niet starten toch betalen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

niet starten toch betalen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 15:43

Ik heb mijn wedstrijd afgezegt omdat er bij ons op stal een besmettelijke ziekte is en wij niet meer weg mogen.
Persoonlijk had ik het netjes gevonden als mijn rijvereniging had gezegt dat ik niet hoefte te betalen.
Ik blijf toch weg voor de veiligheid van andere?
Wat vinden jullie ...ten allen tijden betalen of bij dit soort gevallen niet betalen?

OemmiejO

Re: niet starten toch betalen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:14

Wel betalen. Je hebt waarschijnlijk korter dan een week van te voren afgemeld. Als veel mensen dat doen, heeft de organisatie van de wedstrijd toch een probleem, (bijna) alles is dan al geregeld.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:16

vind persoonlijk dat je moet betalen als er geen reserve na je komt. Als jou plek dus bezet wordt door een ander vind ik dat je niet hoef te betalen en anders wel

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:31

splash1999 schreef:
vind persoonlijk dat je moet betalen als er geen reserve na je komt. Als jou plek dus bezet wordt door een ander vind ik dat je niet hoef te betalen en anders wel

Mee eens. Tenzij je een dag van te voren jezelf afmeld. Zie dan nog maar eens een reserve te vinden.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:43

precies dus kan je er vanuit gaan dat je plek niet bezet raakt. tenzij er een heel erg probleem zich heeft voorgedaan met je paard of je eigen familie dat je niet kan komen vind ik het ook nog een ander verhaal maar de kans daarop kan weer zijn dat mensen een leugentje om best wil verzinnen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:45

Opgeven = betalen

Voor iedereen duidelijk, maar niet altijd even leuk...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:47

Gewoon betalen, je kan er toch ook niks aan doen als je paard ineens kreupel wordt? Maar je hebt je wel opgegeven en de vereniging heeft daar rekening mee gehouden.

Als je dat niet wil, niet opgeven Knipoog

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:48

wat splash1999 ook al zegt, dan zal er denk ik vaak om gelogen worden.. En tsjah, de vereniging heeft ook al de onkosten enzo moeten betalen, en als dan iedereen af gaat zeggen zonder te hoeven betalen, gaat dat mooi wat kosten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:50

De regels zijn idd na sluiting betalen.
Niet elke vereniging houd zich er zo streng aan, maar ze mogen het wel gewoon.
Wat ik ook wel kan snappen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:52

Na sluitingstijd is betalen inderdaad Lachen. Niets aan te doen.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:12

Ik heb een keer gehad dat de dag voor mn wedstrijd de auto kapot ging, helaas niets aan te doen. Heb opgebeld dat ik niet kon komen en dat was geen probleem, ze waren blij dat ik even had afgemeld en ik hoefde niet te betalen Lachen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 08:06

Ik heb een week van te voren afgezegt.
De wedstrijd zat vol en er is al iemand in mijn plaats.
Ook kan ik een brief van de dierenarts en stal overleggen dat er een zeer besmettelijke ziekte is.
Tegenwoordig moet je z'n 5 weken van te voren inschrijven en is hij al 14 dagen geleden gesloten dus ben je eigenlijk altijd de klos! Alleen adm. kosten ok maar het hele bedrag plus kosten vind ik te gek in dit geval. Boos!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:09

Ik ben er ook streng in: afmelden na de sluitingsdatum = betalen! De vereniging kan er niks aan doen dat je niet kan komen, dus waarom zouden zij de kosten op zich nemen?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 08:18

Uit menselijk oogpunt?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:21

Dan kan het startgeld meteen wel omhoog Lips are sealed Als je weet dat wij op een wedstrijd net kiet spelen, en meestal verlies draaien. En dan op 50 combinaties soms wel 10 afmeldingen krijgen ( en er daarvan best veel met een 'geldige' reden), dan kunnen we wel stoppen met organiseren, want dan wordt het een enorme kostenpost voor een vereniging. Ik snap dat het heel vervelend voor je is, maar een vereniging kan niet met iedereen rekening gaan houden. Wie moet anders opdraaien voor de kosten? Je denk toch niet dat de bestuursleden persoonlijk hun portemonnnee gaan trekken?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:23

Ik dacht altijd dat als er een brief van de da bij zit dat alleen de administratiekosten betaakd hoefden te worden maar blijkbaar heb ik het mis?

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:32

Ik ben het met het gros eens, na sluitingsdatum gewoon betalen. Ik heb geen idee hoe het zit als je een biref van een veearts hebt.

in_ge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:33

zal toch wel ergsn zijn vastgelegd wat de regels zijn?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:41

Ja hoor artikel 43 van het algemeen wedstrijdreglement:

Citaat:
lid 4: Deelnemers die zich niet, niet juist en/of na de sluitingstermijn van inschrijven afmelden, dienen het inschrijfgeld ( en wanneer dit in het goedgekeurde vraagprogramma is vermeld eventuele waarborgsommen, opslagen en/of stallingsgeld) aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen.

Er worden geen uitzonderingen gemaakt voor bijzondere situaties Knipoog

Mixtion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:44

Het is goed dat er duidelijk regels zijn. Als er uitzonderingen gemaakt konden worden, zou er een heel dik boek beschreven moeten worden.

Drie weken geleden was ik op wedstrijd. Tijdens het inrijden was mijn paard erg aan het hoesten. Normaal gesproken heeft hij daar bij het opstarten wat last van maar nu had hij het na 30 minuten nog en het hoesten was heftiger dan normaal. Vlak voordat we de ring in zouden gaan heb ik besloten niet te starten. Ook in dit geval was het een situatie waar wij niets aan konden doen. Ik kreeg mijn startgeld niet terug.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:26

magriet schreef:
Ik dacht altijd dat als er een brief van de da bij zit dat alleen de administratiekosten betaakd hoefden te worden maar blijkbaar heb ik het mis?

Officieel màg je je niet eens afmelden als je geen brief van een arts of dierenarts hebt. Je bent verplicht om te starten. Verenigingen zijn daar nu niet meer zo streng op, ze hebben liever dat je je zonder een brief afmeldt, dan dat je gewoon niet komt opdagen.

Als je je na de sluitingsdatum afmeld moet je altijd het startgeld betalen. Ik vraag ook altijd om een rekeningnummer om het startgeld op over te maken, direct als ik me afmeld.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:32

Wij moeten gewoon altijd vantevoren betalen.
Wel is er binnen onze kring de regel dat je als je een DA verklaring hebt je wel je inschrijfgeld terugkrijgt, maar de borg niet. Deze regel geldt dan weer alleen voor de selcties geloof ik.

Vind het ook niet meer dan normaal dat je gewoon moet betalen.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:39

ik heb me vorig jaar een keer de avond ervoor afgemeld, omdat het paard bloedvergiftiging had. had dit ook gezegd toen ik belde. degene die ik sprak vroeg om mijn adres om een rekening te sturen, wat ik meer dan logisch vond. maar die heb ik nooit gehad.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:40

splash1999 schreef:

Ben ik het helemaal mee eens Ja
Anders is het lekker dubbel op Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:42

splash1999 schreef:

Ik vind het helemaal niet uitmaken of er wel of niet een reserve voor je in de plaats komt, gewoon netjes betalen als je je afmeld. Is al vervelend genoeg voor de vereniging.