Ik heb sinds een weekje leren chaps en leren schoenen, en ik ben benieuwd hoe je ze nou het best kunt onderhouden. moet je ze invetten, of juist niet? ik heb ook even met de zoekfunctie gezocht maar kon niet echt iets duidelijks vinden..
Ik heb ze ook pas gekocht en mij werd toen verteld dat je ze af en toe moet schoonmaken met een spulletje om het zweet enzo eruit te halen en in moet vetten. Ik denk net zoals met leren laarzen?
Gaithers? Gewoon schoonpoetsen met een vochtige doek en als ze droog zijn met schoensmeer poetsen. Van het invetten worden ze, net als laarzen, te slap.
idd het zelfde met leren laarzen. mijn opa werkte vroeger met leer dus ik kreeg bij mijn nieuwe laarzen allemaal tips met een licht vochte doek eerst af doen, daarna beetje ledervet erop, goed uitvrijven en dat is het wel zo'n beetje. zelf doe ik na het rijden altijd even doek er over halen, kan het zweet enz er niet intrekken
mn chaps maak ik gewoon schoon met zadelzeep, en dat een beetje vet erop. mn schoenen hetzelfde, deze hou ik wel dik in het vet aangezien het leer snel uitdroogt als je er de hele dag mee op stal loopt.