Pony hengst tussen de paarden starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Pony hengst tussen de paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 13:40

Nou eigenlijk 2 vragen.

- Eisen om een hengst te starten.
Ik heb het al opgezocht in het regelement van de KNHS. Er staat dat je een hengst mag starten als je eerder L2+1 bent geweest en 14 jaar of ouder bent.
Nu is mijn vraag, als je bij de pony's L2 (met wp) hebt gereden, mag je dan bij de paarden een hengst starten?

- Pony starten tussen de paarden.
Ik weet dat dit mag, maar nu heb ik vernomen dat je bij de rijvereniging hier in de buurt geen lid kan/mag worden met een pony, is dit niet vreemd als je wel met een pony mag starten?

Arabendu

Re: Pony hengst tussen de paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:56

1. Als je 14 jaar of ouder bent dan mag dat. Behaalde klassering is ongeacht of dit bij de pony's of paarden was.
2. Als je bij de paarden gaat starten, dan wordt jouw pony als paard gezien en kan je gewoon lid worden van de (paarden)RV.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:45

Het gaat hier om mijn hengst, en om de vereniging hier in de buurt. Die willen geen pony's tussen de paarden hebben. RV mogen hun eigen regels maken helaas, ook al geldt dat je wel met een pony tussen de paarden mag starten.
Renee, je kunt altijd nog in Geldrop lid worden, alleen heb je er dan geen lessen bij... Of ze moeten het in Heeze nog op tijd kunnen veranderen...

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 18:11

Als een vereniging mij niet zou willen ik een pony bij de paarden wil starten dan zou ik op zoek gaan naar een andere vereniging waar ik wel welkom zou zijn. Rare regel van hun zeg.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:42

Zie mijn bericht boven de jouwe... Het is 1 van die 2... Anders ben je al verplicht om met een trailer te gaan...

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:12

Fijn als een vereniging zulke regeltjes maakt boven de 18 is bij de paarden starten ookal rijdt je op een ponymaatje Knipoog