pony denkt; ik ga toch niet met je mee!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fabiee

pony denkt; ik ga toch niet met je mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 20:00

hallo,
ik heb een verzorgpony; die pony is van een meisje van een jaar of 9.
de laatste tijd heeft zij een vriendinnetje & mag ik altijd rijden.
dat heb ik dus ook al een paar keer gedaan.
ik ging dus laatst naar hem toe, en uit de wei te halen.
maar de pony ging niet meer mee. vast omdat ie dan wéér moest rijden.
dat meisje heeft dat zoiets laat hem maar en kom spelen.
dus ik liet het maar even erbij. ik heb bedacht dat ik de volgende keer beter niet kan gaan rijden
maar misschien alleen poetsen en wat met hem wandelen...
wat denken jullie, waarom zou de pony dit doen en wat kan ik de volgende x het beste doen?
[ is zowiezo lastig uit de wei te halen omdat er een groot paard bij staat die niet wilt dat de pony uit de wei gaat en dan gaat vervelen]
alvast bedankt.

Nicky__

Re: pony denkt; ik ga toch niet met je mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:02

Ik zou hem gewoon halen hoor, pol loopt af en toe ook niet zelf mee, maar als ik dan tegen der kont aan draai loopt ze weer Lachen

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 20:04

Nicky__ schreef:
Ik zou hem gewoon halen hoor, pol loopt af en toe ook niet zelf mee, maar als ik dan tegen der kont aan draai loopt ze weer Lachen

ja ; ik heb hem ook getikt, maar hij vertikt het zo; hij blijft gewoon staan waar die staat en zet geen hoef vooruit. Met eten heb ik ook al geprobeerd, ja dan komt het grote paard en hij komt gewoon niet hij weet dan dat ie moet werken..

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:08

Hallo!
Het paard wint gewoon van jou!
Ik zou als ik jou was hulp vragen om het grote paard Weg te houden of beet te houden,
en dan Zelf de pony het land uithalen en als je pony echt echt niet wilt NOOIT denken oke laat dan maar.
Je pony gaat dan denken o, dat is handig als ik doe alsof ik niet wil mag ik gewoon blijven.
Gewoon uit het land halen hoor !!
Wil je pony echt niet Gewoon netzolang proberen tot je hem eruit hebt.(even een verhaal over vandaag )
Vandaag ging ik met mijn Vriendin en haar pony even naar buiten We komen bij een boerderij waar ze normaal altijd Langs gaat ,
Staat er een Geit in de voortuin ,
Dus de pony wou er echt niet langs we hebben 3 kwartier gedaan om de pony er langs te krijgen !!
Met 1 bij de kont en de ander voor !
ahah Groetje's Lachen

MissNancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:15

Volgens mij is de pony er nu gewent aan geraakt dat hij niet hoeft wanneer hij geen zin heeft. Hij moet er juist aan wennen dat hij iedere dag (rijden jullie elke dag?) uit de wei gaat en even gaat rijden..

Succes!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 20:18

MissNancy schreef:
Volgens mij is de pony er nu gewent aan geraakt dat hij niet hoeft wanneer hij geen zin heeft. Hij moet er juist aan wennen dat hij iedere dag (rijden jullie elke dag?) uit de wei gaat en even gaat rijden..

Succes!

zoals je al hebt gelezen is het [helaas] niet mijn eigen pony. En ik rij niet iedere dag, maar ik denk zelf dat hy gewoon zoiets heeft oah daar komt ze weer, ik moet werken. En ik heb zelf het idee dat hij dan een beetje de pest aan me krijgt?!(<- of meen ik dat maar) En wat zou ik dan de volgende keer moeten doen,even een blokje om wandelen met hem of hebben jullie een beter idee..?

iig. allemaal bedankt voor jullie reacties..

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:20

ah ja. heel vervelend !
heb hetzelfde probleem. eten werkt niet. opzadelen in de wei en dan proberen de wei uit te rijden werkt ook niet .
loopt de pony ook niet mee als het grote paard er niet bij staat?
veel succes iniedergeval !

