Onderdeel getoond, toch een 0?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Onderdeel getoond, toch een 0?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 20:32

Ik heb vandaag wedstrijd gehad, en toen ik mijn coupons terug kreeg keek ik wel even raar op..
Dat mijn proeven niet denderend waren weet ik ook wel, maar zeer slecht had ik niet gereden, eerste proef was ook terecht 178 tweede proef had ik 164! Dat was naar mijn idee te laag, dus even gekeken, bleek ik een 0 te hebben! Scheve mond Dus ik gekeken waarvoor ik een 0 had, en dat was het aanspringen in galop. Mijn moeder heeft alles gefilmd vandaag, dus ik kon meteen even kijken wat er mis ging. Ik sprong aan in galop en na 3 a 4 sprongen bokte Tivara een keer waardoor ze overkruisd kwam te zitten. Ik haalde haar terug naar draf en sprong opnieuw goed aan en reed mijn middengalop. Ik heb dus voor het aanspringen in galop een 0! Ik dacht dat je alleen een 0 kon krijgen als je de oefening niet toonde, dus heb ik het mis of klopt dit eigenlijk gewoon niet?!
Ik start trouwens L2.

Suzeltje

Re: Onderdeel getoond, toch een 0?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:37

Volgens mij staat er in het lijstje van becijfering bij wedstrijden bij 0 niet uitgevoerd, dus dan zou dit niet terecht zijn.
Dit staat in de map van FNRS, dus ik weet niet of dit ook voor L proeven geldt. Het geldt wel voor F proeven.

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:39

Beetje flauw! Ik heb genoeg situaties gezien / van gehoord waar paarden de halve bok doorcrossten en de jury ze gewoon netjes hun proef lieten afmaken. Heel sneu van de jury...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:41

Raar... Zou eerder een 2 of een 3 moeten zijn imo.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:46

Ik vind het ook heel erg flauw van die jury. Kon je hem/haar daar niet even op aanspreken en vragen of was hij/zij al weg?

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:51

een 0 krijg je alleen als er geen enkel fragment van de oefening is uitgevoerd een 1 krijg je als de oefening nauwelijks te herkennen is, paard verzet zich. een 2 of 3 krijg je vaak als er problemen zijn in de basis van het 'scala van africhting'
dus bij jouw is een 0 onterecht, wel vreemd.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:20

de 0 is onterecht. Als je het paard laat aanspringen, het na een paar sprongen bokt, je het terug moet halen en opnieuw moet aanspringen. Dan zou je eigenlijk een gewoon cijfer voor het aanspringen moeten krijgen, en een lager cijfer voor het onderdeel daarna ivm het verzet en het terughalen. Als de jury het al bij het aanspringen wilt verwerken, dan was een 2 of een 3 op zijn plaats geweest.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:51

@TS, en wat zei de jury ervan?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:23

Vreemd zeg! Heb je er niet meer naar gevraagd?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 15:27

Ik was al vanaf 8 uur onderweg Moest 's morgens springen), en het was toen rond half 5, de jury was nog aan het jureren, dus ik ben niet meer bij de jury geweest om te vragen hoe en wat. Bloos Mijn paard had de hele dag al op de trailer gestaan dus vond ik het wat oneerlijk om te wachten. Al had ik voor dat onderdeel een 6 gehad had het niks uitgemaakt, een winstpunt had ik sowieso niet gehaald.
Het onderdeel daarna was een halve grote volte in middengalop (waarin ik haar dus herstelde maar nog wel middengalop heb laten zien, ook hier kreeg ik nog een 3 voor!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 17:58

zeer onterecht

Is het aanspringen in de L een apart punt of hoort ook het gedeelte wat erna komt erbij?

Want als het aanspringen netjes was, is dat een 6 of 7
maar als het galopperen erna erbij hoort, wat vaak wel is is dat bijv een 2
Dan tel je als het ware het aanspringen en de vervolggalop samen op en kom je op een 4 uit.
Maar een 0 kan nooit.

de middengalop heb je maar een stukje getoond neem ik aan, omdat je daar nog aan het herstellen was?
Dat dat dan een 3 is kan ik me voorstellen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:02

Een 0 is onterecht, je hebt het onderdeel wel getoond.

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:45

een 0 vind ik alleen kunnenals je het niet hebt uitgevord, dit is dus een beetje jammer zo streng beoordeeld.

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:47

Als je in het proevenboekje kijkt staat daar inderdaad dat een 0 niet getoond betekent, het je bent toch wel degelijk in galop aangesprongen! Eigenlijk had je terplekke naar de jury toe moeten gaan, nu kan je niet zoveel meer beginnen namenlijk