Ik heb even gezocht of hier al een topic over was maar kon het niet vinden.
Mijn pony staat met 6 andere merrie's op de wei waar natuurlijk een rangorde is en ze afentoe wel naar elkaar uithalen maar dat is normaal. Nu hebben we altijd al wel verhalen gehoord over een pony bij mijn pony in de wei die wel eens zou uithalen naar andere pony's als ze geen aandacht krijgt, en ook naar mensen. Nu gister zette ik mijn pony op de wei komt de andere pony eraan(had haar halster nog niet af) Begint met toch te trappen, dus ik laat mijn pony los die met halster en touw de wei in klettert. De pony trapte ook naar mij maar ik heb haar kunnen ontwijken. Nu net wou ik mijn pony eten geven maar ze kwam gewoon NIET normaal komt ze áltijd. Nu liep ze ook weg en de hele kudde liep weg.
Ik kon haar na een tijdje wel bij me krijgen maar toen kwam die andere merrie, en die begint toch gericht naar MIJ te trappen, het is goed dat ik zo snel bukte anders had ik er toch goed een te pakke gehad. Een stalgenootje had het gezien en die vond het ook niet kunnen en had het wel vaker mee gemaakt.
Nu is het zo dat ze eerst bij de paarden stond(de pony die trapt) maar daar helemaal de wei uitgetrapt werd, dus nu hier staat.
Ik vraag me af wat ik het beste kan doen, ik denk dat ik het er even met de stalbaas over ga hebben want ik wil wel normaal mijn pony kunnen pakken uit de wei zonder dat ik getrapt word.