Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
manoniwan schreef:Hallo,
Sinds een klein ongelukje dat mijn pony helemaal in paniek was door een foutje van mij moeder, ze had haar nog niet los gemaakt van voren, is het uitladen dus een groter probleem geworden.
Als de klep naar beneden gaat is er nog niks aan de hand maar zodra we de stang willen weghalen schiet ze eruit. Ik probeer haar dan af te leiden met een wortel en mijn ouders halen dan allebei aan een kant de stang weg. Dit gaat toch vaak fout als een van beide toch iets te laat is of als mijn pony er toch snel uit schiet als de stang nog niet helemaal los is. De eerste stap vliegt ze eruit en gaat daarbij op haar kont zowat zitten. Na die stap is ze weer redelijk rustig, meestal.
Weet iemand misschien nog een betere oplossing hoe we het kunnen gaan doen, of is het gewoon een kwestie van vertrouwen winnen en deze manier zo houden?
Groetjes, Manon
manoniwan schreef:alleen het en een anderhalf paards trailer dus je moet 'm los maken aan 2 kanten...
DJ_Ro schreef:Hoi! Ik ken het probleem. Je zegt dat je een anderhalf paards trailer hebt. Kan je de buis aan één kant er uit halen, zodat ie naar de andere kant weg scharnierd? En dat zonder geluid, en ondertussen een hand op zn kont leggen, zodat ie weet dat er iemand achter em staat..
Of laat em een tijdje staan met de klep open en de buis er nog achter, totdat ie rustig is..
Succes er mee!
santos schreef:als ik het goed begrijp, wil ze de trailer afstuiven als je de stang weghaalt??Sorry, maar dan geef je hem toch een opdoffer, dat accepteer je toch niet?? Of begrijp ik het niet goed??
montyjansen schreef:\manoniwan schreef:Hallo,
Sinds een klein ongelukje dat mijn pony helemaal in paniek was door een foutje van mij moeder, ze had haar nog niet los gemaakt van voren, is het uitladen dus een groter probleem geworden.
Als de klep naar beneden gaat is er nog niks aan de hand maar zodra we de stang willen weghalen schiet ze eruit. Ik probeer haar dan af te leiden met een wortel en mijn ouders halen dan allebei aan een kant de stang weg. Dit gaat toch vaak fout als een van beide toch iets te laat is of als mijn pony er toch snel uit schiet als de stang nog niet helemaal los is. De eerste stap vliegt ze eruit en gaat daarbij op haar kont zowat zitten. Na die stap is ze weer redelijk rustig, meestal.
Weet iemand misschien nog een betere oplossing hoe we het kunnen gaan doen, of is het gewoon een kwestie van vertrouwen winnen en deze manier zo houden?
Groetjes, Manon
hoi Manon mijn dochter heet ook zo maar je geeft aan dat hij er uit rent dan kunnen jullie eens proberen om de klep open te doen en de trailer zo dicht mogelijk tegen een muur te zetten zodat je hem niet tegen hoef te houden.. Succes.
ps recht tegen de muur,
in ieder geval bedankt voor de reactie's tot nu toe!
)