Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

3line schreef:een praam is het zeker weten![]()
@bonnielau; een praam gebruik je toch alleen voor zijn bovenlip?? nog nooit gehoord dat je m ook om het oor kan doen,, dat vind ik erger als om een lip eigenlijk!
een paard doe je er eigenlijk geen pijn mee( om de lip dan) het paard maakt dan juist zelf endorfine aan zodat hij rustig blijft. een eigen gemaakt kalmeer middeltje zeg maar
Dus dat is 1x per jaar. Olifant schreef:Dat is een praam. Word gebruikt bij paarden die erg druk zijn bij bijv. de hoefsmid, ze binden dat aan hun lip en draaien het strak aan zodat ze een beetje suffig worden.

3line schreef:@bonnielau; een praam gebruik je toch alleen voor zijn bovenlip?? nog nooit gehoord dat je m ook om het oor kan doen,, dat vind ik erger als om een lip eigenlijk!
Urielle schreef:3line schreef:@bonnielau; een praam gebruik je toch alleen voor zijn bovenlip?? nog nooit gehoord dat je m ook om het oor kan doen,, dat vind ik erger als om een lip eigenlijk!
Hij kan om de bovenlip, de onderkaak en het oor.