wie heeft ervaring met puur pollen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

wie heeft ervaring met puur pollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 11:43

mijn paard heeft last van een pollenallergie nou heb ik vandaag de puur pollen besteld bij de paardedrogist wie heeft hier ervaring mee bij haar of zijn paard en werkt het goed? gr emaartje

Peelie

Re: wie heeft ervaring met puur pollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:49

Ik had op de manege ook een paard met een pollen allergie en die liep dan altijd met zijn hooft te schudden. Toen hebben we via via gehoord dat het helt om een draatje met een ronde kraal aan het uiteinde aan zijn neusriem te binden. Het kraaltje moet dan tussen de neusgaten hangen. Ongeveer in het midden. Na een uurtje rijden met de kraal ging het goed. In het begin speelde hij er mee maar daarna ging hij weer aan het werk als nooit tevoren ZONDER hooftschudden.

Mischien kan je het zelf ook proberen je weet maar nooit

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 15:52

niemand verder??

amandaboin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:35

ik heb de druppels voor mijn paard, de klachten zullen iets verminderd zijn, maar geen grote verschillen met daarvoor.
ik heb zelf een pollennetje bij de paardendrogist gekocht en dat werkt perfect !
Hij schud helemaal niet meer als hij dat netje met rijden om heeft.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 11:29

amandaboin schreef:
ik heb de druppels voor mijn paard, de klachten zullen iets verminderd zijn, maar geen grote verschillen met daarvoor.
ik heb zelf een pollennetje bij de paardendrogist gekocht en dat werkt perfect !
Hij schud helemaal niet meer als hij dat netje met rijden om heeft.

bedoel je de net relieff!! van de paardendrogist die heb ik ook besteld namelijk..hopelijk werkt dat mijn paard ook goed

ps: maar als je nou gaat wandelen met je paard he heb je dan ook het pollennetje om? want ik moet 10 min lopen voordat ik bij de pension ben waar ik rijdt en daar staat mijn kast en verdere spullen vandaar. gr emaartje

amandaboin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:41

nee als ik met hem aan het wandelen ben, dan heeft ie niets om
hij heeft er dan ook veel minder last van als dat hij inspanning moet verrichten.
je ziet onder het wandelen wel dat ie af en toe een klein knikje geeft maar als ik ga rijden zonder netje dan is hij niet meer normaal te sturen.
ik heb hem dus echt alleen op als ik aan het rijden ben.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 13:33

heb de druppels binnen gekregen hopelijk gaat het werken gr emaartje