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 20:23

xFioon schreef:
ah ja. heel vervelend !
heb hetzelfde probleem. eten werkt niet. opzadelen in de wei en dan proberen de wei uit te rijden werkt ook niet .
loopt de pony ook niet mee als het grote paard er niet bij staat?
veel succes iniedergeval !

bedankt & jij ook succes met het probleem. het is indd. erg vervelend. En dan heb je ook nog zo'n klein meisje die denkt als het niet lukt laat maar zitten, en alleen lukt het niet want dat grote paard hé. Als het grote paard er niet bij staat gaat ie geloof ik ook niet mee, want normaal toen ik nog niet zo vaak ree, ging die altijd mee. Dus ik denk dat het gewoon koppigheid is.. tja

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:38

je moet er opaf lopen en denken nu ga ik rijden.
als je met de gedachte de wei inloopt van ik ga hem proberen te vangen lukt het nooit.
gewoon op hem afstappen en streng zijn als hij geen zin heeft!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:48

haha ja bedankt Knipoog
ja ik denk ook vaak van laat maar zitten hoor Knipoog
sta ik al een uur in de wei te trekken, ben al 3x op en neer gelopen (eten halen, zadel en hoofdstel halen, nog meer eten halen enz. ) en als die dan nog niet meegaat laat ik m maar staan.. ja je kan ook niet de hele dag blijven trekken..
maar het is dus niet zo dat als je eerst het grote paard eruit haalt, de pony er wel uit komt (en dan natuurlijk als de pony eruit is het grote paard er weer in) dat werkt dus ook niet?

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 20:56

xFioon schreef:
haha ja bedankt Knipoog
sta ik al een uur in de wei te trekken, ben al 3x op en neer gelopen (eten halen, zadel en hoofdstel halen, nog meer eten halen enz. ) en als die dan nog niet meegaat laat ik m maar staan.. ja je kan ook niet de hele dag blijven trekken..
maar het is dus niet zo dat als je eerst het grote paard eruit haalt, de pony er wel uit komt (en dan natuurlijk als de pony eruit is het grote paard er weer in) dat werkt dus ook niet?

ik herken het precies, eerst eten halen dan meer eten zadel enz. dat doe ik dus ook altijd (nooit zin maarja) nou met het grote paard is van de moeder en die heeft n bedrijf dus zit altijd op kantoor en is aant werken dus kan haar ook niet zo vaak iets vragen. en ja ik kon wel huilen ik had me zo verheugt even ontspannen rijden want had beetje ruzie etc. en dan dit.. Huilen

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:12

fabiee schreef:
xFioon schreef:
haha ja bedankt Knipoog

ik herken het precies, eerst eten halen dan meer eten zadel enz. dat doe ik dus ook altijd (nooit zin maarja) nou met het grote paard is van de moeder en die heeft n bedrijf dus zit altijd op kantoor en is aant werken dus kan haar ook niet zo vaak iets vragen. en ja ik kon wel huilen ik had me zo verheugt even ontspannen rijden want had beetje ruzie etc. en dan dit.. Huilen

ja inderdaad Knipoog
ow ja, dat wordt dan lastig ..en als je dan ff lekker wil rijden krijg je je pony niet uit de wei
en staan ze de hele dag (&nacht) buiten?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:59

zorg eerst dat je te weten komt waarom de pony niet meewil. ga je altijd rijden, en heeft ze daar plezier in? meestal ligt daar nl het probleem. geen plezier in het rijden betekent dan geen plezier in het meegaan. maak het leuk, doe eens een wandelingetje naar een fijn graasplekje, of poets alleen, en zet haar weer weg. als ze plezier heeft in wat je met haar doet zal ze ook niet van je weglopen.

kimmiej9189

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:31

Uiteraard moet je hem niet altijd alleen maar uit de weide pakken om te gaan rijden. Het moet ook een leuke uitdaging blijven voor de pony. Ga inderdaad stukjes wandelen, poetsen, spelen, VD-en tussendoor... maar hoe dan ook, als jij hem uit die weide wil hebben, dan moet hij volgen. Zodra jij hem lekker laat staan als hij niet mee wil lopen, zal hij dat blijven doen.... hij wordt beloont voor zijn niet meekomen...da's dus niet de bedoeling. Desnoods vraag je er iemand bij, maar hij moet dus wel meekomen. JIJ bent de leider, niet hij. Knipoog

BarSjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:07

kimmiej9189 schreef:
Uiteraard moet je hem niet altijd alleen maar uit de weide pakken om te gaan rijden. Het moet ook een leuke uitdaging blijven voor de pony. Ga inderdaad stukjes wandelen, poetsen, spelen, VD-en tussendoor... maar hoe dan ook, als jij hem uit die weide wil hebben, dan moet hij volgen. Zodra jij hem lekker laat staan als hij niet mee wil lopen, zal hij dat blijven doen.... hij wordt beloont voor zijn niet meekomen...da's dus niet de bedoeling. Desnoods vraag je er iemand bij, maar hij moet dus wel meekomen. JIJ bent de leider, niet hij. Knipoog

Helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:09

mijn paard deed het ook, ik heb 3 keer grondwerk gedaan, en nu is het goed Lachen komt naar me toe in de wei, en loopt zonder halster in het land, en idd niet weglopen, dan wint hij van jou!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 12:05

dankjewel. ik ga het proberen ! Pling

meissjj57

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:00

wat ikzelf heb meegemaakt is dat ik een halfuur of langer achter een pony aangerend heb eindelijk te pakken, is het de verkkeerde, ook banketstaaf, en een keer had ik een pony (verzorgpony) gepakt en toen rende die bijna het maisveld in en ik maar hangen met mijn hele gewicht en opeens bedacht ie, oow, hier hoef ik niet te zijn en hij geeft mij mijn zin kablam! zit ik daar op de grond:)

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 19:45

nou vandaag ging ik weer naar myn verzorgpony.. kleine meisje pakte het grootte paard en liep n stukje in de wei mee en ik myn verzorgpony. nou hy liep gewoon mee[was wel bang voor de stroomdraad maar dat issie altijd dusja Tong uitsteken ] maar hij liep gewoon mee Haha! ik had wel geen rijbroek aan ik was gewoon in myn kleren daar, zou die dat ook weten?? Bloos Hij heeft uiteraard nog wel moeten werken, na een kennismaking met zijn oud-weide maatje(fries) moest ie van de eigenaar aan de longe. (zadel is weg=kapot) groetjes!

bokkertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:55

waarschijlijk elke keer als julliet het paard nodig hadden moest hij rijden..
je moet eens een paar keer niet gaan rijden maar alleen poetsen en verwennen
en als jij hem dan op haalt zodat die niet elke keer denkt ah bah moet ik weer werken nooit iets leuks Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
suc6 er mee Haha!

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:33

bokkertjee schreef:
waarschijlijk elke keer als julliet het paard nodig hadden moest hij rijden..
je moet eens een paar keer niet gaan rijden maar alleen poetsen en verwennen
en als jij hem dan op haalt zodat die niet elke keer denkt ah bah moet ik weer werken nooit iets leuks Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
suc6 er mee Haha!

ja helemaal mee eens, dat probeer ik ook te doen. Alleen zegt de eigenaar vaak dat ik hem moet laten werken, hij moet iedere dag lopen. Hij wordt ook al een dagje ouder..

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:27

In ieder geval NIET meer loslaten. Als jij de wei uit wil, moet hij dat ook echt.
Maar zorg voor afwisseling, dat is nooit slecht.
Maar verder: als de mijne stil blijft staan (is soms als hij door de blub moet.. want dan worden zijn voeten vies!!), dan geef ik hem tegen zijn buik of op zijn kont een tik. Niet gaan trekken, dan gaat het paard terughangen en geloof mij touwtrekken win jij niet van een paard!
Loopt hij nog niet mee, dan mag je best een schop tegen zijn kont geven. Loopt hij nog niet mee? Laat dan iemand met een longeerzweep erachteraan lopen, als hij dan stilstaat kan die eerst een knalletje maken en als hij dan nog niet meekomt, de pony eens een goede mep verkopen.

Hij is jou aan het uitproberen, hij ziet jou ook overduidelijk niet als de baas. Want een pony volgt zijn leider in principe altijd!

Veel succes ermee!

bokkertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:07

klopt