Die van 20 kun je vergeten, de Shet zal ook niet meevallen, blijft over de pony........ Voor de dood is een percentage van het verzekerde bedrag. Ziektekosten is afhankelijk van wat er allemaal gedekt is. Let wel op dat de uitkering bij ziektekosten veelal niet hoger is als de verzekerde waarde van het paard. Een Shet van 500 euro voor ziektekosten verzekeren is dan niet bijster zinvol.
Die van 9 jr kun je verzekeren maar voor de andere 2 zou ik geen verzekering afsluiten (die van 20 jr wordt niet opgenomen in de verzekering). Je kunt het beste via Google gaan zoeken. Ik zit bij Equine Risk (voorheen Interpolis) en dat bevalt goed. Succes met je zoek tocht.
Ben ook btje aan t zoeken voor een verzekering, maar nu zit ik in de voorwaarden te lezen en heb het ook ff aan iemand anders laten lezen; Mijn voorkeur gaat uit naar uitgebreide verzekering en uitgebreide ziektekosten verzekering. Nu zei degen die ik het heb laten lezen dat ik bij een uitgebreide verzekering geen uitgebreide ziektekosten hoef te nemen maar gewoon de standaar ziektekosten omdat in uitgebreide verzekering bijna hetzelfde zit als in de uitgebreide ziektekostenverzekering en ik dus een soort van dubbel verzekerd ben. Klopt dit. Waar ik mijn paard in ieder geval voor wil laten verzekeren: Dood en blijvende ongeschiktheid door kreupelheden aan het bewegingsapparaat (dus peesblessures etc) en qua ziektekosten ook scans, fotos, medicatie, onderzoeken enz.
ik heb er 1 van 20 jr 1 en van 9jr en een shet van 2jr, en het zijn allemaal pony`s ik weet niet of daar ook verschil in zit
Die van 20 jaar kun je inderdaad vergeten dat je die kunt verzekeren, die van 9 en 2 jaar kan dat nog makkelijk, en welke verekering je het beste kan nemen weet ik niet
Een onderlinge paardenverzekering is vaak goedkoop.dan ben je alleen verzekerd als het paard afgekeurd wordt, dus niet voor ziektekosten e.d. Waarschijnlijk verzekeren ze al je paarden/ pony's wel. Ze worden toch eerst getaxeerd. heb geen naam van een verzekering voor je, maar zijn meestal regionaal.