Nadat we het hele spulletje gevoerd hadden en Lau haar hors weer had voorzien van de nodige vlechtjes (NIET LEUK

De cross zelf hadden we gisteren aan het eind van de middag al verkend, dus dat hoefden we vandaag niet meer te doen. Moet eerlijk zeggen dat de B niet zo heel spectaculair was, er stonden meerdere hindernissen in die ik zelfs durfde te springen en dat zegt heel wat

Toen Ret weer op de trailer stond, kreeg ik een telefoontje van Vvtjuh die inmiddels was gearriveerd. Hij had beloofd om langs te komen aangezien deze wedstrijd zo'n beetje in zijn achtertuin plaatsvond

Even losrijden voor de cross (gelukkig was hier een fatsoenlijk losrijveld met twee vaste hindernissen) en vervolgens wachten op de start. Beetje jammer dat hier geen omroepinstallatie was ('nummer 22 goed over 1, 22 goed over 2') dus het was afwachten hoe iedere combinatie zou binnenkomen. Ret had weer flinke zin en binnen 5 minuten waren ze weer terug van hun rondje, zonder fouten. We hadden mijn vader weer bij de waterpartij neergeplant en op de video was later te zien dat daar een hoop combinaties op stopten, terwijl het niets anders was dan water met een hoop grind er omheen. Blijkbaar toch erg eng, maar niet voor onze Ret.

Toen de keuring (hartslag 76, wat prima was, en ook het voordraven ging goed) en daarna het parcours in. Ret tikte twee balken heel licht aan, maar ze bleven liggen en daarmee waren ze foutloos! Inmiddels waren de tussenstanden bekend: 163 punten (alweer) in de dressuur en een voorlopige 10e plaats (van de 22 starts). Ret lekker uitgestapt en verzorgd (foto's van Vvtjuh als onvervalst paardenmiepje volgen nog

Nadat alle sponsors ('sponSOren') uitgebreid bedankt waren door de omroepster (het waren er zo'n 100 die allemaal bij naam werden genoemd waardoor Neede wel een wereldstad leek

Moe maar voldaan naar huis, waar Retje nog even lekker een paar uurtjes in de wei heeft gelopen. Daarna hebben we 'm lekker afgespoten en van z'n welverdiende avondmaal voorzien. Kleine knol heeft het dus weer super gedaan vandaag tussen de grote beesten. De hele maand oktober doen we het eventjes rustig aan, en in november mag hij nog twee keer crossen. Volgens mij droomt hij er al van...

BTW fotolink volgt!

[En edit] domme tiepvauten [/edit]