rugpijn - hoe zit verbeteren met gymbal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

rugpijn - hoe zit verbeteren met gymbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 20:43

Ik heb best vaak last van m'n rug na het rijden en vraag me af of ik hier iets aan kan doen.
Ik heb een flink aantal jaren geleden een herniae-operatie gehad, maar het gaat hier voornamelijk om spierpijn.

Zou ik de spieren in mijn rug kunnen 'trainen' en fijne bijkomstigheid, mijn zit kunnen verbeteren door met zo'n grote gymnastiekbal te oefenen ?
Welke 'zit'oefeningen zou ik kunnen doen ?

Dioxide

Re: rugpijn - hoe zit verbeteren met gymbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:30

Absoluut, vooral door op de bal oefeningen met bekken kantelen te doen. Vergeet niet dat je ook je buikspieren mee moet trainen!

De ceasartherapeute heeft me hier een aantal leuke oefeningen voor uitgelegd die je ook zonder bal kunt doen. Misschien kun je daar het beste even naar doorverwezen worden, zodat zij precies kan kijken welke oefeningen geschikt zijn voor jouw kwaal.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:32

ga anders eens naar een fysiotherapeut, deze kan jou oefeningen meegeven die op jouw lijf zijn afgestemd en dan werkt het dus ook beter!

ik heb jarenlang met rugklachten gelopen en ik doe nu sinds 1.5 jaar mijn oefeningen, ben ook al bijna 1.5 jaar klachtenvrij!!

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:53

of tydens het computeren op de bal zitten (doe ik ook) dan moet je recht op zitten (moet je de bal wel goed hard oppompen) Knipoog

SportMijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:07

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:08

Beetje oud topic om omhoog te schoppen, nietwaar? :p