Verkeerde galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Margarita_

Verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 21:06

Zalinda springt vaak aan in de verkeerde galop op de linkerhand (dus rechtergalop)
Nu heb ik zaterdag een wedstrijd maar wat kan je het beste doen? Opnieuw proberen aanspringen lukt het dan dus doorrijden
Maar spring ze nog steeds verkeerd aan wat moet ik dan doen?? Steeds maar doorgaan tot toch de linker galop bereikt word of in de rechtergalop rijden?

ladyjoy

Re: Verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:07

Terug nemen en in ieder geval laten zien dat je haar probeert in de linker galop te krijgen. In de rechter galop laten is sowieso 'niet getoond' en onvoldoende.

LoveMooniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:05

in de hoek of volte waar je moet aanspringen gewoon overdreven veel stelling naar binnen vragen en dan aanspringen. dan gaat het meestal goed! probeer het maar eens. en anders gewoon van galop proberen te veranderen als dit niet lukt, heeft de jury iniedergeval gezien dat je het wel geprobeerd hebt, en dat je weet dat je verkeerd zit. en haar nooit zelf laten aan springen. ALTIJD ZELF aanspringen dat is heel belangrijk. hopelijk heb je er wat aan succes!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:12

hoi hoi.
je kunt thuis oefenenen door op het verkeerde been licht te gaan rijden vlak voor je hem in de hoek in galop laat aanspringen.
zo leren ze het meestal heel snel probeer maar eens.
groetjes saskia

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:13

Maar wel op de verkeerde manier Knipoog

Gewoon doorzitten, lichte stelling naar binnen vragen, buitenbeen achter de singel, binnenbeen voor/op de singel en aanspringen maar Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 07:18

LoveMooniee schreef:
in de hoek of volte waar je moet aanspringen gewoon overdreven veel stelling naar binnen vragen en dan aanspringen. !

onzin Knipoog mijn paard springt linksoms bijna altijd verkeerd aan. Als jij meer stelling neemt heb je kans dat zijn schouder naar buiten gaat draaien met als gevolg dat hij verkeerd aanspringt.
Je moet goed zorgen dat je zijn schouders erbij houd. ik neem altijd een klein beetje stelling, en ik probeer precies op het moment aan te springen als hij net zijn linkervoorbeen op tilt.
Verder denk ik er niet te veel aand, doe het verer iig alleen "op goed geluk" ik rijd gewoon mijn oefening, spring in de galop aan, kijk even of hij goed zit, zo niet doe ik het opnieuw en springt hij áltijd goed aan, doet hij het wel ben ik super blij Haha!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 07:35

Vaak is de binnenhand het probleem van het verkeerd aanspringen. Als je gaat aanspringen laat je je binnenhand los en buitenteugel eraan (ookal kijkt hij naar buiten) Omdat veel mensen hun binnenteugel vasthouden (om stelling naar binnen te krijgen) kan het paard moelijk goed aanspringen. Ik zeg niet dat jij dit doet hoor. Een goede voorbereiding is het halve werk, spring pas aan als hij lekker ontspannen onder je loopt. Je hebt paardjes die aanvoelen wanneer jij in galop wilt en gaan ze daarvoor al vervelend doen (bit vasthouden enz) .

Ik wens je heel veel succes.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:23

Mijn pony deed dat ook best vaak. Ik nam hem altijd terug en probeerde het opnieuw.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 06:51

Gewoon opnieuw proberen aan te springen, laten zien dat je weet dat je in de verkeerde galop zit en dat je haar wel in de linkergalop kan aanlaten springen.

Ga je starten bij de Vuurtorenruiters zaterdag?? Hou er rekening mee dat de bak daar wel erg zwaar is!!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 11:15

ja daar ga ik inderdaad starten. Me zusje trouwens ook. Maar das wel naar dan als de bak erg zwaar is...

Amsterdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:06

Ik zou hem inderdaad terug nemen naar een rustig drafje en opnieuw aanspringen. Zo ziet de jury dat je weet dat hij verkeerd zit en dat je het toch probeert. Lukt het na 1 of 2 keer niet, dan gewoon je galopgedeelte afmaken. Zeker als het paard onrustig wordt. Dan heb je misschien wel een minder punt voor die galop, maar dan zorg je gewoon dat wat daarna komt wél goed gaat. Heel veel succes! En wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!!! Haha!

Brando12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:14

Hallo,

Ik ben het wel eens met Casper en FamkeY, het is idd wel zo dat je bij het aanspringen heel goed moet letten dat je je paard voldoene ruimte geeft met de binnenhand als hij wil aanspringen. Met de buitenteugel hou je je paard goed recht en liefst niet naar binnen opstellen omdat wanneer je die doet gaat het paard meer gewicht brengen op de binnenschouder en dat is net wat je wil vermijden wanneer je paard moeilijk aanspringt in de linkergalop... probeer bij het aanspringen ook heel duidelijk de hulpen met je benen te maken (binnenbeen tegen je paard houden en buitenbeen goed achteruit leggen) en in het aanspringen de binnenhand eens 5cm naar voor brengen om de binnenschouder en dus ok het binnenachterbeen de plaats te geven om naar voor toe te komen.

Gegroet,

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:19

contrastelling vragen wil ook wel eens helpen; of aanspringen na een drafbalk; als dit allemaal echt niet meer helpt.....bijv van e naar b afwenden, rechterstelling aanhouden alsof je naar rechts gaat en op het allerlaatste moment toch links afslaan en aanspringen en hierbij gewoon rechterstelling houden en rechterbeen naar achteren leggen, let idd op dat je niet teveel druk op je binnenteugel houdt; drukt ie zijn schouder er teveel uit en werkt alleen maar averechts zoals famkey al zei...succes

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:18

serieus doordat ik hier een reactie heb gegeven op dit topic krijg ik ineens allemaa mailtjes van mensen hoe ik het moet op lossen... Verward

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:02

Hallo _Margarita_,

Je moet eerst eens proberen de hulp écht goed aan te geven, dat je niets twijfelt. Dus, doorzitten, achterop gaan zitten en desnoods een beetje naar binnen gaan hangen(Je hoeft niet naast je paard te gaan hangen maar je gewicht op de binnenkant "gooien"), dan je binnenbeen tegen de singel en je buitenbeen een goed eind achter de singel, zo ver mogelijk. Als dit echt niet lukt dan gewoon terug nemen en opnieuw aanspringen in de proef. Als je pony dan weer in de verkeerde galop zit gewoon zo door galoperen. Veel succes!

Groetjes Evelien

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:25

En hoe zijn je proefjes en je galop gegaan?
had je nog last van de bak of was hij aardig nat en gesleept??

bokkertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:29

jha in ieder geval terug nemen en in de goede galop proberen te krijgen dan weten ze in iedergeval dat je er goed om denkt en kun je altijd nog een paar puntjes krijgen,, ze zien dan dat je er om denkt Clown

Marr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:38

Ben idd ook wel benieuwd!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 21:21

Ze sprong beide proeven verkeerd aan. Maar was een keer 6e en een keer 2e. Dus was tevreden. De bak was idd zwaar maar nog net te doen. We moesten al vroeg dus toen was de bak nog mooi gesleept en nog niet zo zwaar als aan het einde van de dag.