Trailerverzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Trailerverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 21:30

Ik heb het ergens gelezen, helaas kan ik het topic niet meer terug vinden.

Ik ben eigenlijk benieuwd of je verzekerd bent op het moment dat er nu wat met de trailer zelf gebeurd. Hoe kan ik erachter komen of moet je je trailer altijd apart verzekeren?

ikke

Re: Trailerverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:59

Het is maar wat je wilt.
Heel kort door de bocht: als je trailer rijdens schade veroorzaakt (achter je auto hangend of losgeraakt) dan valt de aangerichte schade aan derden onder de WA-verzekering van je auto. Alle andere mogelijke schade moet je bijverzekeren.
Let wel: dit is kort-door-de-bocht hoe het zit. Wil je meer details, geef dan even specifiek aan wat je wil weten en/of stuur een PB naar LDRD.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 10:59

Het gaat er mij gewoon om, stel dat er iemand op m'n trailer inrijd en mijn trailer is beschadigd, of ik rij zelf m'n trailer tegen de muur en deze beschadigd, of hij nu dan wel verzekerd is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:27

#Ymke# schreef:
Het gaat er mij gewoon om, stel dat er iemand op m'n trailer inrijd en mijn trailer is beschadigd, of ik rij zelf m'n trailer tegen de muur en deze beschadigd, of hij nu dan wel verzekerd is.

Dat zijn twee verschillende zaken. Als iemand tegen jouw trailer botst is dat in principe zijn fout en moet hij/zij dus die schade betalen.
Als jij met je trailer schade aanricht, dan is de schade aan derden gedekt onder de WA verzekering van je auto. De schade aan de trailer is jouw probleem. Hiervoor kun je optioneel een casco-verzekering afsluiten.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 12:12

ok, dat is een duidelijk antwoord, dan weet ik al genoeg Haha!