Bokken tegen mensen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rode_tomaat

Bokken tegen mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 13:49

Heej,
ik heb een probleem.

Mijn verzorgshet (2 jaar) bokt in het weiland, als je dr aankomt gaat ze met de kont naar je toe staan en probeerd ze je te trappen. Ik weet niet wat ik moet doen, maar als ik het niet oplos moet ze weg.Aan het halster en longeerlijn doet ze het niet.

groetjes

Clausje

Re: Bokken tegen mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:54

dat is best lastig idd,
zou je niet kunnen proberen als je hem/haar lokt met een snoepje dat ze dan niet omdraait?
ik weet het anders ook niet hoor Knipoog
succes ermee!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:04

streng zijn. ze mag absoluut niet naar mensen bokken. ze doet gewoon dominant naar. de enige oplossing is een klap op haar kont. laat haar maar merken dat je er niet van gediend bent en dat als ze het nog een keer doet, ze nog een klap kan verwachten. ze wil gewoon de wei niet uit en aangezien jullie haar waarschijnlijk op dat moment niet goed aanpakken, heeft zij zoiets van dit is een leuk trucje, dat kan ik vaker gebruiken. dus gewoon een keer streng zijn en ze weet dan waar ze aan toe is en dat ze niet mag bokken.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:23

da's vervelend doet een paard waar mijn pony mee in de wei staat ook, maarja die krijgt een tik met het halstertouw Bloos maar tjah jij moet hem natuurlkijk zien te vangen, succes iniedergeval Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:31

Zweep mee het land in, als je ze zich omdraait om te meppen, ongenadig slaan. Neem een appel mee, ze moet met haar hoofd naar je toekomen.
Verder grondwerk doen aan het halster. Als de machtsverhoudingen rechtgezet zijn, zal dit gedrag ook over raken.

tinkerfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:17

Ik zou geen geweld gebruiken, maar proberen op de freestyle manier. Je groot maken en met een lang touw hem wegjagen. Perfecte manier is om in een longeercirkel hem steeds weg te jagen totdat hij jouw als dominante aanvaardt.

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:23

gewoon een tik geven, want hij/zij mag niet bokken Whoosh! Whoosh! Whoosh! Whoosh! Whoosh! Whoosh!

Daniellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:09

ik zou hem/haar laten merken dat het goed is als ze naar je toekomt, dit bv.met een snoepje/wortel enz. En als ze jou wil trappen toch een klap op der kont geven oid.

yamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:52

ja dat is best moeilijk Tong uitsteken maar je moet wel steng blijven !!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:29

Met zweep (liefst longeerzweep) het weiland in, draaid ze haar kont, gewoon een mep geven. Clown Eerst zou ik ervoor zorgen dat hij weet wie de baas is !! Dus a hij doet aardig en komt gewoon naar je toe (jij staat met een grote appel in je hand) , b hij kan een tik krijgen (bij gevaarlijk gedrag). of C geen appel Clown

Merel001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:57

Ik denk dat het idd beter is om het op de freestyle manier te doen. Je moet zorgen dat je die shet de baas wordt, en er wederzijds respect ontstaat, maar ik denk niet dat je die bereikt door te slaan. Ga idd met een touw (longeertouw) het weiland in, of oefen in de bak met het benaderen van de shet. Als ze agressief begint te doen drijf je haar weg. Jullie relatie moet niet gebaseerd zijn op angst!! Gewoon blijven proberen, en alles belonen wat hij/zij goed doet.