Hoe horen leren laarzen te zitten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loje

Hoe horen leren laarzen te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 21:22

gister heb ik eindelijk mijn nieuwe leren laarzen gehaald, maar nu vraag ik me af of ze wel goed zitten. Mijn voeten zijn helemaal opgemeten enzo, maar ik heb het idee dat ze best wel ruim zitten. Zeker nu ik een beetje aan het inlopen ben. De hak van mn voet kan ik een aardig stukje omhoog doen (nog net niet dat het te erg wiebelt als ik loop) en er kunnen aan de zijkant (de kan van het petrie p-tje) 4 vingers tussen mn been en de laars. Verder heb ik die dingen om ze mee aan te trekken amper nodig. ik gebruik wel plastic zakjes maar ik glij er zo in. Heeft iemand er verstand van hoe strak of hoe los die dingen horen te zitten? Ik ben namelijk best bang dat ze nog ruimer worden als ik ze verder uitloop.

edit; ik heb petrie perfect laarzen Knipoog

xx_Irisje

Re: Hoe horen leren laarzen te zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 07:56

veel ruimer zullen ze niet worden.
ze gaan alleen nog wat meer naar je been vormen.

de voet is goed denkk, in het begin kan je idd nog een stuk omhoog met je hiel.
en ikzelf kan ook met 2 vingers tussen mijn laars en been in..

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 08:09

ik heb gister een beetje zitten rommelen met die maattabel, maar het blijkt dus dat de maat die ik eigenlijk zou moeten hebben buiten de tabel valt. Als ik zit zie je de laars aan de bovenkant een halve centimeter uitsteken om heel mn been. Ik begin nu toch wel echt te denken dat ze te groot zijnm de schacht moet gewoon een cm minder zijn. Heb alleen niet zoveel zin om helemaal terug te gaan, want het is een uur rijden naar die winkel en daar heb ik de komende weken geen tijd voor Boos!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:10

dan moet je ze in elk gevaal bellen, misshcien kan je ze opsturen en kunnen ze er (gratis) wat aan doen. is immers hun fout.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:46

xx_Irisje schreef:
dan moet je ze in elk gevaal bellen, misshcien kan je ze opsturen en kunnen ze er (gratis) wat aan doen. is immers hun fout.

Ja vind ik ook.
Ik heb van Petrie de Anky maar die zitten heel strak ik heb altijd erg moeite om ze aan te krijgen maar het rijden zitten ze perfect.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:58

heb k ook met de anky, maar als ik ze aan heb kan ik er wel 2 vingers nog bij prppen.

fijne laars he Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:00

xx_Irisje schreef:
heb k ook met de anky, maar als ik ze aan heb kan ik er wel 2 vingers nog bij prppen.

fijne laars he Knipoog

Ja met rijden wel alleen ik moet er nooit een hele dag oplopen want dan gaan mijn hele tenen open.

Maar ja het zijn natuurlijk ook geen laarzen om de hele dag op te lopen Haha!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:04

kan er de hele dag op lopen Lachen
geen probleem gelukkig.

Crizztel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:31

Wat is nou de prijs van zo'n Anky laars? En is er een goede website voor leren laarzen?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:32

die van mij waren rond de 500, heb kalfsleren.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:53

xx_Irisje schreef:
die van mij waren rond de 500, heb kalfsleren.

ze zeggen dat de anky fijn zitten, maar ik mag ik helaas niet zo veel geld aan laarzen uitgeven van mij ma 300€ voro leren laarzen vind ze genoeg Koe en de anky laarzen, zijn helemaal dressuur gemaakt en springen vind ik toch wel wat leuker:D maar ik doe ook aan dressuur Tong uitsteken

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:54

de rundleren zijn goedkoper hoor, maar om mee te springen zijn ze niks..

