startkaart aanvragen haflinger/ ponyruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

christel82

startkaart aanvragen haflinger/ ponyruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 21:01

Ik heb een vraagje, ik wil een startkaart aanvragen voor een haflinger die
nu 9 jaar is. De pony is nog nooit gemeten, maar je moet wel aangeven datum laatste meting. Moet ik deze alsnog meten? Volgens mij moet een pony tot zijn 8ste gemeten worden? Hoe zit dat met haflingers?
En er wordt ook gevraagd naar diploma's van ponyruiter, maar die heeft de ruiter helemaal niet. Is dit verplicht? kan iemand hier antwoord op geven?

alvast bedankt.

bammbamm

Re: startkaart aanvragen haflinger/ ponyruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:02

geloof me laat ze meten dit is echt verplicht ze willen het zwart op wit zien de laatste meting

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:04

Maar is een Haflinger niet automatisch een pony? en dus zou je die niet hoeven laten meten.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:17

Zeg BammBamm, dit lijkt wel heel erg op je postaantal willen verhogen, ik Tem even..

Je moet je pony gewoon laten meten als je bij de pony's wil starten, dit wordt gebruikt om je in een 'hoogtecategorie' in te delen.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:20

in principe kun je gewoon in de B starten, je hoeft geen diploma's of wat dan ook te hebben, wel moet je pony gemeten zijn, zoals hier al is gezegd, dit ivm catogorie indelen (of die van jou een C D of E pony is)

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:26

Ok bedankt voor de info allemaal. Weet iemand dan ook waar ik de pony kan laten meten?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:27

Volgens mij bestaat er gewoon zoiets als 'een ponymeter'. Die kwam in ieder geval vroeger altijd bij ons op de manege. Nagelbijten / Gniffelen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:28

Via je vereniging kan je een 'ponymeter' langs laten komen die je pony kan meten.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 16:29

Staat het niet in je stamboekpapier??? En het is een D pony dus meten hoeft volgens mij helemaal niet. Tenminste de haflingers hier zijn ook nooit gemeten en die rijden bij de pony's in de D catagorie.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:48

aerdenhout1 schreef:
Staat het niet in je stamboekpapier??? En het is een D pony dus meten hoeft volgens mij helemaal niet. Tenminste de haflingers hier zijn ook nooit gemeten en die rijden bij de pony's in de D catagorie.

ze moeten wel gemeten worden, en niet alle haflingers zijn D pony's Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:14

Tja... daar heb jij weer gelijk in! Ze zijn tegenwoordig nogal aan de grote maat. Je ziet ze af en toe voorbij schuiven met 1.55.
Toch begrijp ik dan niet helemaal dat die van mij niet zijn gemeten en ze daar ook nooit naar vragen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:55

aerdenhout1 schreef:
Tja... daar heb jij weer gelijk in! Ze zijn tegenwoordig nogal aan de grote maat. Je ziet ze af en toe voorbij schuiven met 1.55.
Toch begrijp ik dan niet helemaal dat die van mij niet zijn gemeten en ze daar ook nooit naar vragen.

Start de haf niet toevallig bij de paarden? Dan hoeft het namelijk niet.

Pony's die daadwerkelijk bij de pony's starten moeten elk jaar gemeten worden t/m het 8ste jaar. Als ze nooit gemeten zijn en al boven de 8 zijn hoeft het dus maar 1 keer. Anders moet het elk jaar tussen 1 jan en (geloof ik) 1 april gedaan worden.
Bij het aanvragen van een startkaart is het noodzakelijk. Als het daarna nooit meer is gedaan heb je gewoon mazzel gehad met de controle Lachen

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 20:28

Ok, bedankt.
Even voor de duidelijkheid, de haflinger wordt tussen de pony's gestart en als ik het goed begrijp dan moet zij dus nu maar een keer gemeten worden omdat ze al 9 jaar is.
Dan ga ik nu de vereniging bellen voor de 'ponymeter' Knipoog