Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). Wilma_L1 schreef:Ik ben het helemaal met jou eens, alleen vraag ik mij af of de laatste zin die jij schrijft ook zo tot uiting komt.
SGWOllie schreef:Ik heb meer het gevoel dat dit tussen de oren van de ruiters zit dan dat dit echt het geval is (uitzonderingen) daargelaten. Ieder (minder getalenteerd) gezond paard kan de oefeningen t/m Z leren uitvoeren en als je dit correct doet krijg je daar echt je punten wel voor hoor!
.raket schreef:Het is natuurlijk wel zo dat de wat "betere" paarden sneller tactmatig in orde blijven en zich losserdoor het lijf kunnen bewegen.
Het verschil zit hem denk ik niet in voldoende en onvoldoende, maar in 6,7,of 8etc..
ER zijn nu eenmaal paarden die geen middendraf voor een 9 kunnen laten zien, maar voor maximaal een 6. Er zijn paarden die doen dat op hun sloffen.![]()
![]()
Ik had pas een pony van 29 in de ring, die had wel winst, maar kwam echt geen middendraf voor een 8 uit. Bij hem was een 6 echt de max.
Maar elk paard/ruiter heeft zijn sterke kanten toch??
Ik weet bijvoorbeeld dat mijn paard dikke voldoendes kan halen in de stap.maar dat ik voor de middendraf (nog) blij mag zijn met een 6.
Het zij zo. Ik oefen en we hebben allemaal een grens op ons kunnen.
Uums schreef:http://bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1 ... 474&hilit=
Toch zijn dit de praktijkvoorbeelden. Wat mij over dit stukje nog steeds stoort is dat een orgaan van de KNHS dit zo plaatst. Als de autoriteit op het gebied van de dressuur dit als theorie uitlegt is dit hoogst ongepast. In onze grondwet (artikel 1) staat dat discriminatie verboden is. Toch wordt er gediscrimineerd in Nederland, dat kun je simpelweg niet voorkomen (hoe vervelend ook). Het zou echter zeer ongepast zijn als er plotseling een clausule in de grondwet op zou duiken waarin gesteld wordt dat het acceptabel is om mensen die een prachtig CV hebben, en De Vries van achternaam heten, eerder een baan aan te bieden dan mensen die net zo`n prachtig CV hebben en El-Akchaoui als achternaam hebben. We weten dat het in sommige bedrijven gebeurt, maar het hoort niet.
)

raket schreef:Maar de ene turnster bijvoorbeeld heeft meer aanleg en talent dan ik. (zo niet alle turnsters)
Dan is het tocg logischer dat zij verder komt dan ik als stijve hark??
Zo is het paarden ook, heb je je lijf mee en heb je talent, scoor je beter.
Niet dat het onmogelijk is, je zult er alleen harder voor moeten werken.
En als dit paard een oefening correcter uitvoerd, maar wat minder swingt vind ik dit toch meer punten waard dan een 'swinger' die de oefening niet goed laat zien.Uums schreef:Op het moment dat een getrainde turnster tegen een stijve hark strijdt kan er geen sprake meer zijn van de vergelijkbare situatie uit het citaat. Het citaat bevat namelijk een tegenstrijdigheid.
supertammy schreef:En helaas...., ik heb het al vaak genoeg gezien, krijgt de 'swinger' meestal toch meer punten.
Urielle schreef:pssst, swingers zijn mensen die doen aan partnerruil
. Pion schreef:SGWOllie schreef:Ik heb meer het gevoel dat dit tussen de oren van de ruiters zit dan dat dit echt het geval is (uitzonderingen) daargelaten. Ieder (minder getalenteerd) gezond paard kan de oefeningen t/m Z leren uitvoeren en als je dit correct doet krijg je daar echt je punten wel voor hoor!
, punten waren terecht en heb nu mijn 1ste 2 winstpunten binnen
maar toen instructrice me overtuigd had dat ik best een leuke winstpuntwaardige proef zou kunnen rijden in de B en het mij dus wel erg leuk leek om officieel te starten heb ik het gewaagd en mag tot nu toe niet klagen
en daarom geen goed beeld hebben van hun kunnen en daardoor teleurgesteld zijn bij de prijsuitreiking
Scum schreef:Een zeer getalenteerd paard moet voor een exact dezelfde uitgevoerde oefening een hoger punt krijgen.