kliniek maakt fouten nu advocaat????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

scoobydoo

kliniek maakt fouten nu advocaat????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 11:22

hoi,
ten eerste weet ik niet of het hier goed staat maar ik wist echt niet waar het anders moest.
anders tem maar.

nu mijn verhaal.
vorig jaar augustus merkte ik aan mijn paard dat ze last had van haar gebit.
met rijden was ze constant aan het schudden,rechtsom was ze erg moeilijk,niet nageeflijk,geen stelling,deed raar met eten.
ik heb er toen een tandarts bij gehaald.
mij paarden worden sowieso elk jaar door de tandarts na gekeken.
goed hij ging kijken en er zaten veel haken en hij voelde links iets zitten wat er niet hoorde.
ik moest een afspraak maken bij de kliniek om dat te laten verwijderen.
een soort van wolfstand wat op een plaats lag waar het bit het raakte.
oke ik een afspraak gemaakt.
ze is nagekeken,nog helemaal geveild onder verdoving en heel de mond geinspecteerd.
toen foto's gemaakt en hun zeiden er zit rechts iets en dat moest eruit.
ik had gezegd dat er links iets zat maar hun zeiden dan heeft hij dat waarschijnlijk verward met hoe hij ervoor stond.
goed zij werd geopereerd en er is inderdaad iets uitgehaald rechts.
maar verder was alles oke.
dit was begin september vorig jaar.
nou een fikse rekening kon ze naar huis.

omdat mijn paard inmiddels een dikke knie had van volgens mij tegen een balk aankomen of hindernisstaander en mijn dierenarts zei dat het door het slaan van tegen de stal was(alles rubber).
hij zei slijmbeurs ontsteking en ze kreeg een spuit in haar knie en een of ander soort gel wat je niet met je handen mag aanrake.
hij zei het zal waarschijnlijk wel niet helemaal dun worden dus schoonheidsfoutje.
nou na 2 weken ging het niet weg en ik vertrouwde het niet.
ik heb met mijn andere paard zoveel ellende met klinieken en dierenartsen mee gemaakt dat ik bijna altijd ga twijfelen.
dus ik heb mijn dierenarts in belgie opgebeld en de situatie uitgelegd.
hij zei het moet dun worden.
dus wij afspraak gemaakt en naar belgie gereden.
hij foto's en scan van de knie gemaakt en het was dus absoluut gene slijmbeursontsteking.
het was een verdikking van het bindweefstel door een klap van bijvoorbeeld een hindernis.
het was inmiddels wel gana ontsteken.
er was door de eerste dierenarts geen foto en ook geen scan gemaakt dus ze konden niet eens weten dat het een slijmbeursontsteking was.
maar goed ze krijgt daar nu dus medicijnen voor van mijn belgische dierenarts.
maar we waren er toch en ik vroeg hem om eens in haar mond te kijken want ik wilde er toch weer de tandarts bij halen want ik vond dat ze toch nog steeds raar deed met haar hoofd enzo.
en moeite met rijden.
hij zet een klem in/op haar mond en gaat voelen en hij zag en voelde irect wat er aan de hand was.
een hele grote bult in haar tandvlees.
je kon het zo zien zitten en zeer zeker voelen.
dit zat dus links en was een hele grote wolfskies.
dus ze moest weer geopereerd worden.
dit had er vorig jaar in september ook al moeten zitten.
het paard is nu 7 jaar.
er waren toen ook foto's en dergelijke gemaakt.

nu zit ik dus met het dilemma moet ik hier wat mee gaan doen?
dus de kliniekvanwege die wolfskies.
maar ook de dierenarts voor haar knie.
kan ik hier iets mee???
ik heb vele problemen gehad met mijn andere paard die hebbne ze in nederland helemaal verziekt oor verkeerde diagnose.
ik moest hem laten afmaken.
in belgie hebben ze hem 2x geopereerd en hij word nu weer lekker gereden en dat gaat prima.
dus ik vind dat het ook eens tijd word dat ze niet zomaar dingen fout kunnen blijven doen.
even voor de duidelijkheid het gaat hier allemaal om verschillende artsen.

wie weet of ik hier iets mee kan en zo ja hoe.
mag ook via pm
alvast bedankt.

