Hoeveel vragen voor zadelmak maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Hoeveel vragen voor zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 08:48

Hoi,

Een vriendin en ik denken erover om samen paarden zadelmak te gaan maken als bijbaantje. Normaal doen we dit op een springstal, maar dit is allemaal vrijwillig. We vinden het leuk om te doen en hoeft ook niet echt iets tegenover te staan. Dit jaar was er maar één 3-jarige en die wordt inmiddels rustig aan doorgereden. Dus hebben we eventueel tijd om paarden van andere mensen te doen.

Nu vraag ik me af wat we daarvoor kunnen vragen. Het moet voor beide partijen natuurlijk leuk blijven en heb ook geen idee of er überhaupt mensen zijn die hun paard zadelmak willen maken. Het is de bedoeling om dit op dezelfde springstal te doen, waar natuurlijk stallingsgeld betaald moet worden, van 188 euro per maand.

De bedoeling is om het paard in 1maand licht aangereden te hebben, stap, draf, galop, stuurbaar is en eventueel een balkje heeft gelopen.

Doet toevallig ook iemand hetzelfde?

friesiszwart

Re: Hoeveel vragen voor zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:07

Je moet gewoon rieel zijn en een doorsnee bedrag vragen. Je loopt natuurlijk wel risico bij het beleren. Meestal gaat het goed maar voor hetzelfde geld niet en breek je iets als je zou vallen oid.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 12:23

Ja, dat is zow.. Maar vraag me dus af wat een rëeel bedrag is. Ik heb namelijk nog nooit een paard zadelmak laten maken en heb geen idee wat mensen daarvoor vragen of beter wat mensen ervoor uit willen geven..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 18:22

Niemand een idee.? Ook niemand die zelf ook paarden zadelmak maakt en daar een bedrag voor vraagt..?

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:40

Heb je papieren oid? Zo nee, dan zou ik tot EUR 250,00 vragen. Houd je wel rekening met je verzekering en de belasting?

Edit: tot EUR 250,00 incl. stalling... Lachen
Laatst bijgewerkt door Demian op 17-05-07 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:42

mijn rij instructeur doet het voor incl stalling,voer en mesten en inrijden 500,00 €, maar hij heeft dan ook papier.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:46

Hey Daan. Ik heb ook een aanbod gehad om een paard zadelmak te maken tegen betaling. Ik ben er nog niet over uit omdat het wel verplichtingen voor mij heeft. Het kost de tijd en aangezien ik ook met mn studie bezig ben, is de tijdindeling wat onregelmatig. Ik zou er ook ongeveer 250 euro voor vragen, de eigenaar moet ook de stalling e.d. betalen, dus dat zijn extra kosten voor de eigenaar. Ik denk dat je ongeveer twee maanden kwijt bent aan het hele verhaal, ligt er ook aan hoe het paard er op reageert en wat het karakter is.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:49

Citaat:
De bedoeling is om het paard in 1maand licht aangereden te hebben, stap, draf, galop, stuurbaar is en eventueel een balkje heeft gelopen.

Ik denk dat je dit van te voren niet kunt vast stellen, het ene paard is de andere niet en het lijkt mij niet de bedoeling dat je de paarden te veel gaat vragen.

Heb je er al over nagedacht hoe je het gaat doen met de verzekering e.d.?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:34

Hier kost het 400 euro per maand, maar meneer heeft zich dan ook al flink bewezen wat betreft rijden en omgang met paarden en heeft de juiste papieren. Dit is op zijn stal, alles incl.

Ik zou niet meer als 200 betalen bij iemand zonder papieren. Eigenlijk zou ik mijn paarden daar helemaal niet heen brengen, dus moeilijk te zeggen...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:38

Op de meeste profressionele plaatsen kost het ongeveer 125,00 euro per week inclusief stalling.
En waarom moeten mensen hier papieren voor hebben? Denk niet dat je op Deurne een cursus zadelmak maken krijgt. Dit leer je door heel veel ervaring op te doen.
Ik zou kijken naar het werk dat er afgeleverd wordt, en niet naar de papieren.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:41

Een gemiddelde prijs inclusief stalling is een 400 euro per maand. Maar dan wel door profs. Ik zou dus niet te veel vragen.

En weet waar je aan begint. Risico's ed !!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:43

Waar ik mijn paardje laat inrijden vragen ze 300 euro per maand.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:27

asjemenou schreef:
En waarom moeten mensen hier papieren voor hebben? Denk niet dat je op Deurne een cursus zadelmak maken krijgt. Dit leer je door heel veel ervaring op te doen.
Ik zou kijken naar het werk dat er afgeleverd wordt, en niet naar de papieren.

Ik zou inderdaad naar papieren van instructeurs-opleidingen e.d. kijken, dan weet je in ieder geval dat iemand prof. met paarden bezig is.
Ik zou niet naar iemand zonder papieren gaan, weet jij veel wat ze kunnen, hoeveel ervaring ze hebben e.d. Er moeten dan toevallig "voorbeelden" voorhanden zijn, want anders is het maar afwachten hoe je paardje er van terug komt.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 20:43

Ik heb geen idee over hoe het gaat met verzekering. Daar wil ik nog wel naar informeren. Maar wilde eerst weten wat een redelijk bedrag is om te vragen. Ga immers niet zo een risico lopen voor 50 euro..

Ik heb geen papieren , ben geen professional. Een vriendin en ik doen het al jaren. Ik snap dat jullie zeggen dat er professioneel mee om moet worden gegaan, maar dat ik geen papieren heb, wil niet zeggen dat er niet professioneel mee wordt omgegaan.

Ik vraag het ook om me te oriënteren, of er überhaupt vraag naar is. Ook zijn er voldoende paarden als voorbeeld. Alle vier-, vijf- en zesjarigen die momenteel nog op stal zijn, zijn ongeveer door ons zadelmak gemaakt.. Uiteraard is het van te voren mogelijk om te komen kijken, watvoor stal het is, met watvoor paarden en mensen.

Normaal worden we begeleid door de staleigenaar, die zelf internationaal heeft gesprongen en al heel wat ruiters tot het ZZ springen heeft begeleid. Hebben het er nog niet met hem over gehad, omdat dit topic puur om te oriënteren is.

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:15

Ik zou mijn paard niet zomaar wegbrengen naar iemand die ik niet ken en het als bijbaantje doet. Ik zou dan gaan voor iemand die het dagelijks doet en aantoonbare ervaring heeft. Ook wil ik dan eens kijken hoe het eraan toe gaat. Mensen die het dagelijks doen hebben vaak een eigen stal en veel paarden per dag. Daardoor liggen deze prijzen over het algemeen ook niet zo hoog. Misschien dat je eens rond kunt bellen wat professionele africhtingsstallen vragen? Lachen