Kosten eigen paard en verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Kosten eigen paard en verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:24

Ik weet het, dit is topic nummer 1000. Met de zoekfunctie krijg ik alleen maar topics van penny meisjes die een eigen pony willen Knipoog .

Ik ben van plan om (op langere termijn) een paard te kopen, het wordt een Haflinger. Nu heb ik zelf een schema gemaakt van het kostenplaatje.

Stalling per maand: €250,-
Wormenkuur per 6 weken: €8,95
Hoefsmid (bekappen) per 10 weken: €50,-
Inentingen per half jaar: €50,-

Qua harnachement heb ik alles dus dat is geen probleem. Ik ben even uitgegaan van het duurste, zo kan het alleen maar beter worden Knipoog .

Ook ben ik benieuwd naar de verzekeringen, ik ben wel van plan om mijn paard te verzekeren maar ik hoor vaak dat er addertjes onder het gras zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb al op de site van EFO en Equine Risk. Welke verzekering hebben jullie (basis, beperkte, standaard of uitgebreide)? En hebben jullie daar ook een ziektekostenverzekering bij? Op het oog gezien ziet dat er goed uit dat de kosten die je maakt voor de DA worden vergoed.

Hebben jullie ook ervaringen met een adviseur die evt langs komt om dingen uit te leggen of is dat onmogelijk?

Bij voorbaat dank!

__Marloes__

Re: Kosten eigen paard en verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:32

Ik had mijn Haflinger verzekerd bij Efo. Ik heb daar hele goede ervaringen mee. Inderdaad wel een ziektekostenverzekering erbij. Weet alleen niet meer precies welke. Bloos
Een adviseur weet ik niet, maar ik neem aan dat dat wel kan.

Maris89

Re: Kosten eigen paard en verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 17:45

Ik lees namelijk veel over de "addertjes onder het gras" en ik vind het ook een beetje moeilijk beschreven.