Chaps weer hard laten worden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carry

Chaps weer hard laten worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 21:35

Hallo iedereen,

Omdat ik meerdere paarden op verschillende stallen rijd, koos ik ervoor om leren chaps te kopen ipv gewone leren rijdlaarzen. Ik wilde niet de hele tijd op laarzen door de stal slenteren, zeker niet op dure leren. Nu rijd ik iedere dag en ik loop me kapot te ergeren aan mijn chaps. Eigenlijk alleen aan de rechter. Deze is helemaal slap geworden en kruipt omlaag. Ik ben zo'n irritant modemuts en ik zit dat ding steeds omhoog te trekken. Mijn linker is nog gewoon hard. Weet iemand hoe ik mijn rechter weer hard kan maken? Poetsen en dan met kranten omhoog laten opdrogen werkt niet. Dat heb ik al geprobeerd. Ik heb het hier dus over leren chaps. Wie o wie kan mij helpen!

Groetjes carry

Kiki123

Re: Chaps weer hard laten worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:02

Wat geloof ik wel helpt is om ze nat te maken. Ook heb ik mijn laarzen nu met een ander spulletje ingevet en daar werden ze ook wat harder van. Ik heb dit niet bewust gedaan dus kan dat ik het fout heb, maar mij chaps zijn wel een stuk harder geworden.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:49

ik heb 'slappe' lederen chaps van soubirac, die zakken niet af, die spannen heel goed rond mijn been, ze nemen de vorm aan Lachen.
Ik heb geen idee hoe je chaps 'hard' maakt Clown.
hard maken met water lijk me niet zo gezond voor het leer Lachen.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:35

Nee dat is het geloof ik ook niet, maar er zat op mijn chaps allemaal vuil/ en van dat huidvet. Dus ik had t met een nat doekje schoongemaakt.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:25

ik heb ook leren chaps ma vet ze nooit in omdat ze bij mij dan ook slap worden en afzakken.... ik maak ze alleen beetje schoon met water als ik wedstrijd heb.. ma anders niet.

cartoucheL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:01

Ik denk dat er kwaliteits verschil tussen de rechter en linker zit. Heb je misschien nog garantie er op zitten?? Denk dat je er weinig aan kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:27

dat akn toch niet? Twee verschillende chaps...Denk eerder dat de vorm/omvang van haar been verschillend is!

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 22:35

Ik ga het wel met water proberen Knipoog

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 10:55

water werkt dus niet, heeft niemand een bepaald merk schoenvet waardoor de laarzen stugger worden?