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 17:28

hmm ik ga idd maandag maar even bellen. Dan moet ik dus toch net een afwijkende maat. Bij de kuit dan 1 a 2 cm smaller. Ik heb korte onderbeentjes dus ik denk dat het daardoor komt Tong uitsteken

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 18:50

voor de duidelijkheid hier een foto, van bovenaf als ik zit

Afbeelding

is dit bij jullie laarzen ook zo? Wat je aan de linkerkant ziet is de dressuurboog die boven mn been uitsteekt omdat de laars nog in moet zakken.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:10

Ik heb er niet superveel verstand van, maar voor mijn gevoel zijn deze laarzen veel te wijd! Bij mij kunnen er net twee vingers tussen been en laars. Ze zitten netjes vast (maar niet TE strak). Dit ziet er echt ruim uit!

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:12

Ik had dat ook op het begin, ze zakte ook af maar later werd dit wel een stuk minder toen ze naar mijn been vormde, ik denk dat ik ze toch iets te ruim heb gekocht maar ze zitten nu wel als gegoten... Haha!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:15

Ik denk dat ze een maat hebben genomen die het dichtste bij jouw maat komt (omdat je zelf aangeeft dat jouw maat niet in de tabel voorkomt). Als je laarzen wilt die precies op maat zijn zul je dus maatwerk moeten hebben. Dat zal je echter wel extra gaan kosten. Misschien moet je dan zelfs wel een ander (duurder) type laars omdat niet alle laarzen op maat gemaakt kunnen worden. Een op maat gemaakte Petrie-laars heb je volgens mij niet voor 300 euro.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:25

Toevallig dit vorige week nagevraagd. Aanpassing kuit €70 Aanpassing voet en kuit €95 euro. Dan worden de laarzen op maat gemaakt.

AllejandroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:28

Die zitten echt te ruim hoor, niet goed

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 12:30

nee heh, dat vind ik inmiddels ook wel ja. Ik zit nu nog op school maar als ik thuis ben zal ik gelijk ff bellen. 70 euro heb ik nog wel over voor goed passende laarzen, 95 ook nog wel maar ik denk niet dat de voet aangepast hoeft te worden. Nou vraag ik me wel af ofdat de kuit dan 1 of 2 cm smaller moet worden. Zou mooi zijn als ik zo die maten door de telefoon door kan geven zodat ze het kunnen bestellen, dan hoef ik er niet helemaal heen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:36

Niet meer aandoen die laarzen.
Heb je ze wel gepast bij het ophalen?
Zou ze terug doen.
En nieuwe aan laten meten.
Misschien zijn Lipica's een optie?

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 12:43

ik heb ze wel gepast, maar ze hebben verder niet gevoeld of ze wel goed zaten. Stomme fout dus, maargoed. We kennen de eigenaresse van die winkel (daarom rijden we er ook zo ver voor) dus ik weet zeker dat dit goed opgelost gaat worden. Lipica's zat ik ook aan te denken, maar ik vind dat petrie's langer mooi blijven en eigenlijk gewoon helemaal mooier. Ik heb die 70 euro er wel voor over (alleen het wachten eigenlijk niet)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:08

Volgens mij kan de Petrie Perfect niet op maat gemaakt worden. Dat kan alleen met de duurderde laarzen. Standaard is daarvan de goedkoopste volgens mij. Die is € 300. Daar komt het maatwerk dan nog overheen.

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 13:10

Roxx schreef:
Volgens mij kan de Petrie Perfect niet op maat gemaakt worden. Dat kan alleen met de duurderde laarzen. Standaard is daarvan de goedkoopste volgens mij. Die is € 300. Daar komt het maatwerk dan nog overheen.

die wil ik ook ja, hier zitten nu al wat krassen op die ik er niet meer af krijg, door die coatinglaag

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:14

Maar je wilde toch maximaal € 300 uitgeven?

Vrees trouwens dat je je geld voor deze laarzen niet terugkrijgt. Je hebt ze gebruikt en er zitten krassen op.