Mijn pony is agresief

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gijsjee93

Mijn pony is agresief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 19:48

hallo,
ik zit met een probleem, mijn pony is de laatste tijd zijn eige niet en begint agresief gedrag te tonen.
Hij heeft toen net mijn moeder gebeten en toen mijn vader er naar toe ging draaide hij zich om met zijn oren in zijn nek en pobeerde te slaan. mijn ouders riepen mij en vroegen wat er met gijs aan de hand was. Maar bij mij doet hij niks en is hij heel braaf, hij lijdt alles van me en heeft me nog nooit echt iets gedaan. Ik heb tegen mijn ouders gezegt dat ze strenger moeten zijn en dat ze niet alles mogen pikken wat gijs probeerd. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en wat kunnen we er aan doen.
alvast bedankt;)

xxx jenny

dolor

Re: Mijn pony is agresief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:01

bijt hij vaker naar anderen? of alleen naar je ouders? en doet hij het sinds een paar dagen of al een hele tijd? als hij het pas een paar dagen doet en niet alleen naar je ouders, maar ook naar andere, voelt hij zichzelf misschien niet lekker, is hij ziek. meet zijn temperatuur eens. kijken of hij verhoging heeft. misschien ligt het daar wel aan. of hij begint gewoon chagerijnig te worden. kan ook.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:03

Misschien word hij wat ouder, oudere paarden worden soms ook wat chaggerijniger. Misschien geven jullie hem te veel aandacht en wou hij nu even rust? Er zijn zoveel mogelijke oorzaken..

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:19

tja, moeilijk te zeggen. Kan vanalles zijn.
De grote vraag is natuurlijk of dit iets nieuws is, of dat hij dit al langere tijd naar andere mensen toe doet.
Kan zijn dat hij ergens pijn heeft, of gewoon zijn dagje niet had.

Ouderdom zoals beschreven niet zag ik in jouw profiel. Hij is pas vijf toch?

Wel de tip om hoe dan ook consequent te reageren. Daarmee bedoel ik dat je steeds weer het negatieve gedrag afstraft. Dit kun je doen door iets afkeurends te zeggen. Ook voor jouw ouders belangrijk om te doen.

Gijsjee93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 20:39

Ja dat klopt hij is pas 5, het begon vorige week bij mijn zusje die nogal schrik achtig reageerde en nu doet hij het ook bij andere behalve bij mij. ik heb ook het idee dat hij elke keer honger heeft, misschien ligt het daaraan

XWorlino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:42

Farouche schreef:
Misschien word hij wat ouder, oudere paarden worden soms ook wat chaggerijniger. Misschien geven jullie hem te veel aandacht en wou hij nu even rust? Er zijn zoveel mogelijke oorzaken..

dat kan

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:02

als hij agressief word moet je een join up doen dat lukt bij mij altijd wel Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:04

!
Farouche schreef:

idd

tOmmieliev : stop aub met die smily's Boos! !

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:12

*zucht* waarom zeurt iedereen zo over die smileys??

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:13

dat stoort weet je wel !
*pennyalarm Clown *

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:14

oke als jullie het zeggen.....ik ben hier pas een dag hoor Knipoog

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:17

lees eerst eens de FAQ !

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:19

Wat is de FAQ?

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:20

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:28

oow okee zal ik doen Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:47

tOmmieliev schreef:
als hij agressief word moet je een join up doen dat lukt bij mij altijd wel Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Een joinup is NIET een wondermiddel tegen alles...

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:50

bij mij helpt het echt altijd....het kan dat het bij jullie niet helpt maar bij mij wel!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:51

tOmmieliev schreef:
bij mij helpt het echt altijd....het kan dat het bij jullie niet helpt maar bij mij wel!

Het probleem is dat je met een JU een pony echt op de aller hardste manier aan pakt die er te verzinnen is! Als je het verkeerd doet kan je een paard voor het leven beschadigen.

En als jij het zo aan iedereen aanraad dan kan het best zijn dat iemand die er 0,0 verstand van heeft eens besluit een JU te gaan doen, en daarmee z'n paard kapot maakt.

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:55

oww sorry,
dat wist ik niet. ik nam/neem aan dat je wel eerst aan iemand gaat vragen wat een join up is en er eerst iemand met ervaring bij haalt voordat je het helemaal ZELF gaat proberen. ik haal mijn moeder er toch ook bij Haha! !

