Bandages in de categorie B?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

llooiiss

Bandages in de categorie B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 17:52

Hallo allemaal!

Ik begin volgende week met mijn eerste officiële wedstrijd, en ik vroeg me iets af : Is het in de B toegestaan om met witte bandages te rijden?

-xxx-

SWINGDOOS

Re: Bandages in de categorie B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:54

Nee, het is helemaal in geen enkele klasse toegestaan met bandages of peesbeschermers te rijden. inrijden echter wel!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:20

Er is inderdaad niets van beenbescherming toegestaan in de ring als je start, losrijden mag het inderdaad wel.

Je zult dus zonder moeten starten, veel succes alvast! Lachen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:34

Inderdaad ik geen een klasse mag je met bandages starten Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:28

SWINGDOOS schreef:
Nee, het is helemaal in geen enkele klasse toegestaan met bandages of peesbeschermers te rijden. inrijden echter wel!

En dan zie ik dus een aantal amazone's met bandage's om inrijden. Ik snap het nut ervan niet zo eigenlijk, je bandangeerd (wat enorm veel werk is, opzich) en voor de proef moeten ze er weer af. Intussentijd zijn ze niet meer wit, maar bruin en moeten ze voor dat eventjes inrijden ook nog in de was. Wie gaat mij vertellen wat het nut er van is? Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:09

schoonhouden van de benen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:15

Voorkomen dat het paard fris/gespannen is tijdens het inrijden en zijn benen open trapt?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:45

Mystica schreef:
Voorkomen dat het paard fris/gespannen is tijdens het inrijden en zijn benen open trapt?

Bedoel je nou dat die bandages zouden voorkomen dat het paard fris/gespannen is?? Lijkt me een doorbraak Cool
Inderdaad zouden bandages witte benen schoon kunnen houden, maar als je paard die niet heeft, is het volstrekte onzin.

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:48

Waratje schreef:
Mystica schreef:

Bedoel je nou dat die bandages zouden voorkomen dat het paard fris/gespannen is?? Lijkt me een doorbraak Cool
Inderdaad zouden bandages witte benen schoon kunnen houden, maar als je paard die niet heeft, is het volstrekte onzin.

Ik denk dat ze bedoelt dat het paard zijn benen opentrapt, als hij fris/gespannen is. Dan kunnen ze er af als het paard zich een beetje heeft uitgeleefd.
Daarnaast is het natuurlijk wel handig voor de schonen benen, maar er wordt toch een stukje vies.

SWINGDOOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:49

ik gebruik bij inrijden ook liever peesbeschermers, bandages is niet alleen voor mij maar ook voor mijn moeder weer zon werk eraf te halen.. haha

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:50

Misschien bedoelt ze: Tijdens het inrijden is het paard nog fris/gespannen en worden bandages omgedaan ter voorkoming dat die zich opentrapt. Tijdens de echte proef is de frisheid er al af?
En natuurlijk voor schoonhouden van de benen.
Maar ik vind het zowiezo best wel onzin, bandages hihi.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:50

Het mag dus idd niet. De meeste mensen doen het denk ik idd voor het mooie. Peesbeschermers zijn veel handiger, die zijn binnen 5 sec. af. Dit staat verkeerd trouwens, TEMT.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:07

fanclubE_Gal schreef:
Waratje schreef:

Ik denk dat ze bedoelt dat het paard zijn benen opentrapt, als hij fris/gespannen is.

Joh, meen je dat nou?? Blond
fanclubE_Gal schreef:
Dan kunnen ze er af als het paard zich een beetje heeft uitgeleefd.
Daarnaast is het natuurlijk wel handig voor de schonen benen, maar er wordt toch een stukje vies.

Als je bang bent dat je paard zijn benen opentrapt, dan doe je ergens iets verkeerd in mijn optiek. Maar goed, voor degenen die vinden dat dat een risico is, zijn peesbeschermers uitgevonden..... Bandages is alleen maar show en nog potentieel gevaarlijk voor je paard zijn pezen ook, snap echt niet dat mensen zo star vasthouden aan die zooi!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:20

Waratje schreef:
Mystica schreef:

Wat denk je zelf? Koe

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:26

Alles wat wel en niet mag staat in het discplineregelement dressuur, te vinden op de site van de knhs.