vraagje, gaithers (konigs, ariat)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

vraagje, gaithers (konigs, ariat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:07

even een vraagje,
Ik heb nomraal kuitmaat 42 cm, maar dat kan nogal opzwellen tot 44 cm!
Ik had dus ariat chaps in 44 cm besteld, maaar qua lengte zou een 42 cm beter passen, omdat ze deze ook in een 'lengtemaat' hebben...
Voor de rest vind ik deze konigs eigenlijk ook wel supermooi
http://www.calevo.com/cgi-bin/calevo/2170410.html
En aangezien er eigenlijk overal aangeraden wordt om een maat kleiner te bestellen (als ik 44cm bestel, zou dat juist eigenlijk een maat 'te groot wezen' )

Zou ik dus chaps van 42cm passen? Bloos Ook als ze opgezwollen zijn (ik heb laarzen met een kuitomvang van 42cm, maar de ene dag heb ik ruimte over, en dan 'glijden' ze aan, de andere dag loop ik eerst een half uur met krampen)

En heeft uberhaupt iemand ervaring met de konigs? of ariats?
dit zijn der ariats:
http://www.ariat.com/products_detail.as ... 94&pid=113
(ik zit op de MAC en weet niet hoe ik achter de URL van een plaatje kom Knipoog )

Anoukie

Re: vraagje, gaithers (konigs, ariat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:21

Mij is verteld dat je gaithers behoorlijk strak moet nemen, omdat ze altijd nog wat oprekken.

Ik zou dus zeker voor maat 42 gaan. Ik ben zelf bezig met Ariat chaps (dezelfde als van jouw link Knipoog) en die zijn vrij krap aangemeten voor mijn gevoel. Er werd ook duidelijk gezegd dat ik er anders spijt van zou krijgen, omdat ze dan te los gaan zitten als ik ze groter neem. Die van Konigs zijn ook mooi!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:08

gaithers rekken inderdaad altijd iets op omdat er ook een strook elastiek inzit wat op een gegeven moment wat lam wordt.
dus ik weet bijna zeker dat je een 42 wel kan hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:52

ok, bedankt Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:55

Ik heb ze van ariat gehad, en heb nu petrie`s, maar heb eigenlijk nog nooit last van oprekken gehad.
Ze zitten nog steeds goed!