wedstrijdstress

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

wedstrijdstress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 09:43

Na een "break" van een jaar of twee waarin ik bijna geen wedstrijden heb gereden (ivm nieuw span en vervoersproblemen) ga ik dit jaar weer een aantal wedstrijden rijden (mendurance en samengesteld) Ik heb alleen altijd heel veel last van wedstrijdstress. Als ik nu al denk aan de wedstrijden in augustus, krijg ik al een knoop in mijn maag. Rond de wedstrijd maak ik me zorgen over van alles en nog wat. Heb ik alles wel mee? (en ik heb al een paklijst op papier) Gaat het wel goed op de trailer? (pony's maken er nooit een probleem van) Kom ik wel op tijd? (meestal ben ik veels te vroeg aan het inrijden) Weet ik het parcours nog wel? (vergeet vaak de helft door de zenuwen)
Gevolg is dat ik 's morgens wel kan kotsen en de rest van de dag tegen iedereen aan het snauwen ben. Niet echt een gezellig gebeuren dus.
Ik heb altijd een beetje het gevoel dat ik me moet bewijzen als shetten-menner. Dat ik wel pony's heb die wel goed mee kunnen komen. Ik rij niet voor de winst, meer to finish is to win.
Wie herkent dit een beetje en kan mij tips geven? Zal het ooit over gaan?

Mila87

Re: wedstrijdstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:22

Hai hai,

Ik ben geen menner maar ik herken wel je wedstrijdstress. ik heb nu nog maar een paar (zelf kleine) wedstrijden gereden maar dan ben ik al zo bezig in mn hoofd dat ik niemand om me heen hoor.
Ik ga alles na in mn hoofd, heb ik dit, heb ik dat. mn vriendin wordt er helemaal gestoord van.
Ik kan wel goed slapen en heb er niet dagen of weken bedoel ik eigenlijk van te voren last van maar als het erg dichtbij komt denk ik aan niets anders.
Ik weet dat ik over een tijdje een startkaart ga aanvragen en ben nu eigenlijk al zenuwachtig voor de eerste wedstrijden. Ik wil geen flater slaan.
Doe ik het wel goed, straks gaat er vanalles mis. ik moet dit niet vergeten en dat niet..bleh soms wordt je gewoon gek van jezelf.
Maar het hoort erbij denk ik. Clown
Ik denk dat er meer mensen WEL last van hebben dan niet. Ik heb neit echt stalen zenuwen. Je ziet het niet aan me maar ondertussen loop ik van binnen te stressen.

Groetjes pellie

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:23

oh en tips..
ik ga meestal even rustig zitten, diep ademhalen en weer verder.
Verder kan ik er ook weinig aan doen.
haha Knipoog

liefs pellie!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:51

Hier zijn echt al vele topics over geweest. Probeer de zoekfunctie maar eens. Knipoog