voor het eerst in de trailer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Surprise_s

voor het eerst in de trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:50

de titel zegt genoeg denk ik Tong uitsteken mijn pony gaat voor het eerst in de trailer morgen dus wat kan ik verwachten??? ik dacht dat hij al eens in de trailer had gestaan maar dat is dus niet zo..

fenomeentje

Re: voor het eerst in de trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:20

Maak je vooral niet te druk om wat er gaat gebeuren, je paard voelt dat je zenuwachtig bent en gaat dan misschien ook nerveus reageren (zijn leider is immers ergens nerveus voor) Loop gewoon rustig met je paard de trailer op alsof je dat elke dag doet en kijk wat er gebeurt, mocht hij er nu telkens naast lopen dan kun je proberen aan elke kant een longelijn te hangen (en door 2 te laten vasthouden) zodat hij er niet langs kan. Maar ik denk dat je vooral rustig moet blijven en gewoon moet gaan zoals je anders ook zou doen.
Succes !

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 07:21

Geen drama maken van iets dat er nog niet is. Laat je pony even rustig de trailer bekijken als hij aangeeft dat te willen maar probeer in eerste instantie gewoon de trailer met hem op te lopen alsof jullie alle dagen niet anders doen!

Blijf in ieder geval rustig, begin op tijd en raak niet in de stress en laat niet meteen alle beterweters aan de kant zich ermee bemoeien!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:58

neem alle tijd. Laat de pony de trailer aan alle kanten zien (eromheen laten lopen). Laat het ook alvast schuin over de trailerklep lopen. Veel belonen en gerust stellen. Dan stapje voor stapje de trailer op laten lopen, en na een paar passen ook een paar passen terug laten zetten (anders heb je straks misschien een paard dat wel op de trailer staat, maar er niet meer af durft). Alles heel rustig aan doen, dan gaat je paard er vanzelf op.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:23

inderdaad, blijf rustig, en neem de tijd. Bakje voer wil ook wel eens helpen Haha!

LaBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:15

je moet niet verwachten dat het allemaal zomaar in een keer goed gaat maar je moet je ook vooral geen zorgen maken, gewoon veel geduld hebben

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:18

Mijn pony had met 2.5 jaar ook nog nooit een trailer gezien en toen ik hem voor de eerste keer erin zette, liep hij als een mak schaapje achter me aan. zorg er gewoon voor dat hij nergens een trauma aan kan overhouden. want dan wilt hij er de volgende keer er misschien niet meer in Knipoog succes!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:50

gewoon zelf rustig blijven niks opdringen neem wat mee om hem te belonen. zorg dat je een goede chaufeur hebt doe rustig rijd. zodat hij het niet eng hoeft te vinden. en neem genoeg tijd om hem in te laden zodat je geen stress hebt dat je moet opschieten.

Surprise_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 19:08

het ging egt super goed hij liep wel eerst heel erg te ruiken in de trailer maar hij liep gewoon achter me aan alsof hij nooit anders had gedaan.
kep hem beloont met een wortel en gerustgesteld enzo maar toen we aankwamen (bij de manege) en ik deed de laadklep open toen stond hij echt helemaal te shaken op zijn achterbenen.