Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Als ik ze teveel beweeg, dan begint ze mee te wiegen met het hoofd, maar ze gaat niet onregelmatig

Nibbit schreef:Tact, ritme en regelmaat zijn erg belangrijk.
En de lossigheid/ ontspanning in de beweging
Nibbit schreef:Tact, ritme en regelmaat zijn erg belangrijk.

Nibbit schreef:Het is natuurlijk ook een jurysport, dus daar zal het ook wel een beetje aan liggen.
Maar je voelt zelf vaak ook wel dat de gangen de ene keer beter zijn dan de andere keer. En door spanning in de proef, te weinig impuls, vervelende muggen etc. kan het cijfer lager zijn
als ik maar af en toe eenpuntje haal hoor je mij niet zo klagen.

Dan weet ik nu waar ik om moet denken.. denk ik
missnina schreef:Een goede jury neemt dit mee in de beoordeling van de gangen. Persoonlijke smaak heeft er niks mee te maken.
Een paard dat onregelmatig loopt of niet taktzuiver, bv telgang in stap of een 4 takt galop hoort nooit meer dan een 4 of een 5 te scoren!
Sizzle schreef:Nibbit schreef:Tact, ritme en regelmaat zijn erg belangrijk.
Die dingen zijn prima te verwoorden in commentaar, dus ik blijf bij mijn standpunt, geen commentaar=persoonlijke voorkeur.
KarinvdM schreef:Als je paard onzuiver stapt bij de staponderdelen dan scoor je bij mij daarvoor een onvoldoende en ik zet er bij 'stapt onzuiver'. Dan ga ik aan het eind bij het stapcijfer niet weer neerzetten dat het paard niet altijd zuiver stapt.
) is dat ook niet mogelijk. KarinvdM schreef:Nee, maar in theorie () is dat ook niet mogelijk.
. Vond het toch al een beetje een
want ik heb een poging gedaan om het te vragen maar hij kwam niet verder dan flauwe grapjes over wasmiddel (wit paard).