Niet te zware buitenrit plekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Niet te zware buitenrit plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 21:19

Hoi,

Ik wil in de toekomst ooit eens met mijn paard naar een mooie plek (bos, strand, duinen) om daar te gaan buitenrijden. Ik woon zelf in ZuidHolland (alphen a/d rijn) en ik vond de Vlietland en Meijendel opzich ook al wat. Maar natuurlijk zijn er veeel meer plekken waar je kan buitenrijden.

Echter ben ik erg bang voor de bodems, dat het snel te zwaar zal zijn qua zand en dergelijke. Wat zijn jullie ervaringen, waar is de grond over het algemeen best zwaar, en waar zijn de bodems prima te doen?

Alle info is welkom, alvast bedankt Lachen

RicardoOpa

Re: Niet te zware buitenrit plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:03

Mijn bijrijdpaard staat ook in Alphen, sinds kort.
Maar hiervoor in Hazerswoude dorp, en daar ree ik hem altijd in de polder, geweldig mooi uitzicht en lekker rustig. En natuurlijk verharde weggentjes.

CHIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:13

Een bodem is toch pas zwaar als je paard het niet gewend is of geen conditie heeft? Ik bedoel, ik heb paarden in de Ardennen tegen rotshellingen op zien dartelen, terwijl sommige paarden in een Nederlandse manege nog struikelen over een klein steentje... (zegt meestal ook nog wel wat over de manege natuurlijk).
Ik weet niet wat je paard gewend is en wat voor conditie die heeft, maar als je met em gaat oefenen op de wat zwaardere bodems dan moet ie dat na verloop van tijd gewoon aankunnen lijkt me Lachen
En juist op de zware bodems zijn de mooiste gebieden Knipoog

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 17:53

Het is meer omdat ik altijd bang ben voor de pezen en overwerking. Hier hebben we bijvoorbeeld ook wel wat aangelegde ruiterpaden, maar dat vind ik veelte zwaar, en ga ik liever op het asfalt rijden.

Het is meer dat ik plekken zoek waar ook peesgevoelige paarden kunnen buitenrijden zal maar zeggen. Ik blijf een mietje wat betreft paardenbenen en pezen, en zal er ook niet uitgaan, zeker met mijn huidige paard niet. Die heeft al wat 'probleempjes' achter de rug.

Het is idd wel jammer dat ik dan de mooiste plekken zal missen, maar dat liever dan dat ikmijn paard overbelast Knipoog

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:12

Je kunt eens denken aan een vakantie in de achterhoek. Ik ken maar 1 pad hier in de omgeving dat wat zwaarder is en dan nog is het goed te doen.

Meer info hierover kan via pb.

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:10

Op de Utrechtse Heuvelrug natuurlijk!!!!
Afwisselende omgeving en oneindige ruiterroutes...

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:31

Veluwe, zijn geen zware ruiterpaden, je kunt er heerlijke ritten maken. Door het bos & over de hei!
Groetjes.