Hoe binnenkomen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou89

Hoe binnenkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 21:18

Ik heb mijn startkaart binnen en ga dus vanaf juni landelijk starten met mijn verzorgpaard in de B dressuur. Ik heb wel altijd FNRS manege proeven gereden t/m F13, maar dat is natuurlijk niet zo officieel allemaal. Nu heb ik misschien een beetje stomme vraag....
Maar ik vroeg me nou dus af hoe je de dressuur ring binnen moet rijden. Want als je outdoor kijkt is de ring vaak niet afgezet en staan er alleen bordjes, als je dan binnenrijd moet je dan meteen beginnen van A naar C en groeten of mag je eerst nog even over de 'hoefslag' rijden tot de jury het startsein geeft en dan afwenden bij A en groeten?

Vind het zelf wel een beetje lompe vraag Bloos

Roxx

Re: Hoe binnenkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:25

Ik zou als ik jou was eerst de dressuurproefjes maar eens doorlezen. Het wijst zich allemaal vanzelf. Tegenwoordig kom je in de B gewoon over de hoefslag binnen en hoef je in het begin van de proef niet meer te groeten.

Wat misschien ook handig is: ga eens kijken op een concours bij jou in de buurt hoe het er aan toe gaat.

Veel succes met je wedstrijden!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:27

Niets aan toe te voegen! Goed advies!

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 09:52

oke bedankt ik zal binnenkort eens naar een wedstrijd gaan kijken!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:17

Idd, ga eerst een keer kijken. Bij de KNHS proeven hoef je in de lagere klasses in het begin van de proef niet te groeten. Je kunt dus stappen, draven of galloperen tot je het sein krijgt dat je met de proef kunt beginnen. Volgens mij beginnen alle proeven in draf.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:50

elk proefje begint weer anders, koop een wedstrijden boekje bij een paarden winkel, daar staan ze allemaal in

sernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:11

Neem ook eens een les van een goede instructrice en laat je goed begeleiden door haar

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 12:13

@ Sernet: ik heb al les van een instructeur, en dit is geen antwoord op mijn vraag Knipoog ik vroeg het me gewoon eens af omdat ik hier binnenkort mee wil beginnen. Trek dan geen conclusies dat ik geen les heb...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:39

In de B mag je gewoon in de bak rondrijden, dat mag in stap, draf en galop, op beide handen, hoeft ook niet per se de hoefslag te volgen.
Meestal is het voor de jury wel gemakkelijk als je bijv. linksom moet binnenkomen dat je het ring verkennen rechtsom doet. Als de jury dan een teken geeft kun je van hand veranderen en je proef gaan rijden. Dit omdat er in de B geen binnenkomen op de middellijn meer is.

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 17:13

kijk daar heb ik wat aan bedankt Urielle!
Oh ja ik heb alleen nog zo'n proevenboekje van 2006 en daar moet je in de B wel over de middellijn binnenkomen, ik ga morgen even een nieuw proevenboekje kopen dan word het me allemaal wel duidelijk denk ik Lachen