Brede heupen, rotrijbroeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Brede heupen, rotrijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 16:41

Vandaag weer op rijbroekenjacht geweest, had nodig nieuwe nodig.
Maar ligt het nu aan mij of is het een ramp om een goede rijbroek te vinden als je brede heupen hebt?
Als ie qua lengte goed is krijg ik hem amper dicht (of ik moet hem optrekken tot mijn oksels Scheve mond ) of hij is veel te lang en hij zit aan de bovenkant goed.
Of de broek die goed zit is weer veel en veel te duur (ik ga geen 175 euro voor een broek betalen Nagelbijten / Gniffelen )

Uiteindelijk gelukkig wel geslaagd hoor, maar na zo'n 30 broeken passen Scheve mond
Is het bij jullie ook zo'n ramp?

Wiesje

Re: Brede heupen, rotrijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:12

JA Haha!

Ik heb momenteel twee hele fijne rijbroeken van Cavallo. Helemaal elastisch en die zitten dus ook gewoon lekker. Met een leren kont, dat wel. Maar zulke broeken rekken gewoon lekker mee Haha!

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:18

ik doe altijd een stukje vanb mijn rijbroek af vanonder

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:22

Ik ken het probleem van broeken die nooit passen, alleen heb ik het door m'n korte beentjes. Maar ervaring leert mij dat ze inderdaad heel makkelijk korter te maken zijn. Dus ik zou inderdaad een maatje groter gaan en ze in(laten)korten.
En hou de aanbiedingen in de gaten, ik heb laatst ook 175eu uitgegeven aan broeken, maar toen had ik er wel 3, die eerst 175 per stuk waren.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:54

Ik heb best dikke bovenbenen, met gevolg dat de redelijk betaalbare modellen me niet staan, te lang zijn voor mijn maat of, zie ik eindelijk een leuke, te klein zijn.. echt zo oliebol! Verward

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:55

heb 2 rijbroeken van Global, ideaal wat die rekken aan alle kanten mee.

joyca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:31

Oh, verschikkelijk. Ik heb ook wat bredere heupen. Nu hebben ze bij mijn ruitersportzaak gelukkig hele goedkope broeken die redelijk goed passen (een beetje lang, maar niet zoveel dat het hinderlijk is)

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:37

Ik ken 't ook! Schijnheilig Bestaan er eigenlijk dan ook rijbroeken met niet zo'n hoge band. Gewoon een soort van heupbroek, net iets hoger dan? En dan ook nog is voor een redelijke prijs? Heb namelijk ook nog t probleem dat k ben geopereerd en zo'n hoge rand daar onder t litteken drukt in mn buik, wat niet bepaald fijn voeld. Nu sla ik altijd de boord om, maar of dat nu echt altijd zo heel fijn is..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:21

Ik heb onwijs brede heupen, en nu de Harry's Horse X-tra fit in maat 46. Die rijbroek rekt echt onwijs goed mee (heb normale spijkerbroeken in mt. 50 voor de heupen Scheve mond), het enige nadeel is dat er geen leren vlakken opzitten.. Heb er 49,- voor betaald.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:30

de pikeur Janet is ook een geweldige broek voor mensen met bredere heupen. fijne elastische stof en mooie bandplooi zodat je heupen meer ruimte hebben Ja

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:32

Ik heb op zich niet enorm brede heupen, maar wel aardige zadeltassen ( of love-handles, tis maar hoe je het wil noemen Bloos ). Ik heb nu een Cavallo Champion, die zit erg fijn. Maar dat is wel met leren zit, dus voor van de zomer ga ik toch weer voor wat anders kijken.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:10

nee, sorry, geen last van. ik heb nu meerdere broeken gekocht in verschillende merken en lekker goedkoop en ze passen allemaal. en dan zijn mijn heupen nog veel breder dan die van jou Knipoog

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 06:21

ik heb er ook last van... ze zijn te kort, komen tot m'n oksels of de bovenbenen zwemmen in de broek... vreselijk!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:36

