Lease opeens afzeggen, klopt dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Piera

Lease opeens afzeggen, klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 15:41

Een goede vriendin van mij was al een tijd op zoek naar een paard om bij te rijden/te leasen. Nu vond ze deze week een advertentie op marktplaats van een vrouw die haar fjord (een gra hengst) met spoed weg wilde doen omdat zij naar Engeland ging verhuizen, het was echter ook mogelijk om hem voor een jaar of langer te leasen.
Mijn vriendin was toen helemaal enthousiast en is druk gaan mailen. Hier kreeg zij heel snel antwoord op: er zou een contract worden gemaakt, er zou 1x maar (!!) 150,- euro moeten worden betaald door haar en dan moest ze in de maanden daarna de stalling, hoefsmid en entingen betalen. Wij vonden dit toen al behoorlijk weinig, maar ja.
Mijn vriendin is snel op zoek gegaan naar weidegang hier in de buurt en dat had ze al snel gevonden waardoor ze een afspraak had gemaakt om vandaag om 5 uur langs te gaan om het paard eens te bekijken.
Een half uur geleden kreeg ze echter een mailtje dat ze het paard toch misschien wel mee wilden nemen naar Engeland en dat het dus niet door ging. Dit alles kwam behoorlijk vaag over aangezien de eigenaresse eerst heel enthousiast was.

Een paar dingen zitten me toch niet lekker. Ik snap dat het altijd kan gebeuren dat je terug komt op je besluit en je het paard toch niet kwijt wilt, maar zoiets bedenk je toch van te voren.
Ook was de advertentie eerst weg van marktplaats en nu staat hij er sinds gisteren weer op, ook met de lease voorwaarden.
De mailtjes waren soms redelijk kinderachtig geschreven, maar soms ook niet. Raar was ook dat ze pas na het derde mailtje vroeg of mijn vriendin uberhaupt wel ervaring had met jonge hengsten. Dat lijkt me toch wel iets waar je eerder naar gaat vragen als je je paard een jaar in lease stelt. Ook heeft de eigenaresse helemaal niet naar de leeftijd van mijn vriendin gevraagd (ze had dus net zo goed een meisje van 14 kunnen zijn...)
Nou goed, het zit me dus allemaal niet lekker. Het kan natuurlijk samenloop van omstandigheden maar ook een grap.
Wat is jullie mening hierover?

Bentuh

Re: Lease opeens afzeggen, klopt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:53

umhh ik vind het wel een beetje vaag..
mis markplaats hier even van op de hoogste stellen?

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:10

Als ze een adres heeft, ff langs gaan Clown Laat ze maar flink schrikken want het klinkt een beetje als een grap.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:11

(en als het geen grap is, laat haar dan ook maar even schrikken. Ze mag best weten dat je het meent!)

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:14

Volgens mij heb ik hem ook een tijd te koop zien staan op marktplaats. Ik denk dat deze mensen gewoon nog even niet helemaal weten wat ze nu eigenlijk willen.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 21:24

Ja, ze heeft wel een adres gegeven, maar ik betwijfel momenteel of hij daar wel echt staat.. Het is best moeilijk te bereiken met openbaar vervoer (en ik heb geen auto) dus zomaar even langsgaan is niet zo praktisch helaas.

Toch komt het vreemd over dat wanneer je de ene leaser afzegt, je wel die dag nog een advertentie zet waarin je zegt dat leasen wel mogelijk is. Ik vraag me af of iemand op Bokt die fjord kent, zoveel gra hengsten zullen er niet zijn, ofwel?
Misschien kan ik even een topic openen op het fjordenforum want ik ben nu wel nieuwsgierig..

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:30

hoii ,
ik ben de eigenaar van de grijze hengst!
ik ben engels van daar de slechte nederlands in de emails! dat had ik ook al gemelden.
hij moest weg vanwegens geld, het kost iets 500 euro om hem naar engeland te brengen en toen in eens werd een vrachtwagen aangeboden voor ons en hij mag dus gewoon gratis mee! deze belletje kwam idd op het laatse moment binnen. vandaar, ik wou hem totaal niet verkopen maar mijn vriend zei dat het onmogelijk was om hem te houden tot dat wij deze aanbod kreeg.
ik had zoooo veel emails over lease dat ik nie eens wist wie wie was .. dus vandaar de laat reactie over of ze ervaring had, en ook , mijn vriend wist wie ze was van onze vorige stal, dus wij wisten al dat ze ervaring had!
vervelend zo een reactie terwijl ik heel aardig was in mijn mails, en ik had hem niet de volgende dag weer online gezet, misschien later als dekhengst maar niet voor lease!
de geld was idd weinig (150 1 X) want ik wou zeker weten dat hij het gewoon goed zou krijgen als ik weg was.
Ik wist precies wat ik wou: ik wou hem meenemen naar engeland al de hele tijd maar hij is van mijn vriend en samen hebben wij gewoon geen 500-700 euro extra ff binnen 2 maanden! nou dat wij een vrachtwagen krijgen kunnen wij hem zelf meenemen met die andere 2 paarden (die zijn dus van mijn moeder gewoon)
de adres klopt dus ook wel, kom maar een keertje kijken als je het niet geloofd, belachelijk is dit gewoon, als ze het niet had begrepen had ze mij kunnen bellen of mailen.
Voor fotos van deze grijze hengst kan je op Banshees website kijken, hij heet Aard.
groetjes!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:14

Ik kan me voorstellen dat de eigenaar het paard graag meeneemt naar Engeland als dat de optie is.

