Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!
! Je pony moet zien dat jij de baas bent ! Geef hem maar een FLINKE mep
! Je moet dit gedrag zeker niet tolereren want dan zal hij het zeker blijven doen ! Wees gewoon streng
! Want na een tijdje zal hij het ook niet meer leuk vinden als hij constant een mep krijgt ! Beloon hem als hij braaf is, maar zodra hij stout is straf hem maar.
!
! Ik hoop dat het helpt
paintedblack schreef:Als je geen mogelijkheid hebt om hem in de kudde te plaatsen zou ik het zo doen : je paardje buiten de stal zetten, brokken in de bak en dan rustig in de stal laten , zo leert ie het af op een positieve manier zonder al te veel slaag. Het gedrag is heel normaal voor een jaarling in de kudde daar slaan ze elkaar ook bij het voer weg maar hij ziet nu jou als bedreiging voor zijn voer dat moet je dus voorkomen.
Het allerbeste is voor hem gewoon in de groep als het mogelijk is hij moet nl opvoeding krijgen van de kudde en niet van de mens Niet veel gaan slaan en africhten dan maak je het alleen erger !
!
!
!
!fleurkelover schreef:misschien moet je elke keer wanneer hij steigerd weer weg gaan met de brokken en als hij braaf is ga je terug!
bij mij was het ook anders ! ze steigerde gewoon als ik met haar wandel of in de wei kom !
De mijne is er nooit schuw van geworden!
! fleurkelover schreef:maarja.... wat begrijpen jullie over een tik geven en wat begrijp ik over een tik geven. Met een tik bedoel ik : een tik tegen haar neus en nee zeggen zodat ze begrijpt wanneer ze iets misdoen!
pobeer dan een join up....ik heb daar heel veel van mijn
arabieren mee geholpen die zijn erg schichtig
ik denk het wel
paintedblack schreef:je paardje eerst buiten de stal zetten
brokken of eten in de bak doen
en dan rustig weer in zijn stal zetten
je moet er niet bij gaan staan, de rest heb ik al uitgelegd.
lees maar eens goed
tOmmieliev schreef:pobeer dan een join up....