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:56

tOmmieliev schreef:
oww sorry,
dat wist ik niet. ik nam/neem aan dat je wel eerst aan iemand gaat vragen wat een join up is en er eerst iemand met ervaring bij haalt voordat je het helemaal ZELF gaat proberen. ik haal mijn moeder er toch ook bij Haha! !

Stel, iemand verteld jou: als je dit en dat doet, dan gaat je paard goud poepen! Dan denk je toch ook: das mooi meegenomen! Niet iedereen is zo verstandig alles uit te pluizen en na te lezen voor ze het uitproberen. Dus hou op iedereen een JU aan te raden! Bovendien, wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:56

tOmmieliev schreef:
als hij agressief word moet je een join up doen dat lukt bij mij altijd wel

Zou je eens kunnen vertellen hoe jij zo'n join up doet dan?
Ik doe zelf fanatiek aan NH en ben wel benieuwd hoe jij dat doet. Kun je het omschrijven?

Daarbij denk ik dat TS beter kan uitzoeken wat de oorzaak is van het plotselinge agressievere gedrag.
Je gaat niet zomaar een join up doen, zonder eerst eens uit te zoeken wat er met de pony aan de hand is.

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:01

oke ,
ik drijf mijn pony rondjes in de kraal.
als hij zijn hals strekt en zijn binnenoor naar binnen doet zijn dat de 1e 2 tekens als hij dan ook nog gaat kauwen draai ik mijn rug van hem af. als het geod is gegaan loopt hij naar mij toe en dan draai ik me om (ik kijk hem dan nog niet in de ogen). pas als ik hem heb geaait kijk ik hem wat meer aan. dan laat ik hem me volgen en dan is de join up geslaagt. dit doe ik meestal wel met mijn moeder zodat zij tips kan geven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:06

tOmmieliev schreef:
oke ,
ik drijf mijn pony rondjes in de kraal.
als hij zijn hals strekt en zijn binnenoor naar binnen doet zijn dat de 1e 2 tekens als hij dan ook nog gaat kauwen draai ik mijn rug van hem af. als het geod is gegaan loopt hij naar mij toe en dan draai ik me om (ik kijk hem dan nog niet in de ogen). pas als ik hem heb geaait kijk ik hem wat meer aan. dan laat ik hem me volgen en dan is de join up geslaagt. dit doe ik meestal wel met mijn moeder zodat zij tips kan geven.

Hoe drijf je je pony rond? Met een zweep, of met schreeuwen of met achter hem aan rennen? En mag hij omdraaien?

En als hij zijn hoofd met gestrekte nek z'n hoofd in de lucht gooit is het goed?

En als je met je rug naar hem toe staat en hij blijft rondjes rennen? En als hij op je afgestormt komt?

Als hij 10 meter van je af is draai je je om? Of 5, of 1?

En aai je hem over z'n hoofd, of over z'n nek?

En als hij niet achter je aanloopt?

En wat als hij naar je stijgerd of bijt of bokt? Of gewoon de tekenen niet geeft? Of je compleet negeerd?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:09

En denk jij dat dat de agressiviteit van deze pony oplost? Ik denk dat ze verder moet gaan kijken, want deze pony geeft duidelijk iets aan.

Ik ken jou en je moeder niet, maar een join up hoef je echt geen tig keer te doen. Ik neem aan dat je dat ook niet doet. Daarbij is een join up niet zomaar iets, het moet echt goed uitgevoerd worden. In sommige gevallen kan het werken, maar ik ben er geen hele grote voorstander van.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:18

Hoe lang heb je je pony reeds? Is je pony erg aan jou gehecht? Doet hij ook raar naar je ouders als jij erbij bent? Of enkel als zij alleen zijn?

Misschien heb je net als ik, een éénkennig paard. Ik zelf kan met mijn paardje doen wat ik wil. Doet als ik erbij ben geen vlieg kwaard, bijt niet, slaat niet, echt een schatje. Ben ik erbij, dan is ze heel rustig ten opzichte van vreemde mensen. Maar ben ik er niet, ja dan is dat soms wat anders. Heeft 2 jaar geduurd, tegen dat zij mijn echtgenoot aanvaarde.