op touw bijten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

op touw bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 10:23

Wat zou een reden kunnen zijn waarom een 4 jarige continue het halstertouw of longeerlijn in de mond wil pakken?
Zijn tanden lijken in orde.

Taat88

Re: op touw bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:20

doet mijn 3 jarige ook kan een gewoonte zijn

floor_uutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:23

Is je paard een hengst, ruin of merrie?
Hengsten doen het bijna allemaal, weet ook niet waarom.
En als je paard pas op latere leeftijd gecastreerd is kan het ene gewoonte zijn geworden...
Ook al was mijn vorige pony een merrie en die deed het ook maarja Tong uitsteken

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:26

een vervelende gewoonte die veel paarden hebben, ik denk dat ze het gewoon lekker vinden ofzo.
Als het je stoort, gewoon afleren, op dezelfde manier als je andere dingen afleert (weet niet hoe je dat normaal doet, maar ik zou het gewoon even kort bestraffen elke keer als hij het doet) Bijt-ex, voor nagebijtende kinderen = ook wel handig misschien.

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:34

Mijn 3 jarige verzorgpaard (merrie) doet precies het zelfde, altijd het touw vast willen pakken en zelfs onder het longeren hapt ze nog steeds naar het touw. Zal wel gewoon een gewoonte van ze zijn, lijkt mij.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:35

mijn paard bijt om mijn halstertouw om zijn tanden schoon te maken. hij doet het dus ook alleen als hij uit de wei komt. hij pakt dan het halstertouw en duwt ook helemaal tot zijn kiezen. daarna laat hij het los en er zit inderdaad gras enzo op mijn halstertouw. hij wordt regelmatig gecontroleerd door de paardentandarts, dus hij heeft geen haken ofzo.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:36

Mijne doet het ook...altijd al gedaan. Hij is wel laat gecastreerd, misschien dat het daardoor komt.

Ik heb nu zón rubber ding om hem aan vast te zetten, scheelt weer halstertouwen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:07

Op het touw bijten is vaak een uiting van frustratie. Een van de frustraties is dat de mens zijn energie teveel op het hoofd van het paard richt.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:11

Bedankt voor de reacties, het is een ruin (met 3 geruind). Zijn halfzus doet het ook! Dus misschien it het wel in de familie dan ofzo *LOL*

Ja echt vervelend vind ik het niet, zolang ie geen teugels en dekens pakt! Maar ik weet niet of ie het verschil ziet.

@calippo, hij hapt niet echt in het touw wat je ook wel eens ziet maar pakt het gewoon voorzichtig vast met de oortjes erop. Ik heb niet het idee dat ie gefrustreerd is, of hoe kom je daar achter?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:13

@Callippo, sorry maar dat geloof ik dus helemaal niet. Ik heb er ook 1 die als ze de kans krijgt in het touw bijt. Maar dat is alleen maar als ik niet op dr let. Dus als ik haar negeer. Precies het tegengestelde van wat jij hier dus beweerd.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:47

rina schreef:
@Callippo, sorry maar dat geloof ik dus helemaal niet. Ik heb er ook 1 die als ze de kans krijgt in het touw bijt. Maar dat is alleen maar als ik niet op dr let. Dus als ik haar negeer. Precies het tegengestelde van wat jij hier dus beweerd.

Maar als je paard in een touw kan bijten, terwijl jij niet op hem let, staat hij dan vastgebonden?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:05

Mijn 3-jarige verzorgfjord doet het ook. Ik stoor me er behoorlijk aan want, ze kauwt werkelijk overal aan! Als ik ook maar iets bij haar in de buurt zet begint ze eraan te kauwen. Als ik haar 'betrap' op het op spullen kauwen zeg ik duidelijk: "nee!" met een lage stem. Als ze dan doorgaat zeg ik het nogmaals. Doet ze het dan nog, dan krijgt ze een tikje op haar schouder. Meestal is het daarna genoeg om "nee" te zeggen en houd ze ermee op. Alleen het blijft een kwestie van herhalen. Haar tanden zijn verder in orde, alleen ze is aan het wisselen dus ik denk dat het daarmee te maken heeft.

Promis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:05

mijn verzorg paard van 22 doet het ok en is een arabiertje, dus het heb niks te maken met de leeftijd.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:48

het één sluit het ander niet uit, Promis. veel mensen vergeten dat er aan hun touwtje een zware knip zit, die vaak ook nog eens ergerlijk heen en weer slingert. mijn veulen had er altijd last van, is ook maar een klein knulletje. ik heb nu een touw met een lusje die ik door de halsterring gehaald heb, en het slingeren van het touw is een stuk minder, én mijn veulen neemt het niet meer in de mond.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:16

Ik ben het wel eens met de reactie van merrieveulen, maar m'n vz-fjord kauwt ov-er-al aan, dus niet alleen aan het touw. Knipoog
Vandaar dat ik denk dat het met wisselen te maken heeft.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:06

callippo schreef:
rina schreef:

Maar als je paard in een touw kan bijten, terwijl jij niet op hem let, staat hij dan vastgebonden?

Vastgebonden of los dat ik haar dus eigenlijk vasthoud, maakt geen verschil. Ikke niet op Clips letten Clip touwbijten.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:01

Oh, maar ook als je bij je paard in de buurt staat en jij haar negeert, kun je nog 'in haar face' zitten hoor. Geheel onbewust. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar het is zeker mogelijk.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:13

callippo schreef:
Op het touw bijten is vaak een uiting van frustratie. Een van de frustraties is dat de mens zijn energie teveel op het hoofd van het paard richt.

maar als ik mijn paard 'in her face' zit, dan heeft zij dat maar te accepteren hoor.
als dat ook is als ik teveel in de buurt kom iig. want dat moet nu eenmaal af en toe en daar heeft zij niks over te zeggen, iig niet door stoute dingen te gaan doen.

JeeDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:32

mijn paard kauwt ook vaker op zijn touw, vlogensmij gewoon omdat hij het lekker vindt:P hij likt ook aan alles wat hij tegenkomt:P

Merel001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:42

ja mijn paard kauwt ook altijd op zijn touw. Hij heeft dan wat te doen, maar ook hij kauwt aan alles wat hij tegenkomt, volgens mij ook gewoon omdat hij het lekker vind. Ik vind het niet zo'n probleem:p

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:57

wat kan ik er aan doen

Qnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:58

mijn pony's bijten altijd op et touw en hebben ook al 2 touwen kapot gebeten

Qnorp