Kavalkade Hilite comfort cap, ademt niet goed?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cishashka

Kavalkade Hilite comfort cap, ademt niet goed?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 19:19

Ik rij normaal gesproken wel in een buitenbak, maar meestal als ik dan les heb in de manege (binnenbak) dan zweet ik best wel erg, maar niet zo zeer dat ik zweet oksels heb ofzo, maar vooral mijn hoofd begint te zweten. Komt dat omdat die cam niet goed isoleert? Off heeft dat niks met die cap te maken? Zijn er meer mensen die deze cap hebben? Zo ja, ervaringen?

Afbeelding

Alvast bedankt,

Cleo_

Re: Kavalkade Hilite comfort cap, ademt niet goed?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:08

ik heb dezelfde cap en hetzelfde probleem buiten is hij gewoon superfijn. maar omdat de lucht in de manege vaak al warm is dan wil het niet echt ventileren.
denk dat het niet aan de cap ligt maar aan de omgeving..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:55

Ik kreeg ook een warme kop met die cap. Daarom heb ik nu een Casco new master.
Voor in de bak rijden maakt het me niet uit, maar met de endurance en training vind ik een wat koelere cap wel erg fijn

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 19:15

Ik heb buiten ook niet echt veel last ervan, maar als ik dan binnen rijd, dan druipt het zweet bijna letterlijk van me hoofd af. Terwijl ik helemaal niet moe ben ofzo, dan is het gewoon omdat die cap niet goed vantileert, wel jammer.. Het is niet dat ik hem al heel lang heb en dus zomaar even een nieuwe neem.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:58

ik heb hem sinds begin januari, dus dan is het zowieso koeler.. en merk je dat niet meteen.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:11

Ik heb hem ook maar ik heb daar eigenlijk geen last van.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:16

Onder het rijden heb ik geen last, maar mijn stalgenoten liggen in een deuk als ik mijn cap afzet want dan stoomt het helemaal rond mijn kop, ook als ik buiten getraind heb Clown

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 22:24

Urielle schreef:
Onder het rijden heb ik geen last, maar mijn stalgenoten liggen in een deuk als ik mijn cap afzet want dan stoomt het helemaal rond mijn kop, ook als ik buiten getraind heb Clown

Hahah ja, daar heb ik ook wel is last van, of mijn hoofd word gewoon rood van het werken.. en als ik m afzet zweet mn haar ook, echt vies is dat.. maarja me paard is dan ook zeik nat(vooral dekje), dus nja dan vergeef ik het mezelf wel weer..
Maar het voelt wel alsof die cap niet goed ventileert, want als ik hem dan af doe, en ik haal me vinger erlangs, zit gewoon het vocht er nog op.. Misschien is dit ook wel normaal bij een cap hoor..

cartoucheL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:52

Ik heb deze cap ook. Ik had eerst een casco, die is minder gevoerd en heeft ook van die luchtgaten. Deze cap van Kalvakade heeft een dikkere voering en minder luchtgaten, dus ik kan me voorstellen dat je flink zweet (hoewel ik er zelf geen last van heb).