ik wil mijn paard laten cremeren, uitvaartverzekering paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

larrylurex

ik wil mijn paard laten cremeren, uitvaartverzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 21:57

Hoi Bokkers,

Ik dacht altijd dat mijn paard heeel oud zou worden maar toen onlangs een vage kreupelheid
werd geconstateerd ben ik toch wel geschrokken en moest ik toch wel even nadenken over
het ergste scenario..... misschien wel laten inslapen.... Huilen

Maar ik kom er niet uit, slachten of in laten slapen ik vind het allebei vreselijk!
Gelukkig sloeg de behandeling aan en ging het dilema over dit keer.... Knipoog
Ik wil eigenlijk mijn paard laten cremeren maar dat kost 1400 tot 1600 euro en dat heb
ik nou niet zo bij de hand.
Dus misschien gek gezegd vroeg ik mij dus af of hier een soort verzekering voor is??

Dus wie kan mij verder helpen?

isverwijderd

Re: ik wil mijn paard laten cremeren, uitvaartverzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:55

Ik denk niet dat je daar echt een verzekering voor hebt. Je kan ook je paard voor een paar tientjes op laten halen door zo'n vrachtwagen. Dus ik denk niet dat daar een verzekering voor is.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:57

Het cremeren van paarden is nog een vrij nieuw iets, dus ik denk niet dat je je daarvoor kan verzekeren.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:01

het verwondert me nog dat ze paarden al doen cremeren
3 jaar terug toen mijn verzorg paard is overleden kon dat helaas nergens

als ik zou mogen kiezen dan toch dat wat met de minste pijn gaat

(ik zou kiezen voor in laten slapen en cremeren het is en blijft toch een dierbaar iets en geen ding wat je in de emmer gooit Bloos)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:05

Ik vind cremeren een mooie maar kostbare aangelegenheid.
Je zelf verzekeren hiervoor is nog niet megelijk (werk bij een evrzekerinsmaatschappij)
Ik denk ook niet dat dat op kort termijn zal veranderen.

Als je meer over het crematorium wilt weten kun je je nog inschrijven om mee te gaan op excursie in roermond bij een paarden crematorium.
(1 juli a.s.)

viewtopic.php?f=16&t=765399&start=275&st=0&sk=t&sd=a&hilit=crematorium

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:16

Worden paarden niet eerst 'kleiner gemaakt' voordat ze gecremeerd worden? (omdat ze anders niet in de oven passen?)En wat denk je dat er met je paard gebeurt als het door de Rendac opgehaald wordt? Die dieren worden toch ook verbrand? Alleen dan niet individueel.

Begrijp me niet verkeerd, ik trek je idee niet in het belachelijke, ik vind je idee heel nobel.
Maar als je reeel gaat nadenken, als je paard dood gaat blijft er niet meer over dan een kadaver. Je paard zoals jij hem kende bestaat dan sowieso niet meer. En als ik jou was: heb je voor 1600 euro al bijna een heel lief nieuw beestje in de wei lopen!

singel64

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:14

er bestaat wel een paarden crematie verzekering, weet zo gauw even niet waar ik het gezien heb, maar kost 100 euro per jaar..
en ik denk dat wiesje wel gelijk heeft....

Ishanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:17

boogywoogy schreef:
er bestaat wel een paarden crematie verzekering, weet zo gauw even niet waar ik het gezien heb, maar kost 100 euro per jaar..
en ik denk dat wiesje wel gelijk heeft....

Ik ben het ook wel met Wiesje eens...tis een beetje dubbel... maar toch heb ik ook gezocht naar een verzekering ( na t overlijden van t paardje van een stalmaatje van mij meegemaakt te hebben).

Weet je echt niet meer waar je dat had gelezen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:27

Wiesje, volgens mij worden paarden niet kleiner gemaakt, in ieder geval niet overal. In Roermond is volgens mij een paardenoven. Wel is het belangrijk dat ze het paard zo snel mogelijk na overlijden in de goede stand kunnen leggen, met de benen tegen het lijf aan enzo, niet alleen voor het vervoer maar ook zodat het paard in zn geheel erin past.

En natuurlijk is een dood paard gewoon een kadaver, maarja dat is je oma ook als ze overleden is, en die gooi je ook niet zomaar met alle andere mensen in een grote oven. Voor veel mensen is hun paard gewoon hun beste maatje, en dan snap ik heel goed dat iemand liever een nette crematie wil.

larrylurex, misschien kun je zelf wat geld opzij zetten op een spaarrekening, elke maand 50 euro ofzo erbij, hopen dat je paard nog een paar jaren gezond blijft, en dan heb je het na twee jaar bij elkaar.

