Buiten mededinging?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_J

Buiten mededinging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 19:11

Of hoe je het ook maar shrijft. Nagelbijten / Gniffelen

Hoe werkt zo iets? Moet je wel een startkaart bij het paard hebben? Of moet je i.i.g. een startkaart bij een ander paard hebben? Welke klasses mag je allemaal gaan rijden?
Weet ik veel.. Bloos

Grt. Kelly

Siria

Re: Buiten mededinging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:24

ik weet alleen dat je dan niet hoger mag rijden dan wat je startgerechtigd bent.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 06:09

Volgens mij moet je altijd een startkaart hebben voor een paard op een officiële wedstrijd. En kan je alleen HC starten als je eigenlijk in een andere klasse thuis hoort.( b.v. jij moet in de L1 beginnen maar paard is wel zo groen als gras)

Wil je alleen om de ervaring rijden dan zijn er andere alternatieven:
bel de organisatie en vraag of je na de laatste deelnemer de ring in mag.
Je doet dan net alsof je op wedstrijd gaat, inclusief vlechten en officieel tenue.

Als de ring klaar is laat je je proefje voorlezen en voila! Je hebt buiten mededingen toch gestart!

En heel soms tref je een jury die ook nog even wil blijven kijken......

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 06:17

Als je HC start, dan moet je altijd een startkaart hebben met dat paard. Officieel moet je zelfs coupons inleveren, daarop wordt je ook door de jury beoordeeld, net als bij een gewone proef. Je betaalt dan ook gewoon inschrijfgeld aan de organisatie.
De manier waarop Amondi beschrijft kan wellicht als je bij je eigen vereniging start, ik ken niet veel organisaties die het zo doen. Voor jou kunnen ze dan beter een betalende ruiter laten rijden namelijk Knipoog ( maar ja, hier is het vechten om een plekje, dus aanbod genoeg van wel betalende ruiters ).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:06

Je kunt te allen tijde HC starten, ook in je eigen klasse.
Idd moet je daarvoor gewoon coupons inleveren en een startkaart hebben.
Ik vind het vooral meerwaarde hebben vanaf de M1 voor paarden die dan met zweep gestart kunnen worden.
Sommige paarden hebben het wel eens nodig om even aangepakt te worden in de ring.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 05:46

@erleyne, je start niet tijdens het concours, maar direct na afloop van een baan. Dus als ze klaar zijn.

Ik ken hier diverse die dat doen met jonge paarden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 06:41

Dat is bij ons in de regio geen gewoonte, Amondi. Maar dat kan ergens anders wel zo zijn natuurlijk!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:52

Bij ons in de regio is dat ook niet gebruikelijk