Wat ik absoluut niet netjes vind is om mensen die komen kijken een mailtje te sturen ipv te bellen als het niet door gaat. Voor hetzelfde geld hebben deze mensen net hun pc afgesloten en zijn ze onderweg. Dan komen ze daar voor niets.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:25

nee precies, daarom had ik netjes in het email gezegd van: als je dit nog op tijd kan lezen gaat het niet door, zoniet ben ik er toch wel en dan kan ik uitleggen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:36

Wat een vaag persoon is dat dan zeg, en normaal mens reageert niet zoals zij dat doet

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:41

MSQuicyTE vind het een beetje onbeschoft om zo te spreken over iemand terwijl er door persoon in kwestie boven jou is gereageerd.

Zelf zou ik het alles behalve leuk vinden, maar enigszins ook wel begrijpelijk. Aan de andere kant, waarom kun je opeens een half uur voordat er iemand komt kijken aan een vrachtwagen komen?

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:48

ik had veel rondgebeld en toen belde eindelijk iemand terug dat het kon, en dus direct mijn moeder opgebeld om te kijken of wij zelf onze paarden kunnen vervoeren en niet door een bedrijf.
ik had ook gezegd tegen die vrouw dat het niet helemaal zeker was maar dat ze natuurlijk kon komen kijken want ze woont toch 5 minuten weg zeg maar. ik vind deze topic belachelijk omdat het tussen mij en die vrouw gaat, als zij een probleem had met mij had ze mij echt wel opgebeld. ik ken haar zoals ik al eerder zei, en zij had aard al eerder gezien op zijn vorige stal.
ik ben engels dus misschien komt het vaag over.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:27

sronnie schreef:
MSQuicyTE vind het een beetje onbeschoft om zo te spreken over iemand terwijl er door persoon in kwestie boven jou is gereageerd.

Zelf zou ik het alles behalve leuk vinden, maar enigszins ook wel begrijpelijk. Aan de andere kant, waarom kun je opeens een half uur voordat er iemand komt kijken aan een vrachtwagen komen?

Ja nou ja, bedoel het kan gebeuren dat je toevallig op dat moment dingen geregeld krijgt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:37

ik snap heel goed dat je het vervelend vind als op het laatste moment afgezecht word heel begrijpelijk maar ik snap ook dat als je je pony mee kna nemen dat je dat naatuurlijk liever doet.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 19:48

Tuurlijk snap ik dat je hem veel liever meeneemt, maar het kwam op mijn vriendin heel vervelend over dat op de dag dat ze langs zou komen, werd afgehouden, Zonder dat er een enkele reden werd gegeven. Zij had namelijk al dr best gedaan om stalling ed te regelen dus dan komt dat afzeggen opeens wel vreemd over.
Daarom vind ik het dus niet raar dat ik hier een topic over post, nu ben ik er tenmiste achter waarom het zo plotseling werd afgezegd.

Edit: dat je die vriendin van mij kent is niet helemaal waar (tenzij je de verkeerde voor je hebt) want ik weet zeker dat ze jouw fjord nog nooit eerder had gezien, we hebben namelijk nog samen opgezocht waar die stal lag, om er ook samen langs te kunnen gaan.
Dat ik dit topic post is omdat mijn vriendin niet op bokt zit, en ik nieuwsgierig was of iemand die fjord kende, is mijn goed recht lijkt mij.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:03

Dan had ze toch ook gewoon kunnen bellen als ze dat had willen weten? Of een mailtje kunnen sturen. En openbaar forum is toch niet de enige plek waar je achter dit soort dingen kan komen, helemaal niet, omdat je niet zeker wist of zij wel zou reageren, en het dan dus een poging tot zwartmaken was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:07

Vjestagirl schreef:
Dan had ze toch ook gewoon kunnen bellen als ze dat had willen weten? Of een mailtje kunnen sturen. En openbaar forum is toch niet de enige plek waar je achter dit soort dingen kan komen, helemaal niet, omdat je niet zeker wist of zij wel zou reageren, en het dan dus een poging tot zwartmaken was.

idd zo dnek ik er ooke ene beetje over

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 20:26

Ik wil helemaal niemand zwartmaken, zoals in mijn beginpost al staat, het zat me gewoon niet helemaal lekker. Ik wilde mijn vriendin er niet mee lastig vallen, want die had zoiets van 'laat allemaal maar', dus ik dacht, ik vraag een beetje rond.
Via de pb heb ik al een de eigenaar gezegd dat het allemaal oke is, en dat ik haar ook niks kwalijk neem en dat ik het natuurlijk begrijp dat ze haar paard liever meeneemt naar engeland, zou ik zelf ook willen.
Toen ik dit topic starte, wist ik helemaal niet of de eigenaresse op het forum zat, ik vroeg me alleen af wat de mening van de medebokkers hierover was.
Als ik de eigenaresse had willen zwartmaken had ik dan wel wat anders neergezet, of niet?

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:43

Drama's drama's... de waarheid is boven tafel niets aan de hand...
Ts weet wat er is gebeurd en verder moeten ze het onderling maar uitzoeken, ik denk niet dat heel bokt hier boven op hoeft te gaan zitten

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:39

Alles is opgelost, niet nodig om hier nog verder op door te gaan dus een slotje Lachen