Mijn pony is down!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FuryMnKnol

Mijn pony is down!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 21:44

Mijn pony is down sinds ze bij haar zoontje staat.
Haar zoontje bijt haar continu en ze trápt haar 4-jarige zoon zelfs!
Ik kan niet meer normaal rijden omdat ze er vandoor schiet omdat die pony er weer aan komt!

Sindsdien bijt ze naar vreemde mensen, dat deed ze eers nooit!
Een keer trapte ze zelfs naar mijn vriendin!
Naar mij gelukkig niet, maar dit is echt vervelend, en een maand geleden, toen ze NIET bij haar zoon stond,
was ze hartstikke braaf een vrolijk.

Ik heb helaas niks over die zoon te zeggen, dus ik mag hem neit verplaatsen, en momenteel is er geen
andere plek voor mijn pony..

shabbay

Re: Mijn pony is down!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:47

Ik zou dan een stroomdraadje gebruiken om ze te scheiden. Zo is het ook niet wat. Het weiland verdelen in 2 stukken, ieders een helft en dan is het gedonder wel afgelopen. Hoop dat je er wat mee kunt.

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:48

de eigenaar heeft hier mischien ook last van, ga is met hem/haar praten hierover. mischien kan die wisselen met een ander paard van plek, of jouw paard met een ander paard zn/haar plek.

FuryMnKnol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 21:50

Ja maar de eigenaar heeft geen andere plek, en als Fury naar een ander weiland gaat, gaat haar zoon de héle dag hinnikken tot ze terug is..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 03:37

Je kunt beginnen met uitleggen wie nou wie trapt.

Is het probleem dat Fury nu bij haar zoon staat (is dat een hengst of ruin?), en dat die zoon, die 4 jaar is, haar bijt en trapt?

Als ze eerst een maand zonder hem heeft gestaan, lijkt het me het beste ze idd gescheiden te houden met een stroomdraadje.

Wat ik echter niet snap is dat het probleem dan is dat haar zoon de hele dag gaat hinniken. Allereerst hoeft ze niet naar een andere wei, of een andere stal, als ze elkaar maar niet aan kunnen raken. Ten tweede: wat heeft haar zoon dan gedaan in de maand dat ze weg was?

Ik bedoel het niet beledigend, maar als fury niet van jou is, en jij dus eigenlijk niets te zeggen hebt over pony en land, moet je dat even zeggen, want dan proberen we daar een oplossing voor te zoeken, en anders zitten we de verkeerde oplossingen te bedenken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:46

hoe lang staan ze nu samen? bedenk wel dat het bepalen van rangorde soms best lang kan duren, en dat is in feite wat ze doen. als ze aan elkaar gewaagd zijn kan het meer tijd in beslag nemen.

alexriderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:07

Ik denk dat je ze inderdaad beter kunt scheiden

Lieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:37

staat er niet nog een stal vrij dat een van die 2 een stal kan oschuiven ??

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:41

ik gok dat het in de wei is en niet in de stal;)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:53

Ah, okee, haar zoon bijt, en zij trapt uit verdediging...

Allereerst: wanneer een hengst volwassen is, wordt hij door zijn moeder ook afgestoten, in de kudde worden jonge hengsten ook afgestoten, dus ze zal zich niet bedenken 'ah, het is mijn zoon, laat ik me niet verdedigen'.

Het klinkt inderdaad als rangorde bepaling dan, en dat kan wel lang duren ja...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:10

Scheiden met draad ertussen is goede optie! Dan staan beide paardjes op het land en zijn ze gelukkiger. Is die vierjarige een hengst of een ruin? Want een hengst zou'k precies zeker niet bij een merie zetten, zelfs me nen draad ertussen niet! Kan heel gevaarlijk zijn voor de benen van het paard enz... Omdat wanneer de merie hengstig is en de hengst wil gaan dekken hij zal proberen door de draad te komen met alle gevolgen van dien Boos!