[PG] Queeny van de Rijo'shoeve a.k.a. Bogachka

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wilma

[PG] Queeny van de Rijo'shoeve a.k.a. Bogachka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:45

Zo'n 2,5 à 3 jaar geleden verzorgde en reed ik iemand zijn paarden. die meneer had 2 friezen. 1 fries verkocht hij, waardoor de ander alleen kwam te staan. Dus ging hij op zoek naar ene nieuw paard.
Uiteindelijk kwamen we terecht in Bunschoten, naam van die mensen weet ik niet meer. die mevrouw had een 2,5 jarige en een 4 jarige te koop staan, we kwamen voor de 4 jarige, dat was een NRPS E-pony, zusje (dacht ik?) van de 2,5 jarige NRPS D-pony.
Het was opzich een leuke pony maar niet heel erg bijzonder. de 2,5-jarige daarentegen waren we op slag verliefd op, wat een gangen, wat een uitstraling, en wat een temperament!
Teveel temperament, zo bleek toen ze haar inmiddels gekocht hadden. Ik begon voorzichtig af en toe te longeren, wat haar niet beviel. Ze zette het op een rennen, ik ging zandskiën, en mevrouw sprong zo over de omheining heen de wei weer in, met de longeerlijn nog aan het halster. Dit bleef ze elke keer maar weer volhouden. Ik vond het opzich niet erg, het was immers een jonge merrie die alleen nog maar weiland had gezien. Maar de eigenaar zag het toch niet zo zitten.
Toch doorgezet, longeren deed ze inmiddels al redelijk braaf, ze sprong niet meer de bak uit.
Rustig aan het zadel op gedaan, dit accepteerde ze ook totaal niet. Rug na laten kijken e.d. Bleek fysiek in orde te zijn.

Maar nogmaals... de eigenaar zag het niet meer zitten, en voelde zijn liefde voor het Friese paard ook weer bovenkomen.

Al gauw was er een geïnteresseerde, deze beste man kwam helemaal uit Brabant kijken naar Bogachka (zo had ik Queeny genoemd, veel mooier als Queeny, zeg nou zelf). Hij had een friese merrie, waarmee we dan zouden ruilen. Alles goed en wel, een week later kwam hij met zijn vrouw uit Brabant rijden, Fries uitgeladen, Bogachka a.k.a. Queeny inladen.
Althans, dat was de bedoeling. Bo was absoluut niet van plan de trailer in te gaan, ze bleef maar van de laadklep afspringen. touw achter haar langs gespannen, maar mevrouw maakte de gekste bokkesprongen om maar vooral niet de trailer in te hoeven.
Het kwam zelfs zover dat de nieuwe eigenaar ging twijfelen of hij haar wel wilde.
We hebben haar wonder boven wonder toch de trailer in gekregen, waarna ik met tranen in mijn ogen even afscheid heb genomen van een trillende en zwetende maar o zo mooie pony. Die ik maar 2 maanden heb mogen kennen, maar ze heeft nog steeds een plekje in mijn hart.

Ze is verkocht naar Weert in Brabant, naar de bondscoach van het ponyteam, van Nederland of België, dat weet ik niet precies meer.

Wie o wie herkent haar!

Queeny van de Rijo'shoeve
Stokmaat ong. 1.46m
Bruin met een heel klein snebje
Veel arabisch bloed, lichte dish.
Ze had ook zwarte benen.

Hier wat foto's:

De eerste foto is bij de oude eigenaren in Bunschoten:

Afbeelding

Afbeelding

http://pic20.picturetrail.com/VOL167/19 ... 693816.jpg

Hmm nou meer fotos komen nog, picturetrail werkt niet mee
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-07 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie.

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 19:34

Schopje wegens nieuwe informatie waar zij is en hoop dat haar huidige eigenaresse op Bokt zit!