afspraken voor weidemaatje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marieke84

afspraken voor weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 11:58

Er komt bij mijn haflingerjaarling een maatje staan. Een vriend van mij heeft een Friese jaarling en we hebben afgesproken om ze samen te zetten zodat ze lekker kunnen spelen. Nu was mijn vraag, welke afspraken zou ik het beste maken. Stel vb dat mijn paard het zijne slaat en die heeft dan iets, zo van die dingen, ik zou zoiets liefst op voorhand bespreken.
Hij komt op mijn weide te staan en moet hier niks voor betalen. Ik heb toch gras teveel en was al even op zoek naar een ander jong paardje om erbij te staan. Ik doe alles qua verzorging dus hij hoeft zich eigenlijk van niks aan te trekken. Maar ik had toch wat concrete afspraken gemaakt, ik had er al een paar, maar omdat het de eerste keer is dat ik zoiets ga doen, zal ik wel belangrijke dingen over het hoofd zien...

Wat zouden jullie me kunnen aanraden? uit eigen ervaring enzo...
alvast bedankt!

dolor

Re: afspraken voor weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:38

maak afspraken over de verantwoordelijkheid als er wat gebeurt, bijv tijdens het spelen of wanneer jij met hem bezig bent. bij jij dan verantwoordelijk of hij. maak daar duidelijk afspraken over en zet dat zwart of wit en onderteken het, zodat jij er niet alleen voorstaat als er wat gebeurd en jij een bewijs hebt, voor het geval dat. dus duidelijk afspraken maken en dat zwart op wit zetten en ondertekenen.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:44

Hoihoi,

Denk aan hoefsmid, dierenarts, etc. Wie bepaalt of deze moeten komen en hoe wordt er afgerekend?

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 15:57

dank je, daar ben ik wel wat mee Bloos

tinkerfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:41

Ik zou het inderdaad wel op papier zetten en laten ondertekenen. Hoe goed je nu ook met elkaar overweg kan soms kan doordat er iets gebeurt de vrede in ene ver te zoeken zijn. Ik weet niet of je je landje uitmest??? Of de poep laat liggen anders zou ik hier ook wat over afspreken??? En wat als er iets van de omheining door het andere paard wordt gesloopt of een waterbak???? Je bent wel erg gul door het voor niets te doen. Jaren heb ik alles voor niets gedaan ook bijrijders en zo maar ben er erg van teruggekomen.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 19:33

Ik mest inderdaad elke week de weide uit. Maar die dingen doe ik anders ook dus ja. Hij doet eigenlijk niks met zijn paard, ze staat gewoon tussen de koeien. Dus ze zal ook wel deugd hebben van wat in de hand te zijn. Daar zit ik allemaal niet zo mee in. Ik doe het graag omdat ik blij ben dat ze een maatje heeft. Maar ik ben wel bang voor als er wat zou gebeuren, daarom ben ik graag wat voorbereid.