige merrie op stal (hij is laat gecastreerd en vertoond zo af en toe nog wel hengstengedrag) en omdat hij momenteel met een blessure zit en ze ei niet kwijt mag...
Is er misschien iets veranderd in zijn omgeving, hier kunnen sommige paarden ook sterk op reageren. Succes! 

Hij kan je immers niet zien als je erop zit, ooit al eens twee paarden het leiderschap zien 'uitvechten' zonder dat ze elkaar kunnen zien?

Mandyke schreef:Stel dat het een zadelprobleem is ... zou het paard dan zulk gedrag blijven vertonen ook al ligt het zadel op dat moment niet op z'n rug?
Verder ben ik het er mee eens dat je beter een fysiotherapeut of osteopaat laat komen om de rug na te kijken. Zij kunnen aan een rug meer zien/voelen dan de 'gewone' DA.