Ik heb ook brede heupen (en brede bovenbenen) en bij mij zit cavallo heel erg goed. Die zijn er sinds kort ook in lagere prijsklasse, qua type en stof redelijk vergelijkbaar met eurostar klara. Alleen vind ik de cavallo mooier afgewerkt en hij zit mij beter.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:56

blackpegasus schreef:
nee, sorry, geen last van. ik heb nu meerdere broeken gekocht in verschillende merken en lekker goedkoop en ze passen allemaal. en dan zijn mijn heupen nog veel breder dan die van jou Knipoog

o ja, vergeten bij te zeggen. Ik heb die van HH (cherry, 30 euro) en in rotterdam zit een vrouwtje die verkoopt merkloze en die passen ook goed (en maar 29,50 Knipoog)

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:43

Bij mij (ja ook ik ben ook eigenaar van een stel brede heupen Knipoog ) past alleen Pikeur goed. Mijn laatst gekochte is de heuprijbroek van Pikeur en die past echt perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:00

ja daar heb ik ook last van, en ik heb ook niet echt een subtiel achterste, en dat werkt ook niet erg mee...

Nou heb ik me er maar bij neer gelegd dat ik wat meer moet neerleggen voor een rijbroek, ik zweer bij ANKY... En heb laatst een hele mooie broek van pikeur gekocht voor 'maar' €130 (pikeur montana prestige), die eigenlijk nog mooier zit dan de anky, maar Anky zit dan weer net eventjes iets lekkerder.....

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:03

Die van global rekken idd aan alle kanten mee. Zijn erg fijne rijbroeken en zitten niet te strak Lachen
Niet duur, maar toch een fijne pasvorm, ik vind het een beetje pyjamabroeken stof Haha! Heel fijn!
(met leren zit, maar de rest rekt goed mee Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:05

Jep, hier ook het brede heupen probleem...
Ik heb nu een model van Global dat heerlijk zit!

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:14

Ik heb sinds kort een Cavallo Fabio (96 euro) en die vind ik zeer fijn! Lekker dun stofje..
Ik heb er ook heel wat aangehad (ben zelfs naar 2 winkels geweest), maar uiteindelijk dan toch geslaagd. Oja, zit wel geen leren zit in, maar dat vind ik juist heel vervelend zitten. Heel raar, zo'n zeem in je broek. Maarja en die broeken ook niet gewend.. dus daar zal het wel aan liggen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:25

Ik heb stevige benen en heb ook wel een probleem om een goed passende rijbroek te vinden.
Eurostar vind ik erg lekker zitten en ik heb laats eentje bij Ooteman gekocht, de comfort line, die zit ook heerlijk!
Global heb ik ook maar die rekken net ietsje teveel vind ik. Na een paar keer gedragen te hebben dan slobberen ze zo. Maar wel comfortabele broeken in iedergeval.

Verder ben ik wel benieuwd welke rijbroeken nog meer lekker zitten als je een wat breder model hebt.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:38

die van hh zitten wel oké bij mij, maar zijn weer te kort...

Mitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:39

Nee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:26

xtostarlight schreef:
Die van global rekken idd aan alle kanten mee. Zijn erg fijne rijbroeken en zitten niet te strak Lachen
Niet duur, maar toch een fijne pasvorm, ik vind het een beetje pyjamabroeken stof Haha! Heel fijn!
(met leren zit, maar de rest rekt goed mee Lachen )

Die vind ik drus vreselijk k}:0t
Ten eerste word die stof heel snel heel lelijk, ten tweede last van een kruis dat ergens bij mijn knieen hangt, en dat rijdt totaal niet fijn, dat beinvloedt echt mijn hele zit (niet positief)... Zelfde heb ik met die katoenen rijbroeken van HH, die ook nog eens net onder mijn knieën stoppen ofzo Sigaar ...
HKM gebruikt ook zo'n pyama stofje Lachen Alleen die blijft wel wat langer mooi, maar vind het alsnog niet fijn zitten (te dik vooral!)

Pikeur is qua lengte ook niet ideaal, maar harry's horse slaat wat dat betreft echt alles Bloos Nouja, voor de kortere mens wel ideaal natuurlijk Lachen

Maar ik ben dus wel kieskeurig schijnbaar Bloos

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 13:41

Had ik ook last van.. dan zattie aan de bovenkant wel goed, en dan flubberde dat ding helemaal bij mn onderbenen en zo.. Tong uitsteken
Tegenwoordig heb ik dat wel minder, meestal zitten de goedkoopste broeken beter dan de duurdere bij mij..
Maar verder zou ik niet weten wat je er aan kan doen.. Goed zoeken Tong uitsteken
Succes