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 15:55

bedankt voor de info, misschien ben ik wel een sentimentele tut maar het is mijn eerste 'eigen' paard en maakt hem toch bijzonder! Ik heb ook mijn oma in een klein kruisje in de kamer staan, IK heb er veel troost aan.

Ik vind het gewoon een nare gedachte dat als je paard niet meer is dat alles verloren gaat...als afvalvlees, een kadaver...

Wendystip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:18

Zou er een donor codicil voor paarden bestaan?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 07:43

larrylurex schreef:
bedankt voor de info, misschien ben ik wel een sentimentele tut maar het is mijn eerste 'eigen' paard en maakt hem toch bijzonder! Ik heb ook mijn oma in een klein kruisje in de kamer staan, IK heb er veel troost aan.

Ik vind het gewoon een nare gedachte dat als je paard niet meer is dat alles verloren gaat...als afvalvlees, een kadaver...

Je bent geen sentimentele tut. Ook mijn paard is bijzonder: ook omdat hij mijn eerste eigen paard is, maar een volgende zou niet minder mijn maatje zijn. Maar ik heb ook bij twee dode paarden nu gemerkt dat het dier, wanneer het dood is, heel snel veranderd. Niet qua uiterlijk direct, maar het reageert niet meer zoals je gewend was, dus het 'is jouw vriendje' niet meer. Tja, hoe moet je dat nou uitleggen. Zo gauw als het dier door is is het 'nog maar' een hoop levenloos lichaam dat niet veel meer weg heeft van jouw maatje.
Daarom zou ik zeggen, voor die centen, probeer die knop om te zetten. Dat kadaver weet niet meer of het opgehaald is door de Rendac of liefdevol in een oven is verbrand. Jouw paard 'op de eeuwige groene weiden' weet dat jij het beste met hem voorhad.

En even over het vergelijk met oma: tja, uiteraard wordt oma niet met de rest van de mensen verbrand maar laten we nou gewoon reeel blijven en niet van deze vergelijkingen maken. Natuurlijk zijn er mensen die met hun paard beter opschieten dan met oma, maar je kunt paarden en mensen toch echt niet met elkaar vergelijken.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 07:49

Ik vind je helemaal geen sentimentele tut hoor.. ik zou zoiets ook graag willen Lachen

Volgens mij is er laatst een boktmeeting geweest bij een crematorium wat ook paarden cremeert. In het verslag van dat bezoek zal ongetwijfeld veel info staan, anders kun je misschien een van de mensen pb'en die is meegegaan.
Als ik het goed heb is er pas geleden nog een topic geweest op TAO hierover, daar zal ongetwijfeld ook veel in staan. Dus even de zoekfunctie gebruiken Lachen

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:15

Hoi,

Kan me voorstellen dat je dit wilt hoor. Heb even op google gekeken en daar staat ook het een en ander op. Snuffel eens rond zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:17

Ik ben dan net zo'n tut hoor Lachen

Alleen zover ik begrepen heb is het helaas voor mijn paarden (1.65 en 1.70) niet mogelijk

cartoucheL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:09

Er is geen verzekering voor. Ik kan je wel uit de droom helpen, een crematie betaal je 1600 euro voor, als je hem op laat halen door de rendac ofzo, kost het je knap minder en krijgt je paard een massacrematie, dit is dus dezelfde als een prive crematie, ze bedonderen je gewoon voor die 1600 euro. Het is banketstaaf maar waar, hebben ze bij een vriendin van mij ook gedaan... helaas.

Je moet er maar goed over denken, succes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:34

Dit berichtje kwam ik toevallig tegen op een ander forum:

Citaat:
11 april

Nieuwbouw dierencrematorium voor paarden

De dierencrematoria in Roermond en Stompwijk gaan uitbreiden om meer ruimte te krijgen voor de crematie van grote paarden.
Op dit moment zijn de crematiemogelijkheden nog beperkt. In Roermond kunnen alleen paarden terecht met een stokmaat van maximaal 1,65 meter.
Daar wordt op dit moment gemiddeld 1 paard per week gecremeerd. De crematoria verwachten binnen twee jaar zo ver te zijn dat ook houders
van grotere paarden er hun dieren kunnen laten cremeren.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:23

