2 paardstrailer, hoe is het veilig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

2 paardstrailer, hoe is het veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:02

Hallo,

wij hebben sinds niet al te lang een 2 paardstrailer, en de bedoeling is dat ik af en toe ook 2 paarden meeneem (duh, maar 1 probleem. Bo (ex-dekhengst, staat niet in de kudde) zou natuurlijk bijna altijd meegaan. Maar hoe kan ik 2 paarden meenemen die elkaar niet kennen, zónder dat ze elkaar kunnen schoppen. Er zit namelijk wel een stang tussen de paarden maar geen houten plaat of wat dan ook.
Een zeil is denk ik niet genoeg, ofzo? Iemand ideeén hoe dit veilig kan?

Gr [***]

Vjestagirl

Re: 2 paardstrailer, hoe is het veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:18

Houtenplaat ertussen (laten) zetten, en een hengstenrek... En dan nog vind ik het vrij link, mochten ze ruzie krijgen dan kan het schudden toch wel heel erg worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:12

Heb jij een site waar hengstenrekken staan? Ik kan niks op google vinden, alleen een site waar het in de trailers zit...
En we hebben een stevige auto, dus dat zal wel loslopen, maar dat schoppen lijkt me een probleem.

[***]

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:40

Ik denk dat je daarvoor bij een erkende dealer moet zijn. Ik weet niet of je een trailer van een bepaald merk hebt, maar vaak kan je bij de dealer aanpassingen laten doen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:42

Kun je niet gewoon een nieuw tussenschot kopen?? Dan hoeft er niks verbouwt te worden en is je probleem opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:43

Ok, bedankt.
Hati is het merk.

Tarah. waar kan ik dat kopen dan, dat is ook de bedoeling, maar wel een schot wat stevig moet zijn!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:45

misschien dat je bij een goede dealer terecht kan daar kan je vaak zo en tussenschot bestellen. of je kan zelf het zeil van je tussenschot vervangen door een houten plaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:03

Heb even bij een dealer gevraagd, prijs 400 voor een houten schot.
Dus als iemand iets heeft wat voordeliger is...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 07:58

Ik heb een multiplex houten tussenschot in de trailer. Ook mij hengstenschot is van multiplex.
Voordeel is dat ze elkaar echt niet kunnen zien of voelen. Wel ruiken natuurlijk.
Ik zet beide hengsten dan vast met 2 touwen links en rechts ( zit een oog in het tussenschot) zodat ze niets kunnen.

Waar je dan nog op moet letten is hoe het met inladen gaat als er reeds 1 instaat.
Soms gaat de hengst die erin staat tekeer met laden van het andere paard en moet je uitkijken voor losse achterbenen.
En soms is degene die als 2e gaat lastig met gilen en willen ruiken als hij de kont van de ander ziet die al geladen is.
Blijft oppassen natuurlijk!!!

Vaak een kwestie van goed opvoeden en respect voor de begeleider. Dan heb je geen problemen.

Iedere trailer boer kan zo'n schot voor je maken!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:35

Ik heb tussen mijn twee dekhengsten een heel dik stevig schot wat we zelf gemaakt hebben. Verder geen plaat, ze staan zo vast dat ze elkaar niet kunnen bijten maar wel gewoon bij de ruif/hooinet kunnen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:38

wij doen ze ook net zo vast dat ze niet bij elkaar in contact kunnen komen , en een houten tussenschot was al in onze 2 paards trailer zo Ja

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:30

nielsd schreef:
Heb even bij een dealer gevraagd, prijs 400 voor een houten schot.
Dus als iemand iets heeft wat voordeliger is...

WAT!! 400 euro?? wat een hufter! Ik heb nog wel een hengstenrek liggen uit de Westfalia, doe ik niks mee, dus doe een bod. Ik moet binnenkort waarschijnlijk in Lemelerveld zijn, dus kan het misschien zelfs langsbrengen. Zo'n tussenschot is vrij simpel zelf te maken van een plaat hout en wat stalen U-profiel, hoeft echt geen 400 euro te kosten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:49

Niels: misschien dat je Ikke een offerte kunt laten maken??? Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:57

cissy schreef:
Niels: misschien dat je Ikke een offerte kunt laten maken??? Lachen

Stuur je wensen, ik maak wel een mooi prijsje voor je, simpel en degelijk.
Oh, en ik moet inderdaad binnenkort naar Lemelerveld (vrachtauto gekocht, aldaar)

Juliettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:39

ik denk dat je idd er wat voor moet laten maken. Want ze horen niet bij elkaar te kunnen komen (met de benen!)