Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nicky__ schreef:Ik zou hem gewoon halen hoor, pol loopt af en toe ook niet zelf mee, maar als ik dan tegen der kont aan draai loopt ze weer
MissNancy schreef:Volgens mij is de pony er nu gewent aan geraakt dat hij niet hoeft wanneer hij geen zin heeft. Hij moet er juist aan wennen dat hij iedere dag (rijden jullie elke dag?) uit de wei gaat en even gaat rijden..
Succes!
xFioon schreef:ah ja. heel vervelend !
heb hetzelfde probleem. eten werkt niet. opzadelen in de wei en dan proberen de wei uit te rijden werkt ook niet .
loopt de pony ook niet mee als het grote paard er niet bij staat?
veel succes iniedergeval !

xFioon schreef:haha ja bedankt
ja ik denk ook vaak van laat maar zitten hoor
sta ik al een uur in de wei te trekken, ben al 3x op en neer gelopen (eten halen, zadel en hoofdstel halen, nog meer eten halen enz. ) en als die dan nog niet meegaat laat ik m maar staan.. ja je kan ook niet de hele dag blijven trekken..
maar het is dus niet zo dat als je eerst het grote paard eruit haalt, de pony er wel uit komt (en dan natuurlijk als de pony eruit is het grote paard er weer in) dat werkt dus ook niet?
fabiee schreef:xFioon schreef:haha ja bedankt
ja ik denk ook vaak van laat maar zitten hoor
sta ik al een uur in de wei te trekken, ben al 3x op en neer gelopen (eten halen, zadel en hoofdstel halen, nog meer eten halen enz. ) en als die dan nog niet meegaat laat ik m maar staan.. ja je kan ook niet de hele dag blijven trekken..
maar het is dus niet zo dat als je eerst het grote paard eruit haalt, de pony er wel uit komt (en dan natuurlijk als de pony eruit is het grote paard er weer in) dat werkt dus ook niet?
ik herken het precies, eerst eten halen dan meer eten zadel enz. dat doe ik dus ook altijd (nooit zin maarja) nou met het grote paard is van de moeder en die heeft n bedrijf dus zit altijd op kantoor en is aant werken dus kan haar ook niet zo vaak iets vragen. en ja ik kon wel huilen ik had me zo verheugt even ontspannen rijden want had beetje ruzie etc. en dan dit..

kimmiej9189 schreef:Uiteraard moet je hem niet altijd alleen maar uit de weide pakken om te gaan rijden. Het moet ook een leuke uitdaging blijven voor de pony. Ga inderdaad stukjes wandelen, poetsen, spelen, VD-en tussendoor... maar hoe dan ook, als jij hem uit die weide wil hebben, dan moet hij volgen. Zodra jij hem lekker laat staan als hij niet mee wil lopen, zal hij dat blijven doen.... hij wordt beloont voor zijn niet meekomen...da's dus niet de bedoeling. Desnoods vraag je er iemand bij, maar hij moet dus wel meekomen. JIJ bent de leider, niet hij.
komt naar me toe in de wei, en loopt zonder halster in het land, en idd niet weglopen, dan wint hij van jou!
] maar hij liep gewoon mee
ik had wel geen rijbroek aan ik was gewoon in myn kleren daar, zou die dat ook weten??
Hij heeft uiteraard nog wel moeten werken, na een kennismaking met zijn oud-weide maatje(fries) moest ie van de eigenaar aan de longe. (zadel is weg=kapot) groetjes!
bokkertjee schreef:waarschijlijk elke keer als julliet het paard nodig hadden moest hij rijden..
je moet eens een paar keer niet gaan rijden maar alleen poetsen en verwennen
en als jij hem dan op haalt zodat die niet elke keer denkt ah bah moet ik weer werken nooit iets leuks![]()
![]()
suc6 er mee