Zomer eczeem??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Missmar

Zomer eczeem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 18:16

Ik heb een vraagje, Mijn paardje is op het moment met vlagen heel erg aan het schuren met dr staart. Maar dan met dr staartwortel en niet met de bovenkant van dr staart. zo erg dat ik 2 wkn geleden de DA er bij heb moeten halen omdat dr onderkant van dr staart ontvelt was en van achteren was het helemaal kapot en dik. Nu is ze sinds gisteren weer aan het schuren geslagen op dezelfde plek dus weer onder dr staartwortel en begint weer open te gaan. Ik vraag me dus echt af wat het is en wat ik er aan kan doen. Is het zomer eczeem? geprikt door een vlieg? wat ook raar is is dat ze die 2 wkn geleden schijnzwanger was en zelfs melk gaf, nu zijn dr uiers weer helemaal opgezet, kan dit ermee te maken hebben?? ik heb geen idee wat ik er mee aan moet.. wie kan me helpen??!!

Pony_Arie

Re: Zomer eczeem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:41

ik zou toch nog een keer de da bellen als ik jou was

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:03

Wat heeft de DA er 2 weken geleden over gezegd dan?

Kan het niet zo zijn dat er zeepresten in de staart zitten die nu beginnen te jeuken?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:07

Ik zou idd er eens een veearts bijhalen.
En over het schuren, als ze echt alles kapot schuurt zou ik voor een eczeemdeken gaan. Dat is het enigste wat nog (een beetje) werkt Knipoog. En helpt voorkomen.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:08

eens goed wassen met goede anti jeuk shampoo en sweet itch erop..en de DA raadplegen is ook geen verkeerd idee.