Marije_jiplover

Re: kliniek maakt fouten nu advocaat????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:24

MD-->TAO

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:28

Ik ben bang dat je niets kunt doen.Mijn moeder heeft ooit eens advies gevraagt aan een advocaat omdat de DA bijna de hond af had gemaakt terwijl een andere DA hem weer in 2 dagen op de been had (oorinfectie). De advocaat zei dat DA beschermt zijn voor de wet omdat ze naar 'beste weten' handelen. Je kan ze daarom niet aansprakelijk stellen. Maar ik zou het zeker nog eens navragen als ik jou was.

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 12:32

bedankt alvast voor je reactie.
maar waar moet ik beginnen?
ik bedoel moet ik de kliniek opbellen?
of moet ik een advocaat om advies vragen.
wij zijn rechtsbijstands verzekerd.
ze hebben echt een duidelijke fout gemaakt.
niet levensbedreigend maar mijn paard heeft nog wel steeds met een enorme pijn gelopen door hun fout eigenlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:33

Oja, mijn moeder heeft toen trouwens niet alle rekeningen betaald met de mededeling dat ze de behandeling het geld niet waard vond en als ze het er niet mee eens waren dat de praktijk dan maar een rechtzaak moest beginnen.
Ze hebben nooit een herrinering gestuurt. OP die manier leg je namelijk de proces kosten bij de DA neer ipv bij jezelf. De aanklager betaald in principe.

Vraag het eens bij een rechtswinkel.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:33

@sizzle, ik ben het helemaal met je eens.
Ik heb zoiets ook al eens gehad maar de dierenartsen houden elkaar toch de hand boven het hoofd.
Als de belgische Da achter jou staat en dat ook voor het medisch tuchtcollege wil verklaren heb je een kans van slagen.
Ben je naar Moerbeke geweest?
Ik ben benieuwd naar welke kliniek je eerst bent geweest.
Wil je mij het vertellen per PM?

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 12:36

je hebt pm

bacardi2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:37

Ik zou beginnen met het proberen op te vragen van de oude fotot's. (de foto's die zijn gemaakt in de kliniek waar er ook iets uit der mond is getrokken).
Dan kan je pas met zekerheid vaststellen of laten vaststellen door die Belgische arst of het er toen ook al heeft gezeten. Nu kan je dat nooit met 100% zekerheid zeggen en dat is in het recht wel erg belangrijk. Alles moet op feiten gebaseerd zijn en niet op veronderstellingen.
Op het moment dat het idd duidelijk is dat het er toen ook al heeft gezeten zou je kunnen gaan overleggen met de kliniek wat zij hier misschien voor oplossingen voor hebben. Evt gratis weg laten halen of de rekening van de andere kliniek betalen omdat je geen vertrouwen meer in hun hebt.
Maar ik geef je weinig kans op een schade vergoeging.

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 12:40

er zijn toen foto's gemaakt en ze hebben haar helemal nagekeken in de mond terwijl ze zwaar verdoofd was en ze hebben het niet opgemerkt.
ze is gisteren al geopereerd aan haar mond en het was echt heel erg groot dat moet er ook al echt gezeten hebben

bacardi2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:46

Maar het gaat om het bewijs! JIj kan nu zeggen dat het er al gezeten heeft, de DA zegt gewoon van niet. Daarom zei ik probeer dit te achterhalen door middel van de foto's.
Als het goed is worden deze gewoon bewaard in het dossier van jou paard bij de kliniek en heb jij altijd recht om dit in te zien.

marckroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:33

Sizzle schreef:
Oja, mijn moeder heeft toen trouwens niet alle rekeningen betaald met de mededeling dat ze de behandeling het geld niet waard vond en als ze het er niet mee eens waren dat de praktijk dan maar een rechtzaak moest beginnen.
Ze hebben nooit een herrinering gestuurt. OP die manier leg je namelijk de proces kosten bij de DA neer ipv bij jezelf. De aanklager betaald in principe.

Vraag het eens bij een rechtswinkel.

Hmmm, deze hadden wij moeten weten een tijd terug. Clown

Maar goed, alleen al dreigen met de tuchtcommissie wil ook nog wel eens helpen.

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 11:56

een wolfstand zit er vanaf een 3de jaar ze is nu 7 jaar.
wie kan mij helpen aan het adres/mail/telefoonnummer van tuchtcollege?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:38

Tuchtcollege wordt zéér moeilijk, dan moet je echt stevige bewijzen hebben. Verhalen gaan de ronde dat ze er voornamelijk zijn om de dierenartsen te beschermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:44

Wat zegt je behandelend arts er over?

