naar het strand - Noordwijk?-

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suus25

naar het strand - Noordwijk?-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 12:27

Hoi,

wie kan mij vertellen waar je paarden kunt huren en lekker het strand op kan? Ik las al ergens Noordwijk. Maar heeft iemand daar gegevens van?

dank alvast!

_Jorien_

Re: naar het strand - Noordwijk?-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:33

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:52

jorien89 schreef:
Is dit misschien wat?
http://www.manegesmit.nl/

Ik ga hier af en toe een strandrit maken en ben erg tevreden over deze manege!! De rit is wel met begeleiding, maar de paarden zijn erg leuk, en de mensen zijn erg gastvrij Haha!
<--- zie fotootje Tong uitsteken

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:54

Wij gaan altijd wandelen van Katwijk naar Noordwijk, en in Katwijk zit Manege Jonker, direct aan het strand.

Edit: Ik heb trouwens zelf ook een strandrit gemaakt bij Manege Smit in Noordwijkerhout. Aardige mensen, leuke paarden! En Manege Bakker ligt ook in Noordwijkerhout, aan de overkant van de straat waaraan manege Smit ligt Clown
Laatst bijgewerkt door Shaar op 24-05-07 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:59

Hoi, mijn paard staat op Manege Bakker in Noordwijkerhout. Hier kun je 1 en 2-uursritten maken met de manegepaarden, onder deskundige begeleiding. Pling Leuke mensen, leuke paarden en pony's en een leuke rit !! Voor meer info kun je kijken op http://www.manege.nl waar je ook contactinformatie kan vinden. Knipoog

tinkerfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:32

Woon zelf in Noordwijkerhout, heb jaren in Noordwijk gewoond, Je kan ook Manege Langeveld proberen, zitten vlakbij het Duin, ongeveer net zo dichtbij als Smit. Bij Langeveld kan je zelf weg soms met begeleiding (ligt aan je niveau) bij Smit gaat het vaak in groepen!!!
Maar het is aan te bevelen. Het duin en strand is heerlijk!!!! Haha!

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:59

ik zou ook kiezen voor langeveld, heb daar iets meer positieverev verhalen over gehoord

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:07

Site van langeveld?
Wil graag aan het einde van de vakantie met mijn bijrijdpoon gaan, maar ik wil wel weten voor evt. huren.

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:11

Maxielover schreef:
Hoi, mijn paard staat op Manege Bakker in Noordwijkerhout. Hier kun je 1 en 2-uursritten maken met de manegepaarden, onder deskundige begeleiding. Pling Leuke mensen, leuke paarden en pony's en een leuke rit !! Voor meer info kun je kijken op http://www.manege.nl waar je ook contactinformatie kan vinden. Knipoog

Heb ik ook gedaan, het was echt super! Ja Dan ga je eerst het bos in, daarna de duinen en dan kom je uit op het strand. Het is echt helemaal top. Mocht toen op Donder. Lachen

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:10

Manege Noordland ('s Gravenzande) is heel erg leuk! Haha! Goede begeleiding en leuke paarden en pony's! Als het op het strand niet te druk is ga je er in rengalop en als t daar wel druk is wordt er rengalop in de duinen gedaan. Als er mensen meerijden die de snelle galop liever niet willen wordt de groep opgesplitst. Met manege Poelenburg (Schoorl) heb ik ook buitengereden en dat beviel ook goed! De begeleiding was aardig en je reed eerst door het bos (was mooi) en daarna over het strand, waar de paarden voluit mochten! Pling
Manege Jonker in Katwijk heb ook ik met vriendinnen gereden, maar dat is minder een aanrader.

tinkerfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:11

Inderdaad heb jaren voordat ik een eigen paard had bij Jonker gereden, maar daar ga je ook met begeleiding en niet alle paarden zijn even fijn!!!!! Plus daar zit je direct op het strand en daar blijf je in principe ook. Bij Manege Langeveld rijd je inderdaad eerst door het bos dan het duin zo naar het strand. Echt fantastisch.....volgens mij hebben ze geen website!!!!

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:15

Waar ligt manege Langeveld?? Die heb ik idd nog nooit op internet gevonden...Een nieuw buitenrit adres is nooit weg!

En ja, wat je zegt over Jonker klopt idd, je rijdt alleen over t strand en dan een heel lang recht stuk rechtdoor en toen gingen we precies dat stuk weer terug. Echt natuur enzo zie je ook niet; vooral gebouwen en strandtenten. Ik zat toen op een heel oud best groot paard die Igor heette en die was NIET VOORUIT te branden, behalve in de galop Verdrietig ...vroeg me ook af of ie gewoon een beetje zielig bejaard was of dat hij erg lui deed...En in rengalop gingen we er ook niet (dit kon wel aan de drukte liggen), wat wel jammer was. Begeleiding kon vriendelijker.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:49

manege langeveld informatie is op deze manier te vinden.
http://www.sollasi.nl/
dan de camping Le Parage aantikken, dan omgeving.
dan zie je rechts neem eigen paard mee en dan kom je op hun informatie site.

ik wil daar op vakantie en onze pony van de kinderen meenemen, gezien ik niet elke dag er op uit wil trekken zoek ik een ruiter die niet te zwaar en te groot is voor een pony van 110.
die daar daar al rijd op de manege en paard dagen in de week wilt rijden op deze pony.
dus als je iemand weet laat het me via de pb horen, gaat om 14 tot 21 juli '07.