kun je met manegepaarden wedstrijd doen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jumperke

kun je met manegepaarden wedstrijd doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 19:27

ik had een vraag aangezien ik geen eigen paard heb of krijg en nog geen verzorgpaard
mag je met een manege paard wedstrijd doen???

Kaitlyn

Re: kun je met manegepaarden wedstrijd doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:29

met een manegepaard mag je wedstrijden doen.. Kijk eens op http://www.knhs.nl voor meer informatie.. en het meot natuurlijk mogen van de manege

LaUrOssssss

ja als het mag van de manege:d

Sentido

dat hangt helemaal van de manege eigenaar af.
als je het paard beschikbaar krijgt om mee wedstrijden rijden, moet je nog wel lid worden van een bij de KNHS aangesloten vereniging en een startkaart aanvragen maar het maakt niet uit welk of wiens paard je mee brengt. natuurlijk moet je wel toestemming hebben van de eigenaar en moet het paard gechipt en ingeent zijn.

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 19:31

ah bedankt allemaal zal ik eens vragen of het mag :p Knipoog :d

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 19:42

ik denk er net aan op mijn manege zijn geen springpaarden en paarden die egt tegoei dressuur kunnen :s miss western :plijkt ook wel leuk

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:31

Bij mij op de manege (FNRS-manege) kun je als je F8 rijd, een manegestartkaart aan vragen. Dan mag je dresuur starten met normale KNHS wedstrijden. Maar dit is natuurlijk helemaal afhankelijk van je manege of ze dit hebben, als ze al een fnrs manege zijn. En anders zou het denk ik ook wel gewoon kunnen, maar dan moet je ook bij een ponyclub of een landelijke rijvereniging aangesloten zijn, en via daar een startkaart aanvragen.
Maar het is dus helemaal afhankelijk van de manege wat je zou mogen met zo'n pony.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:33

jumperke schreef:
ik denk er net aan op mijn manege zijn geen springpaarden en paarden die egt tegoei dressuur kunnen :s miss western :plijkt ook wel leuk

Wij hebben ook wel een paar manege paarden die hoog in de sport hebben gelopen Lachen.
1 oudje die Z-dresuur is geweest, nog een oudje die Z-springen is geweest, en nog een paar die M hebben gesprongen of gedressuurt.

sanneshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:40

Als het mag van de manege kun je idd gewoon een startkaart aanvragen.. maar maneges doen dat niet zo snel.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:43

Je kunt toch ook FNRS gaan rijden?

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:44

met elk paard mag je wedstrijden rijden als je maar toestemming krijgt van de eigenaar en je moet je wel inschrijven bij een rijvereniging en het knhs.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:47

jumperke schreef:

ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken..
je kan niet zomaar iets gaan doen met je paard, dat kost training en lessen.
dat een paard niet zo goed dressuur loopt in de manege lessen wil niet zeggen dat met goed trainen het niet kan lukken.. het klink naar mijn idee een beetje alsof je aan de top wilt beginnen
en je kunt ook niet zomaar ineens western gaan doen

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:06

ja dat begrijp ik ik bedoelde het niet van ik moet en zal aan de top geraake,maar elk manege paard op di manege kan niet aan de hand of zo lopen het zijn echt basispaarden prescies,over dat western bedoelde ik het lijkt me wel leuk om western te gaan rijden en dan een wedstrijd of zo ik wil egt graag een keertje wedstrijd hervaaring opdoen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:15

Ik denk dat jij de boel een beetje in de maling aan het nemen bent jumperke!! Ik heb even in je profiel gekeken en je berichten gelezen..........

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 16:38

nee helmaal niet ik wil gewoon vrage stelle en proberen anderen mensen te helpen egt waar iedereen maakt tog eens een fout??zonder foute waz er nix juist en mijn profiel is al oud ik geef ales om paarde en neem ze heel serius om paarden zou ik nooit iemand in de maling nemen noooiit!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:19

Ja ja...en hoe oud ben je dan als ik vragen mag?? En op welke manege rij je??

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:46

Ja, dat kan. Lachen Moet je manege het natuurlijk wel goed vinden! Haha!

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:02

jumperke schreef:

Ik denk niet dat je het doel van wedstrijden begrijpt. Een wedstrijd is als een proefwerk op school. Een test dat laat zien dat jij door eerst hard te hebben geoefend kan presteren onder druk. Het is niet zo dat je zomaar alle bekers binnenhaalt en in de Z komt omdat je kan 'paardrijden'. Het is veel meer dan dat. Het is hard werken en veel trainen.

Ik wil gaan starten met een tinker. Ik vind het super want ik rijd haar al 3 jaar 3-4x in de week. Reden dat ik nu pas begin: omdat ik er klaar voor ben. Ze is van een pony die alleen maar hard door de bak kon scheuren naar een leuk lopende tinker gegaan. Dit komt door HARD werken. Niet omdat ze is gefokt met Bonfire (weet dat dat niet mogelijk is Clown ). Ik zou er eerst maar eens hard voor gaan werken en lessen nemen voordat je hier ook maar aan wilt denken

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:09

Bij een manege waar ik wel eens heen ga rijden er ook meiden wedstrijden maar die leasen die pony/ dat paard ook en ik denk dat je ook wel vaker mee moet rijden dan naast les.