Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
maar het gaat juist om die rijtechnische zaken waar je thuis aan kunt werken en waardoor het de volgende keer miss beter gaat
ik heb liever commentaar waar je echt wat aan hebt, zodat je daar mee bezig kunt zijn..
.
Lielle schreef:IMO zinloos commentaar:
- 8, netjes! (joh, echt waar?)
- bij ieder onderdeel "tdh" (zet het dan aan het eind van de proef)
- 3, "springt in galop" (ja, dat merk ik zelf ook wel in de middendraf)
ik heb liever commentaar bij 5/6/7 met de reden waarom het geen 6/7/8/9 is geworden. Dus dingen als:
- middendraf goed, overgang terug meer voorbereiden
- contragalop iets meer gesloten rijden
en een afrondende opmerking over de hele proef vind ik ook prettig.
en
panache schreef:Lielle schreef:IMO zinloos commentaar:
ik heb liever commentaar bij 5/6/7 met de reden waarom het geen 6/7/8/9 is geworden. Dus dingen als:
en
dit vind ik een normale uitspraak van een jury.
het is een antwoord op 'waarom die 3'.
Lielle schreef:IMO zinloos commentaar:
en
daantjuhhh schreef:[Als ik bijvoorbeeld een 3 of 4 heb weet ik meestal zelf wel wat er mis is..
Laatst had ik een 3 op aanspringen (sprong verkeerd aan) tja, dat weet ik zelf wel dus dat hoeft er niet op!
Lielle schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens. Bij de A/Btjes mss wel, maar volwassenen in het M2 (voorbeeld) horen gewoon te voelen dat ze verkeerd aan springen (voorbeeld) of bokkend door de grote volte gaan.
Lielle schreef:Vind jij nou echt dat als ik een grote volte in galop rijd met daarin 4 wissels, 3 flinke bokken en een keer steigeren, dat daar nog commentaar bij moet?
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, hoef ik bij een 3 waarvan overduidelijk is wat er fout ging, echt geen commentaar. Dus ik snap niet waar je laatste opmerking op slaat. Net zo goed als ik bij een 8 geen opmerking hoef in de trant van "netjes!". Dat vind ik open deuren, en daar zit ik niet op te wachten. Ik heb liever commentaar bij een 5 omdat de lengtebuiging te weinig is.