Dan ben ik ook zo'n tut. Maar ik zou dan graag mijn paard willen begraven ipv cremeren.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:36

In Rotterdam Lombardijen zit ook een paardencrematorium...
En toevallig heb ik vandaag gelezen dat bepaalde maatschappijen ook uitvaartverzekeringen hebben voor paarden, maar vraag me niet meer welke maatschappij.(heb zoveel zitten lezen in de voorwaarden en bepalingen dat ik er scheel van zie)

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:47

Ik wil het hoofd van mijn paard later laten opzetten. Ik hoop alleen dat dat nog een hele tijd mag duren.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:55

He getver, dat vindt ik echt geen prettig idee hoor. Maar goed, ieder zn meug...

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:07

Citaat:
Crematieverzekering
Deze nieuwe aanvullende verzekering biedt u de mogelijkheid de kosten te verzekeren voor een respectvol afscheid van uw geliefde paard of pony. De verzekering vergoed de crematie in het paardencrematorium in Rotterdam, inclusief de transportkosten vanaf het stallingsadres.

Wilt u meer weten? Neem dan contact op met een van onze inspecteurs.

Op onze verzekeringsovereenkomsten zijn onze Algemene Verzekeringvoorwaarden van 1 januari 2007 van toepassing.

Van de site van de efo. Is volgens mij alleen af te sluiten bij een al bij hen afgesloten verzekering.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:32

larrylurex schreef:
moest ik toch wel even nadenken over
het ergste scenario..... misschien wel laten inslapen.... Huilen

larrylurex schreef:
Maar ik kom er niet uit, slachten of in laten slapen ik vind het allebei vreselijk!

larrylurex schreef:
Ik wil eigenlijk mijn paard laten cremeren

Nee op zich niet raar of een verkeerde gedachte, het erover na denken hoe en wat. Maar ik moest wel even lachen toen ik je openingspost las. je wilt niet je paard laten slachten of inslapen maar wel cremeren. Daar moet hij toch echt wel eerst dood voor zijn hoor Knipoog

Maar zonder gekheid, je zult mss toch ooit de beslissing moeten nemen of en hoe je paard naar de eeuwige jachtvelden gaat (inslapen of slacht) want niet alle paarden overlijden zonder hulp van ons mensen. Dus het denken aan alleen "ik wil hem laten cremeren" is denk ik niet de goede.
Wiesje omschreef het zo mooi, als het paard dood is is het niet meer dat vriendje van je, maar een levensloos lichaam. Jou vriendje zit in je hart en je gedachte. Voor mij dus helemaal waar, ik heb het helaas ook al 3 keer mee moeten maken, de restanten (om het maar even heel oneerbiedig te zeggen) is niet datgene wat dan belangrijk is. Als je wilt cremeren heb je zoals ook al aangegeven in het topic meerdere mogelijkheden. Maar een crematie "alleen" zoals gedaan word in Roermond, zou ik ook niet doen. Hij of zij is er toch geestelijk al niet meer. En voelt echt niet of hij/zij nu alleen of met meerdere gecremeerd word. Ik persoonlijk vind het ook geldklopperij wat men daar doet. De liefde voor je paard is niet hoe hij na zijn dood verwerkt word, maar hoe jij in zijn/haar leven met hem/haar omgegaan bent.

Sorry als dit mss een beetje hard overkomt, is zo niet bedoeld, maar ik wilde je toch even aan het denken zetten.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:11

www.efo.nl

die heeft wel een crematie verzekering...

Crematieverzekering
Deze nieuwe aanvullende verzekering biedt u de mogelijkheid de kosten te verzekeren voor een respectvol afscheid van uw geliefde paard of pony. De verzekering vergoed de crematie in het paardencrematorium in Rotterdam, inclusief de transportkosten vanaf het stallingsadres.

maar deze geld dus alleen voor crematorium rotterdam..

ik kreeg er een tijdje gelede een folder over, maar weet niet wat het kosten en of je alleen die af kan sluiten, als ik jou was zou ik dan gewoon even bellen naar de efo dan weet je gelijk hoe het zit!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:03

rina schreef:
Wiesje omschreef het zo mooi....

Rina schreef[/b] De liefde voor je paard is niet hoe hij na zijn dood verwerkt word, maar hoe jij in zijn/haar leven met hem/haar omgegaan bent.

En dat vind ik dan weer heel mooi omschreven Haha!
En zo ontzettend waar!