Ik zou die vorige arts wettelijk aansprakelijk stellen door een officiele brief, aangetekend te sturen naar hem betreffende de gemaakte kosten die je nu hebt en hem aansprakelijk stellen voor zijn foute diagnoses en behandeling ervan. Idd een rechtswinke laten helpen met die brief. Is er geen tuchtraad voor DA's? Vast toch wel? Die benaderen en vragen wat de procedure is.

Rekeningen die je hebt betaald aan die kliniek terugvorderen of de rekeningen die je nu hebt gemaakt laten vergoeden door hen. Idd eventueel een advokaat nemen, misschien is 1 brief van die advokaat wel genoeg. Ze kunnen het beter met je schikken dan dat alles op straat komt te liggen.

Kun je hier iets mee?

http://www.vcp.nu/sjvisser/dierenarts.htm

Er is ook een adres van een advokatenkantoor in het stukje!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-07 08:45, in het totaal 2 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:44

"normaal"zit de wolfstand er vanaf het 3e jaar

dat is net zoiets als de verstandkiezen bij mensen ,
bij mij zitten die al paar jaar kaarsrecht klaar om door te komen maar dat kan niet ivm ruimtegebrek , willen ze nu toch er uit gaan / moeten ze dus scheef

maar voorlopig willen ze er nog niet uit , ben 35 ..en als ze volgend jaar er toch ineens uit willen moeten ze operatief eruit
kan ik ook niet zeggen ze zaten er toen al
idd ze zaten er toen al maar recht en dus zonder problemen Knipoog

maw JIJ wil bewijzen dat de situatie toen al zo was ..dus even de foto;s opvragen
dan pas heb je zekerheid en kan je zeggen
"kijk jongens , zat er toen al , heb je gemist !"
anders is het echt slechts horen zeggen en ene woord tegen de ander ..
succes

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 10:29

nou het is zo.
mijn paardentandarts heeft toen gezegd dat er LINKS wat zat.
dat kon hij voelen.
en ze hebben er rechts iets uitgehaald.
de wolfskies die er zat die stak echt heel ver uit echt ongelooflijk en toen de klem in de mond zat kon ik hem ook erg goed zien.
en voelen uiteraard.
hij was echt enorm groot en in september is hij pas geopereerd dus die moet er al hebben gezeten.
ze hebben toen ook foto's gemaakt maar ik weet niet of ze dat toen van links hebben gedaan.
de arts die het nu ontdekt heeft zegt ook met klem dat hij er al gezeten heeft en ook dat je die al gevoeld moet hebben als je gebitsonderzoek doet.
en op foto's moest hij ook helemaal te zien zijn.
ik merk het nu ook al aan haar.
eerst trok ze altijd met haar been tijdens het eten.
die deed ze omhoog altijd en soms stampen.
nu is de wolfstand verwijderd en nu doet ze het niet meer tot nu toe.
dus voor mij ook duidelijk bewijs dat hij er gezeten heeft.
oke dat geld niet als bewijs tegen de dierenarts maar het is wel duidelijk dat ze er toen ook last van had.
en nogmaals mijn tandarts zei links en dat heb ik ook in de kliniek gezegd.
wat ze er wel uit hebben gehaald(als dat uberhaupt klopt)was heel klein en was ook niet te voelen of te zien aan de buitenkant op een normale manier.
#russel bedankt ik ga kijken of ik er iets mee kan.
ik moet nu voor mezelf even gaan kijken welke volgorde ik moet gaan volgen.
dus moet ik eerst de foto's en dossier opvragen of eerst advocaat inschakelen of eerst .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:03

Even met die advokaat van de webpagina konktakt opnemen?Misschien dat hij je dat wel wil vertellen?

Het gaat toch altijd wel iets van geld kosten, ik hoop voor je dat je er ook nog wat van over houdt.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:21

Ik zou eerst die foto's opvragen. Dat is denk ik je enige bewijs.
Ik denk dat je niks meer kunt doen wat betreft die knie. Bij mij is het ook een keer fout gegaan, de DA had onderzoeken overgeslagen en zei dat mijn paard een peesblessure had, dit bleek na 2 maanden een hoefzweer te zijn geweest.
Omdat ik geen bewijs had van een scan/foto oid kon ik er niks mee.
Maar omdat je wel foto's hebt van zijn mond zou ik daar wel mee aan de slag gaan. Maar ik zou dus eerst die foto's opvragen en een andere DA laten kijken of er op dat moment links ook al wat mis was.