Pony valt aan in de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Pony valt aan in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 20:25

Ik heb even gezocht of hier al een topic over was maar kon het niet vinden.
Mijn pony staat met 6 andere merrie's op de wei waar natuurlijk een rangorde is en ze afentoe wel naar elkaar uithalen maar dat is normaal. Nu hebben we altijd al wel verhalen gehoord over een pony bij mijn pony in de wei die wel eens zou uithalen naar andere pony's als ze geen aandacht krijgt, en ook naar mensen. Nu gister zette ik mijn pony op de wei komt de andere pony eraan(had haar halster nog niet af) Begint met toch te trappen, dus ik laat mijn pony los die met halster en touw de wei in klettert. De pony trapte ook naar mij maar ik heb haar kunnen ontwijken. Nu net wou ik mijn pony eten geven maar ze kwam gewoon NIET normaal komt ze áltijd. Nu liep ze ook weg en de hele kudde liep weg.

Ik kon haar na een tijdje wel bij me krijgen maar toen kwam die andere merrie, en die begint toch gericht naar MIJ te trappen, het is goed dat ik zo snel bukte anders had ik er toch goed een te pakke gehad. Een stalgenootje had het gezien en die vond het ook niet kunnen en had het wel vaker mee gemaakt.
Nu is het zo dat ze eerst bij de paarden stond(de pony die trapt) maar daar helemaal de wei uitgetrapt werd, dus nu hier staat.
Ik vraag me af wat ik het beste kan doen, ik denk dat ik het er even met de stalbaas over ga hebben want ik wil wel normaal mijn pony kunnen pakken uit de wei zonder dat ik getrapt word.

vuurneon

Re: Pony valt aan in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:44

1 tip: neem een zweep mee de wei in. Denk eerst om je eigen veiligheid want anders begin je niets. Verder zou ik inderdaad in gesprek gaan met de stalbaas, kijken of er geen andere oplossing voor gevonden kan worden. Want dit kan natuurlijk niet!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 20:55

Ja dat had ik ook al bedacht een zweep mee, gewoon een lange maar het is wel zo ze komt ook gewoon op je af gelopen met die oren naar achter en ook als je haar wil aaien als je niet in de wei staat trapt ze naar je. Morgen ga ik met de stalbaas praten als ik hem zie Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:57

Gewoon meppen als ze op je af stormt. Uiteindelijk bedenken ze zich wel een tweede keer. Maar paard in kwestie uit de kudde verwijderen lijkt mij beter inderdaad Lachen

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:28

hey micha,
Mij heeft ze ook 2 keer raak getrapt (tegen mijn rug) en ik heb gewoon een keer een hoofdstel mee de wei in genomen en haar daar een keer flink mee op der donder gegeven. Ze heeft het sindsdien ook nooit meer geprobeerd.
Ze heeft ook een tijdje Jaimy telkens bij het hek weggetrapt als ze naar me toe kwam gelopen, ze raakte haar ook echt want ik heb jaimy ook wel eens half kreupel weg zien lopen (was verder niet ernstig want was snel weer over) op een gegeven moment kwam jaimy dus ook daardoor niet meer naar het hek toe...
Nu gaat het wel goed, maar uniek/unique (hoe je het ook schrijft) gaat toch deze zomer weg, dus ik denk dat het niet meer veel zin heeft om haar nog naar een andere wei te doen.
succes Lachen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 17:45

Nee klopt Kyra, Angela had haar ook al weggejaagt met een pet en ik stond ook al met m'n halstertouw. Ik vind het alleen zo lastig dat Scarlet dus niet meer komt. En als ze komt ze zo schrikt van mij(omdat ik unique moet weg jagen).
Ik zie wel hoe het straks of morgen gaat. Ik ga gewoon gewapend de wei in Haha!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:51

gewoon hoofdstel met bit eraan, en een keer flink er tegenaan als ze het weer doet, gegarandeerd succes Knipoog

Vivianne___x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:53

Je kan misschien beter af en toe loslaten in een buitenbak denk ik. Tot ze normaal doet. En blijf consequent, blijf straffen als ze slaat, maar beloon haar ook weer als ze braaf is geweest, anders durft ze natuurlijk niet meer naar je toe te komen. Laat haar daarna weer bij andere paarden. Zolang ze jou niet trapt, is het goed!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 15:56

Nee het is niet mijn pony, maar een van iemand anders daar kan ik natuurlijk niets mee doen. Mijn pony staat voorlopig in een andere wei Lachen

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:06

ik zag haar vandaag indd in een andere wei staan, gaat het daar wel goed dan? Want tiarita wil ook nog wel eens vervelen...

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:11

Mijn pony deed dit ook.. toen ik haar net had (inmiddels heb ik haar al niet eens meer, heel wat jaren terug) ik ging op een keer stront scheppen in de wei.. komt die kleine etter naar me toe en wil zich omdraaien om te slaan, dus ik prik zo die riek in haar kont... ze rende keihard weg, en heeft het nooit meer gedaan!! hahaha... Haha! Haha! Haha!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:20

Misschien kun je overleggen dat die pony alleen in een land komt te staan, dit kan zo gewoon niet langer.. Voor de andere pony's niet en voor jouw veiligheid!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:30

Neem gewoon een (dressuur/longeer)zweep mee en als ze komt dan verkoop je haar gewoon een fikse mep.
Dit soort gedrag is onacceptabel, JIJ , de mens is altijd de hoogste in rang en dit moet je ook laten weten.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 21:16

Mijn pony staat dan nu in een andere wei maar omdat iedereen er last van heeft in de oude wei gaat ze waarschijnlijk naar een andere wei(de pony die trapt) waar ze waarschijnlijk wel op haar nummer wordt gezet.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:20

heeft frans er verder nog iets over gezegd dan?
Ik hoop hoop hoop echt dat uniek eindelijk een keer weggaat... rotknol Ach gut