waarom chaps/laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sas_Mon

waarom chaps/laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 15:33

hoi
ik rij altijd met mn rijbroek paardrijsokken en stalschoenen en dat voldoet prima maar ik zat me eens af te vragen wat het nut is van chaps?

Zwartwitje

Re: waarom chaps/laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:40

Chaps bieden bescherming van je benen en rijbroek. Ook geven ze stevigheid..
Als je lang onderweg bent zijn chaps wel prettig, ook met kou, regen of modder Knipoog hoewel ik ze de laatste tijd minder vaak draag, ik vind ze steeds minder prettig zitten.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 15:54

is het niet gewoon een rage?
steun en beschrming heb ik niet nodig en bij regen en modder nat worden ze tog wel

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:58

Ik rij ook met stalschoenen, maar ook met chaps. Zonder chaps vind ik niet fijn, ik heb met chaps ook een stillere beenligging, en bij mij geven ze wel degelijk extra bescherming.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:00

Chaps zijn geen rage hoor Haha!

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 16:05

Kenzo12 schreef:
bij mij geven ze wel degelijk extra bescherming.

bescheming tegen wat dan? Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:36

Ik heb laatst een keer zonder chaps gereden met sokken, maar vond dit 3 keer niks .
Als ik aan het draven was, gingen m'n benen telkens tussen de stijgbeugelriemen, dus eigenlijk knelde dat als ik reed. (Ja kan m'n benen niet zo goed stil houden, vooral niet in het bos dus).
Met chaps heb ik hier geen last van.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:40

ik denk dat het ook een stuk gewenning is hoor! maar ik vind chaps lekker zitten, op dit moment heb ik ze niet, maar wil ze wel weer aanschaffen. leren laarzen geven me wel steun en een betere beenlegging.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:07

m'n broek slijt minder, m'n veters van m'n schoenen zitten er veilig onder opgeborgen zodat ze niet los vliegen, en het houd zweet en lichte regen tegen... Geweldige uitvinding die dingen Haha!

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:22

Tijdens lessen rij ik altijd met mn chaps, als ik in het weekend gewoon ga rijden (zonder les dus) dan doe ik mn chaps niet aan... Ik vind dus niet dat het leuker is om zonder chaps of met chaps te rijden. Waarom ik ze dan toch aandoe tijdens de les, enerzijds omdat dit eigenlijk verplicht is in de manege voor de veiligheid en anderzijds omdat mn kousen of rijbroek echt wel minder vlug kapot gaan met chaps aan. Over die veiligheid... Wanneer je zonder chaps gaat rijden kan je altijd blijven hangen met je schoenen in de beugels (ik bedoel hiermee de bovenkant van je schoenen, daar waar je ze dus dichtknoopt ofzo.
En als je dan eens naar de binnenkant van je chaps kijkt na enkele jaren rijden, zie je duidelijk dat ze daar meer versleten zijn dan elders, zonder chaps is dit je rijbroek die meestal van veel dunnere stof is dan je chaps.